F1: Αυτό είναι το μονοθέσιο του 2026-όλες οι αλλαγές κανονισμών

Νέα μονοθέσια, νέοι κινητήρες, νέα φιλοσοφία και όλα αλλάζουν στην F1. Η FIA και η Liberty Media παρουσίασαν τους νέους κανονισμούς και το νέο μονοθέσιο.

F1 2026 νέο μονοθέσιο
F1 2026 νέο μονοθέσιο
F1 2026 νέο μονοθέσιο
F1 2026 νέο μονοθέσιο
F1 2026 νέο μονοθέσιο
F1 2026 νέο μονοθέσιο
F1 2026 νέο μονοθέσιο
F1 2026 νέο μονοθέσιο
F1 2026 νέο μονοθέσιο
F1 2026 νέο μονοθέσιο
F1 2026 νέο μονοθέσιο
F1 2026 νέο μονοθέσιο
F1 2026 νέο μονοθέσιο
F1 2026 νέο μονοθέσιο
F1 2026 νέο μονοθέσιο
F1 2026 νέο μονοθέσιο
F1 2026 νέο μονοθέσιο
F1 2026 νέο μονοθέσιο
F1 2026 νέο μονοθέσιο
F1 2026 νέο μονοθέσιο

Το 2026 δεν είναι απλώς μια ακόμη χρονιά αλλαγών για τη Formula 1. Είναι το σημείο μηδέν μιας συνολικής επανεκκίνησης. Για πρώτη φορά στην ιστορία του πρωταθλήματος, αλλάζουν ταυτόχρονα και σε τόσο μεγάλο βαθμό τόσο τα μονοθέσια όσο και οι μονάδες ισχύος, σε μια αναθεώρηση κανονισμών που χαρακτηρίζεται –όχι άδικα– ως η μεγαλύτερη που έχει γνωρίσει ποτέ το σπορ.

F1 2026 νέο μονοθέσιο

Στόχος; Πιο σκληρές μάχες, λιγότερες αεροδυναμικές απώλειες, περισσότερη στρατηγική από τον οδηγό και τεχνολογία που κοιτά ευθέως στο μέλλον, χωρίς να θυσιάζει το θέαμα.

Διαβάστε Επίσης

Μονοθέσιο: Μικρότερο, ελαφρύτερο, πιο "ζωντανό"

Τα μονοθέσια του 2026 μικραίνουν αισθητά. Το μεταξόνιο μειώνεται κατά 200 mm (στα 3.400 mm), το συνολικό πλάτος κατά 100 mm (στα 1.900 mm), ενώ το δάπεδο στενεύει κατά 150 mm. Παράλληλα, το ελάχιστο βάρος πέφτει κατά 30 κιλά, στα 770 kg.

Η λογική περιστρέφεται γύρω από την μικρότερη μάζα. Αυτό φέρνει μεγαλύτερη ευελιξία και καλύτερη απόκριση στις αλλαγές κατεύθυνσης. Αυτό σημαίνει και μένει να αποδειχτεί στην πράξη πως πλέον η αεροδυναμική παραμένει ένα κύριο στοιχείο στην σχεδίαση, αλλά δεν είναι το σπουδαιότερο και κυρίως δεν είναι τόσο καθοριστικό για την συνολική παρουσία και απόδοση του μονοθεσίου μέσα στην πίστα. 

F1 2026 νέο μονοθέσιο

Λιγότερο downforce, περισσότερη μάχη

Η Formula 1 κάνει ένα συνειδητό βήμα μακριά από την υπερβολή του ground effect. Τα δάπεδα με τα τούνελ αφαιρούνται, μειώνοντας τη συνολική κάθετη δύναμη κατά περίπου 15-30%. Ταυτόχρονα, η αεροδυναμική αντίσταση περιορίζεται έως και 40%. Το αποτέλεσμα αναμένεται να έχει ένα αποτελέσμα με δύο σκέλη. Υψηλότερες τελικές στις ευθείες και δυνατότητα στα μονοθέσια να ακολουθούν πιο κοντά το ένα το άλλο, χωρίς να "χάνουν" αεροδυναμικά.

F1 2026 νέο μονοθέσιο

Active Aero: τέλος το DRS

Το γνωστό DRS περνά στην ιστορία. Στη θέση του έρχεται η ενεργή αεροδυναμική (Active Aero), με κινούμενα στοιχεία σε εμπρός και πίσω πτέρυγα. Οι οδηγοί θα έχουν στη διάθεσή τους διαφορετικές ρυθμίσεις υψηλής και χαμηλής κάθετης δύναμης, ανάλογα με το αν βρίσκονται σε ευθεία ή σε στροφή. Συνεπώς δεν υπάρχει πλέον η πτέρυγααλλά για ένα εργαλείο προσαρμογής που απαιτεί κρίση, συγχρονισμό και σωστή ανάγνωση του αγώνα.

Στενότερα ελαστικά, ίδιο μέγεθος τροχών

Οι ζάντες 18 ιντσών παραμένουν, αλλά τα ελαστικά στενεύουν κατά 25 mm μπροστά και 30 mm πίσω. Η μείωση αυτή περιορίζει το βάρος και την αντίσταση, ενισχύοντας τη συνολική απόδοση και τη συμπεριφορά του μονοθεσίου.

Νέα μονάδα ισχύος: 50% θερμικό, 50% ηλεκτρικό

Η μεγαλύτερη αλλαγή ίσως βρίσκεται κάτω από το κάλυμμα του κινητήρα. Η Formula 1 περνά σε κατανομή ισχύος περίπου 50/50 ανάμεσα στον θερμικό κινητήρα (ICE) και το ηλεκτρικό σκέλος.

F1 2026 νέο μονοθέσιο

Το MGU-H καταργείται, απλοποιώντας σημαντικά το σύστημα, ενώ το MGU-K ενισχύεται θεαματικά: από 120 kW ανεβαίνει στα 350 kW. Περισσότερη ηλεκτρική ώθηση, πιο έντονα προσπεράσματα και αυξημένη σημασία στη διαχείριση ενέργειας.Παράλληλα, όλα τα μονοθέσια θα χρησιμοποιούν προηγμένα βιώσιμα καύσιμα, χωρίς απώλειες σε απόδοση – ένα ξεκάθαρο μήνυμα προς την αυτοκινητοβιομηχανία του αύριο.

Σε αυτή τη νέα γενιά μονοθεσίων, σύμφωνα με την FIA και τον Νικόλα Τομπάζη που έχει αναλάβει την εκπόνηση των νέων κανονισμών, ως επικεφαλής μονοθεσίων της Ομοσπονδίας, ο οδηγός θα έχει τον πιο ενεργό ρόλο που έχουμε δει εδώ και χρόνια. Η διαχείριση ενέργειας, η επιλογή πότε θα επιτεθεί ή θα αμυνθεί, το πότε θα κρατήσει και πότε θα χρησιμνοποιήσει όλη τη διαθέσιμη ισχύ, αποκτούν κρίσιμο ρόλο.

F1 2026 νέο μονοθέσιο

Νέα ορολογία, λιγότερο χάος

Εκτός από τα τεχνικά ωστόσο αλλάζουν και οι ορολογίες. Το DRS δεν υπάρχει πλέον, όπως και ορισμένα άλλα ακρωνύμια, ακόμη πιο άγνωστα. Έτσι από το 2026 θα έχουμε: 

Overtake Mode: Το αντί-DRS ουσιαστικά. Διαθέσιμο όταν ο οδηγός βρίσκεται εντός ενός δευτερολέπτου από τον προπορευόμενο, επιτρέποντας επιπλέον ισχύ για προσπέραση.

Boost Mode: Πλήρης αξιοποίηση της ενέργειας ERS, επιθετικά ή αμυντικά, οπουδήποτε στην πίστα.

F1 2026 νέο μονοθέσιο

Active Aero: Δυναμική ρύθμιση πτερύγων για ευθείες και στροφές.

Recharge: Φόρτιση της μπαταρίας μέσω φρεναρίσματος, άρσης γκαζιού ή μερικού φορτίου.

Οι όροι δοκιμάστηκαν σε fans παλιούς και νέους, μέσω ερευνών και της κοινότητας Fan Voice, με στόχο τη σαφήνεια και όχι τα τεχνικά "τερτίπια".

F1 2026 νέο μονοθέσιο

Οι πρώτες δοκιμές και η πρεμιέρα

Η προετοιμασία ξεκινά με τριπλό πρόγραμμα δοκιμών που ξεκινά από την Βαρκελώνη στις 26–30 Ιανουαρίου (ιδιωτικό τεστ). Ακολουθεί το Μπαχρέιν στις 11–13 και 18–20 Φεβρουαρίου.

Η αυλαία της σεζόν ανοίγει στην Αυστραλία, το τριήμερο 6–8 Μαρτίου. Νωρίτερα θα έχουμε δει και τα χρώματα όλων των ομάδων κατά τις παρουσιάσεις των νέων μονοθεσίων.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network