Στη Formula 1 συχνά βλέπουμε αλλαγές θέσεων ή ακόμη και αγώνες να κρίνονται μέσα στα pits. Οι ταχύτατες αλλαγές μπορούν να δώσουν τον χρόνο που δεν καταφέρνει ένας οδηγός να κερδίσει μέσα στην πίστα και αντίστοιχα οι αργότερες από ένα άοριστο, αλλά πολύ χαμηλό όριο μπορούν να οδηγήσουν κάποιον στην καταστροφή.
Αυτό το όριο πλέον κινείται στα 2,5 δευτερόλεπτα. Οι 20 μηχανικοί κάθε ομάδας λειτουργούν σαν ένα χορογραφικό σύνολο που χρειάζεται περίπου τόσο για να αλλάξει τέσσερα λάστιχα. Και επειδή όλα είναι ανταγωνισμός στην F1, εδώ και μερικά χρόνια υπάρχει και η σχετική κατάταξη που αφορά τα pits.
Το ταχύτερο pit stop του 2025 ήρθε στο Ιταλικό Grand Prix, στη θρυλική Monza. Η McLaren άλλαξε και τους τέσσερις τροχούς στο μονοθέσιο του Oscar Piastri σε μόλις 1,91 δευτερόλεπτα, σημειώνοντας τον ταχύτερο χρόνο pit stop σε ολόκληρη τη σεζόν 2025. Μια στάση που έγινε αμέσως σημείο αναφοράς.
Η McLaren, όμως, δεν έμεινε εκεί. Στο Grand Prix Ουγγαρίας, η ίδια ομάδα κατέβασε ξανά το χρονόμετρο κάτω από τα δύο δευτερόλεπτα, με 1,94”, επιβεβαιώνοντας ότι το ρεκόρ της Monza δεν ήταν τυχαίο στιγμιότυπο, αλλά αποτέλεσμα μεθοδικής δουλειάς και επαναλαμβανόμενης ακρίβειας.
Στη συζήτηση των κορυφαίων pit stop του 2025 δεν θα μπορούσε να λείπει η Red Bull Racing. Στο Grand Prix Βραζιλίας, η ομάδα του Milton Keynes πέτυχε χρόνο 1,95” στο μονοθέσιο του Yuki Tsunoda, αποδεικνύοντας ότι, παρά τις αλλαγές στη δυναμική του πρωταθλήματος, η Red Bull παραμένει σημείο αναφοράς όταν μιλάμε για εκρηκτικές αλλαγές ελαστικών.
Αν κάποιος έβλεπε μόνο τα απόλυτα νούμερα, θα περίμενε ότι το βραβείο της χρονιάς θα κατέληγε είτε στη McLaren είτε στη Red Bull. Όμως η Formula 1 σπάνια επιβραβεύει μόνο τη μία εντυπωσιακή στιγμή. Το DHL Fastest Pit Stop Award 2025 κατέληξε στη Ferrari, χάρη στη σταθερότητα και τη συνολική της εικόνα σε όλη τη διάρκεια της σεζόν.
Η Ferrari μπορεί να μην υπέγραψε το απόλυτο ρεκόρ του 1,91”, όμως συγκέντρωσε τους περισσότερους βαθμούς στο σύστημα αξιολόγησης του θεσμού, που μετρά τη συνέπεια, την καθαρότητα της εκτέλεσης και την αποφυγή λαθών σε κάθε αγώνα. Με απλά λόγια, η Scuderia δεν ήταν πάντα η πιο γρήγορη σε μία μεμονωμένη προσπάθεια, αλλά ήταν εκείνη που "έγραφε" καλούς χρόνους σχεδόν κάθε Κυριακή.
Το 2025 επιβεβαίωσε κάτι που οι άνθρωποι της Formula 1 γνωρίζουν καλά εδώ και χρόνια. Το pit stop δεν είναι απλώς μια αλλαγή ελαστικών. Είναι εργαλείο στρατηγικής, στοιχείο ψυχολογικής πίεσης προς τον αντίπαλο και, συχνά, ο αθόρυβος παράγοντας που κρίνει θέσεις, βάθρα και –σε βάθος χρόνου– τίτλους.