Με τον Max Verstappen να έχει δημιουργήσει ένα μοναδικό momentum οπως εξάλλου του αξίζει και με τον Lando Norris να διατηρεί τις περισσότερες ελπίδες για τον τίτλο, διεάγεται το 24ο Grand Prix της φετινής F1 στο Άμπου Ντάμπι. Παρών είναι και ο Oscar Piastri ο οποίος μετά το εκρηκτικό ξεκίνημα πριν από εννέα μήνες, τώρα πρέπει να κάνει υπέρβαση.
Για πρώτη φορά μετά από 15 χρόνια, έχουμε έναν μεγάλο τελικό με τρεις διεκδικητές: τον Norris (408 βαθμοί), τον Verstappen (396 βαθμοί) και τον Piastri (392 βαθμοί). Όπως το 2010, έτσι και φέτος ο τελικός διεξάγεται στο Άμπου Ντάμπι.
Είναι η 17η φορά που φιλοξενείται αγώνας στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, με την πρώτη να έχει πραγματοποιηθεί το 2009. Πολυνίκης στη Yas Marina, με πέντε νίκες, είναι ο Lewis Hamilton. Εκεί κατέκτησε τον δεύτερο τίτλο της καριέρας του, το 2014, και τον πρώτο για λογαριασμό της Mercedes. Ο Verstappen έχει τέσσερις νίκες, όπως και τέσσερις τίτλους. Τον πρώτο τίτλο της καριέρας του ο Ολλανδός τον κατέκτησε σε αυτή την πίστα το 2021, σε μια βραδιά που έχει μείνει αξέχαστη!
Φέτος, οι τρεις διεκδικητές του τίτλου έχουν από επτά νίκες, αλλά μπαίνουν στην τελική μάχη με διαφορετική δυναμική. Στον Lando Norris αρκεί να ανέβει στο βάθρο (3ος) για να κατακτήσει τον τίτλο. Ο Max Verstappen χρειάζεται νίκη και τον Norris εκτός βάθρου. Για τον Oscar Piastri το έργο είναι πιο δύσκολο, καθώς χρειάζεται νίκη και τον Νόρις στην έκτη θέση για να στεφθεί πρωταθλητής.
Ο Αυστραλός ξεκινά την προσπάθειά του με μειονέκτημα, καθώς στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών θα υποχρεωθεί να παραχωρήσει τη θέση του στον δοκιμαστή της ομάδας, Pato O' Ward. Ο συγκεκριμένος προγραμματισμός γίνεται βάσει των κανονισμών της FIA, που προβλέπουν ευκαιρίες για νέους οδηγούς. Στη Yas Marina έχει κριθεί ο τίτλος των οδηγών τέσσερις φορές: το 2010 (Vettel), το 2014 (Hamilton), το 2016 (Rosberg) και το 2021 (Verstappen).
Η πίστα έχει μήκος 5.281 μ., διαθέτει 16 στροφές και ο αγώνας θα διαρκέσει 58 γύρους. Στην πλειονότητά τους οι στροφές είναι αργές· χαρακτηριστικό της διαδρομής αποτελεί ο ρυθμός "φρένο–γκάζι", χωρίς γρήγορες καμπές. Αυτό ευνοεί ομάδες όπως η Ferrari, που δεν έχουν καλή αεροδυναμική απόδοση στις ταχείες στροφές.
Στη διάθεση όλων των ομάδων θα βρίσκονται γόμες από το μαλακό άκρο της γκάμας: C3, C4 και C5. Θα είναι η τελευταία φορά που θα χρησιμοποιηθούν τόσο φαρδιά ελαστικά. Από το 2026 θα παραμείνουν οι ζάντες 18 ιντσών, αλλά τα ελαστικά θα γίνουν στενότερα. Συνολικά, τη νέα χρονιά, το Πρωτάθλημα της οποίας θα μεταδίδεται αποκλειστικά από τον ΑΝΤ1 και το ΑΝΤ1+, θα έχουμε τη μεγαλύτερη αλλαγή τεχνικών κανονισμών στη σύγχρονη ιστορία της Formula 1.
Οι υβριδικές μηχανές αποκτούν μεγαλύτερη ηλεκτρική ισχύ, η αεροδυναμική των μονοθεσίων αλλάζει, το DRS καταργείται και στη θέση του θα υπάρχουν κινητά αεροδυναμικά στοιχεία, ενώ τα καύσιμα δεν θα προέρχονται από ορυκτό άνθρακα. Αξίζει να τονιστεί ότι από το πέσιμο της καρό σημαίας την Κυριακή 7 Δεκεμβρίου στο Άμπου Ντάμπι, έως την έναρξη των δοκιμών εξέλιξης τη Δευτέρα 26 Ιανουαρίου 2026 στη Βαρκελώνη, μεσολαβούν μόλις 49 ημέρες. Τόσο μικρό κενό δεν έχει υπάρξει ποτέ στην ιστορία του πρωταθλήματος.
Το πρόγραμμα
Η δράση στο τριήμερο ξεκινά με τις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής. Η πρώτη περίοδος διεξάγεται στις 11:30 και το FP2 στις 15:00. Οι κατατακτήριες δοκιμές που θα κρίνουν την σειρά εκκίνησης του τελικού θα ξεκινήσουν στις 16:00 του Σαββάτου, ενώ ο αγώνας θα πάρει εκκίνηση στις 15:00 της Κυριακής.