Η Formula 1 είναι ένα άθλημα που μετριέται σε δέκατα του δευτερολέπτου, αλλά η πραγματική του κλίμακα φαίνεται όταν κοιτάξει κανείς τα… χιλιόμετρα. Και το 2025, τα ελαστικά της Pirelli έγραψαν ιστορία: 341.099 χιλιόμετρα συνολικά, από το πρώτο ελεύθερο δοκιμαστικό στη Μελβούρνη μέχρι την καρό σημαία στο Άμπου Ντάμπι. Με απλά λόγια, αρκετή απόσταση για να κάνει κανείς τον γύρο της Γης οκτώ φορές και κάτι ψιλά.

Η περσινή χρονιά ήταν από τις πιο απαιτητικές που έχει ζήσει ποτέ το πρωτάθλημα. Με 24 αγώνες σε πέντε ηπείρους, η Pirelli κλήθηκε να παραδώσει ελαστικά ικανά να αποδίδουν τόσο στην καυτή άσφαλτο της Σαουδικής Αραβίας όσο και στο παγωμένο βράδυ του Λας Βέγκας. Το αποτέλεσμα ήταν ένα εντυπωσιακό μίγμα αντοχής, στρατηγικής και τεχνολογίας.
Οι γόμες που "σήκωσαν" τη σεζόν
Το 96% των συνολικών χιλιομέτρων καλύφθηκε από slick ελαστικά. Οι πραγματικοί πρωταγωνιστές ήταν οι C3 και C4, με πάνω από 93.000 και 91.000 χιλιόμετρα αντίστοιχα, επιβεβαιώνοντας τον ρόλο τους ως οι πιο ευέλικτες επιλογές στο στρατηγικό οπλοστάσιο των ομάδων. Ακολούθησαν οι πιο μαλακές και πιο σκληρές γόμες, ενώ τα βρόχινα –intermediate και full wet– περιορίστηκαν στο 4% της συνολικής χρήσης.
Συνολικά, τα μονοθέσια συμπλήρωσαν 67.094 γύρους, με 720 pit stop μέσα στη χρονιά. Ο αγώνας με τις περισσότερες επισκέψεις στα pits ήταν της Ισπανίας, με 53 στάσεις στη Βαρκελώνη, ενώ το Μαϊάμι κινήθηκε στον αντίποδα, με μόλις 18.

Αντοχή οδηγού και ελαστικού
Αν υπάρχει ένας αριθμός που ξεχωρίζει, αυτός είναι τα 303 χιλιόμετρα που κάλυψε ο Esteban Ocon με ένα σετ C3 στην Τζέντα. Σχεδόν μισός αγώνας χωρίς αλλαγή ελαστικών, σε μία από τις πιο σκληρές πίστες του καλεντάρι. Αντίστοιχα εντυπωσιακές ήταν οι επιδόσεις του Pierre Gasly στη Σανγκάη, του Lance Stroll στο Μπακού, αλλά και των Lando Norris και Nico Hülkenberg στο Σίλβερστοουν με ενδιάμεσα ελαστικά.
Θερμοκρασίες στα άκρα
Η σεζόν 2025 δοκίμασε τα όρια και από θερμικής πλευράς. Η υψηλότερη θερμοκρασία οδοστρώματος καταγράφηκε στην Τζέντα με 58,2°C, ενώ το Λας Βέγκας χάρισε τις πιο "παγωμένες" στιγμές, με μόλις 12°C στην άσφαλτο. Ανάμεσα σε αυτά τα δύο άκρα, τα ελαστικά έπρεπε να λειτουργούν με απόλυτη προβλεψιμότητα.

Πέρα από τους αγώνες
Τα ελαστικά της Formula 1 δεν ήταν τα μόνα που μπήκαν στην πίστα. Το πρόγραμμα Pirelli Hot Laps ταξίδεψε σε επτά Grand Prix, με supercars, διάσημους οδηγούς και συνολικά 2.528 γύρους, προσθέτοντας έναν πιο "θεαματικό" τόνο στη χρονιά.

Και κάπως έτσι, η σεζόν έκλεισε όχι μόνο με αριθμούς, αλλά και με συμβολισμό: ένα show tyre της Pirelli, υπογεγραμμένο από οδηγούς της Formula 1, δημοπρατήθηκε στο Άμπου Ντάμπι και τα έσοδα διατέθηκαν στο Make-A-Wish UAE. Μια μικρή υπενθύμιση ότι, πίσω από την τεχνολογία και τη στρατηγική, το άθλημα μπορεί να αφήσει και ανθρώπινο αποτύπωμα.








