Στην Σιγκαπούρη η McLaren στέφθηκε και επίσημως πρωταθλήτρια για δεύτερη συνεχόμενη φορά, συνεχίζοντας την επιστροφή της στην κορυφή της Formula 1. Μια κορυφή στην οποία η ομάδα έχει βρεθεί άλλες εννέα φορές στο παρελθόν με τα πρωταθλήματά της να αποτελούν μια σχεδόν δειγματοληπτική καταγραφή της ιστορίας της F1 από την δεκαετία του 1970 και μετά.
Για περισσότερα από πενήντα χρόνια, το όνομα της είναι συνώνυμο με την ταχύτητα, την τεχνολογική καινοτομία και τη διαχρονική βρετανική αγωνιστική κουλτούρα. Κάπως έτσι διατηρείται άσβεστο το αρχικό πάθος του ιδρυτή της, Bruce McLaren.
Αυτά είναι τα δέκα πρωταθλήματα κατασκευαστών της McLaren.
1974 – Η πρώτη μεγάλη νίκη
Η McLaren φτάνει για πρώτη φορά στην κορυφή με την M23 και τον Emerson Fittipaldi, κερδίζοντας τόσο το Πρωτάθλημα Οδηγών όσο και Κατασκευαστών. Ήταν η εποχή των καθαρών γραμμών, των απλών αεροδυναμικών σχημάτων και της καθαρής οδήγησης. Ο Fittipaldi έγινε ο νεότερος τότε παγκόσμιος πρωταθλητής, χαρίζοντας στη McLaren τη θέση της ανάμεσα στους μεγάλους.
1984 – Η turbo εποχή ξεκινά
Δέκα χρόνια μετά, η McLaren επιστρέφει δριμύτερη. Η MP4/2 του John Barnard και οι κινητήρες TAG-Porsche Turbo σηματοδοτούν την τεχνολογική επανάσταση. Οι Niki Lauda και Alain Prost έφεραν 12 νίκες σε 16 αγώνες, εξασφαλίζοντας την απόλυτη κυριαρχία. Ήταν η αρχή μιας νέας χρυσής εποχής για την ομάδα του Ron Dennis.
1985- Alain Prost: Ο "Καθηγητής"
Η συνέπεια και η ψυχραιμία του Alain Prost οδηγούν τη McLaren σε δεύτερο συνεχόμενο τίτλο. Η MP4/2B αποδεικνύεται σχεδόν άθραυστη και ο Prost στέφεται Παγκόσμιος Πρωταθλητής Οδηγών. Ήταν η χρονιά που η McLaren απέδειξε ότι δεν ήταν απλώς γρήγορη — ήταν και απόλυτα επαγγελματική, κάτι σπάνιο τότε στη Formula 1.
1988 – Η σεζόν των θρύλων
Πιθανότατα η πιο κυρίαρχη σεζόν στην ιστορία του σπορ. Η MP4/4, με κινητήρα Honda V6 Turbo, κερδίζει 15 από τους 16 αγώνες. Οι Ayrton Senna και Alain Prost γράφουν το πιο εμβληματικό κεφάλαιο στην ιστορία της Formula 1, με εσωτερική μονομαχία που ακόμα και σήμερα συζητείται. Ο Senna παίρνει τον τίτλο, και η McLaren καταρρίπτει κάθε ρεκόρ.
1989 – Το τέλος της αρμονίας
Η συνεργασία Senna–Prost εκρήγνυται, αλλά η McLaren συνεχίζει να κερδίζει. Η MP4/5 με τον νέο Honda V10 χαρίζει στην ομάδα το πέμπτο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Ο Prost παίρνει το Πρωτάθλημα Οδηγών μετά το περίφημο περιστατικό στη Σουζούκα, και η σχέση των δύο κορυφαίων οδηγών φτάνει στο τέλος της.
1990 – Ο Senna επιστρέφει στην κορυφή
Η McLaren παραμένει η απόλυτη δύναμη με την MP4/5B. Ο Senna παίρνει εκδίκηση από τη Ferrari και ξαναγράφει το αφήγημα της δεκαετίας. Με τρεις συνεχόμενους τίτλους Κατασκευαστών, η McLaren-Honda γίνεται συνώνυμη της υπεροχής — μια σύμπραξη που έφερε αγωνιστική τελειότητα και τεχνολογική πρωτοπορία.
1991 – Το τέλος μιας εποχής
Η MP4/6, με τον νέο Honda V12, οδηγεί τον Senna στον τρίτο του τίτλο. Ήταν η τέταρτη συνεχόμενη χρονιά που η McLaren κατακτούσε το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών — ένα ρεκόρ σταθερότητας και αποτελεσματικότητας. Όμως η τεχνολογική έκρηξη της Williams με ενεργές αναρτήσεις και ηλεκτρονικά συστήματα προμήνυε το τέλος αυτής της κυριαρχίας.
1998 – Η επιστροφή των "Ασημένιων Βελών"
Η νέα εποχή McLaren–Mercedes ξεκινά ιδανικά. Η MP4/13, σχεδιασμένη από τον Adrian Newey, αποδεικνύεται κορυφαίο σε ισορροπία και αεροδυναμική. Ο Mika Häkkinen κερδίζει τον τίτλο οδηγών και η McLaren παίρνει το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Το ασημί και μαύρο λουκ γίνεται το νέο σήμα κατατεθέν της ομάδας και σηματοδοτεί την είσοδο στη μοντέρνα εποχή της F1.
2024 – Η αναγέννηση
Ύστερα από 26 χρόνια, η McLaren επιστρέφει στην κορυφή. Με την MCL38, κινητήρα Mercedes Hybrid, και τους Lando Norris και Oscar Piastri, η ομάδα του Zak Brown επαναφέρει τη λάμψη των παλιών ημερών. Ένα project χτισμένο πάνω στη συνέπεια, τη στρατηγική και τη σταδιακή εξέλιξη. Η νίκη αυτή δεν είναι απλώς αγωνιστική — είναι και ψυχολογική. Η McLaren απέδειξε ότι δεν έχει τελειώσει τίποτα, όσο υπάρχει πάθος και τεχνογνωσία.
2025 - Η ιστορία συνεχίζεται
Διατηρώντας το καλύτερο δίδυμο οδηγών στο grid η McLaren καταφέρνει με μοναδικό τρόπο να πετυχαίνει την ισορροπία που χρειάζεται μια ομάδα για να συνεχίσει τις επιτυχίες της. Ο τρόπος με τον οποίο έρχεται στην McLaren το πρωτάθλημα του 2025 είναι άξιος μελέτης διαχρονικά, καθώς καμία εσωτερική θυέλλα φαίνεται να την αγγίζει και όσο και αν οι δύο οδηγοί της παραμένουν από τους πιο φιλόδοξους στην F1, ξεπερνώντας ορισμένες φορές τα όρια, η ομάδα έχει θεμελιώσει την κυριαρχία της με ανταγωνιστικά μονοθέσια, όπως η MCL39.
Άλλωστε όπως είχε πει κάποτε και ο Bruce McLaren που έφυγε από τη ζωή στα 32 του, "Η ζωή μετριέται όχι από τα χρόνια, αλλά από τα επιτεύγματα."