Με δέκα αγώνες να έχουν διεξαχθεί φέτος η F1 ολοκλήρωσε το καλοκαιρινό της διάλειμμα, που σημειωτέον περιλάμβανε υποχρεωτική αποχή από δραστηριότητες και στα εργοστάσια, και επιστρέφει στην πατρίδα του πρωταθλητή Max Verstappen. Στο Zandvoort και το Grand Prix Ολλανδίας.
Ο Ολλανδός οδηγός ξεκαθάρισε τις προθέσεις του για το μέλλον και μπορεί πλέον πιο ήσυχος (που λέει ο λόγος δηλαδή) να κυνηγήσει τις δύο McLaren που εξακολουθούν και αποτελούν τον μεγαλύτερό του πονοκέφαλο στο πρωτάθλημα.
Στην Ολλανδία είναι δεδομένο πως θα αγωνιστει μπροστά σε πορτοκαλί λαοθάλασσα, αλλά αυτό μέσα στην πίστα δεν είναι και πάρα πολύ βοηθητικό, ιδίως όταν οι Lando Norris και Oscar Piastri δείχνουν πως έχουν τις δυνατότητες να διατηρούν τον έλεγχο σε κάθε αγώνα.
Στο παπάγια στρατόπεδο θα ήθελαν πολύ αυτή η ξεγνοιασιά της κορυφής να έχει παγιωθεί αλλά μάλλον δεν έχει προκύψει ακόμη αυτό, συνεπώς κάθε αγωνιστικό τριήμερο αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, ανυπομονησία και μια ελαφριά αγωνία για το τι μπορεί να πάει στραβά.
Η McLaren επικράτησε πλήρως στο πρώτο μέρος, κερδίζοντας 11 από τους 14 αγώνες. Ο Verstappen πήρε δύο νίκες σε Suzuka και Ίμολα, ενώ η Mercedes βρήκε, στον Καναδά, για μία και μοναδική φορά το ιδανικό σετάρισμα για το μονοθέσιό της. Οι McLaren ανέβηκαν στο βάθρο στους 13 από τους 14 αγώνες, καθώς μόνο στον Καναδά δεν τα κατάφεραν. Συνολικά έχουν 24 εμφανίσεις στο βάθρο, με το ανώτερο δυνατό να είναι 28. Φυσιολογικά βρίσκονται στην κορυφή της βαθμολογίας με 559 βαθμούς, σχεδόν 300 περισσότερους από την επόμενη καλύτερη ομάδα, τη Ferrari (260).
Είναι χαρακτηριστικό ότι τόσο ο Norris (275 βαθμούς) όσο και ο Piastri (284 βαθμούς) έχουν περισσότερους βαθμούς από τη Ferrari. Ο Αυστραλός προηγείται με διαφορά μόλις 9 βαθμών και είναι ξεκάθαρο πως ένας από τους δύο θα στεφθεί πρωταθλητής φέτος.
Το 15ο φετινό Grand Prix θα διεξαχθεί στους αμμόλοφους του Zandvoort, καθώς η πίστα βρίσκεται δίπλα στη θάλασσα. Στο Sandvoort, η διαδρομή μήκους 4.259 μέτρων έχει 14 στροφές, είναι πολύ γρήγορη, θυμίζει "παλιά σχολή" οδήγησης και δε συγχωρεί λάθη. Η τελευταία επικλινής στροφή (14), που φέρει το όνομα του Ταρζάν, έχει κλίση 18 μοιρών, αυξάνοντας την πρόκληση για τους οδηγούς. Η μόνη ευθεία είναι στην αφετηρία, μπροστά από τα πιτ.
Η πίστα
Υπάρχουν δύο ζώνες Drag Reduction System (DRS) για να διευκολύνουν τις προσπάθειες για προσπέρασμα. Τα εισιτήρια έχουν προ πολλού εξαντληθεί, οι κερκίδες θα είναι κατάμεστες και βαμμένες πορτοκαλί, ενώ οι συμπατριώτες του Verstappen αναμένεται να δημιουργήσουν μια μοναδική ατμόσφαιρα. Η πίστα απέχει μόλις λίγα χιλιόμετρα από το Άμστερνταμ – μπορείς να πας σε 30 λεπτά με το τρένο – οπότε πάρα πολλοί τουρίστες συνδυάζουν την εκδρομή με την παρακολούθηση του Grand Prix.
Άνοιξε για πρώτη φορά το 1948, όταν σε όλη την Ευρώπη, μεταπολεμικά, υπήρξε ιδιαίτερος ενθουσιασμός για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Αρχικά, ήταν μια εγκατάσταση που χρησιμοποιούσε και τμήμα των δρόμων οι οποίοι διέσχιζαν τους αμμόλοφους στην παραλία. Το πρώτο Grand Prix πραγματοποιήθηκε εκεί το 1952, με νικητή τον Alberto Ascari. Οι Ferrari είχαν κάνει το 1-2-3 σε εκείνον τον αγώνα.
Μετά το 1985 δεν διεξαγόταν αγώνας εκεί, έως ότου το Ολλανδικό Grand Prix επανήλθε το 2021, έπειτα από 36 χρόνια απουσίας. Προφανώς, σε αυτό έπαιξε καταλυτικό ρόλο η απόδοση του Ολλανδού Max Verstappen, αλλά και η παρουσία ενός εκ των μεγάλων χορηγών του θεσμού, ο οποίος έχει την έδρα του στην Ολλανδία. Πέρυσι, ο Norris πήρε εκεί την πρώτη του νίκη στο Zandvoort.
Το πρόγραμμα
Οι προβλέψεις κάνουν λόγο για κακές καιρικές συνθήκες κάτι που θα περιπλέξει την ήδη αινιγματική εικόνα σε επίπεδο προγνωστικών. Όπως συμβαίνει σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς το "σπίτι" της F1 στην Ελλάδα είναι ο ANT1+, ο οποίος θα μεταδώσει ζωντανά και αυτόν τον αγώνα από την συνδρομητική του πλατφόρμα.
Η δράση ξεκινά την Παρασκευή στις 13:30 με την πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών. Οι κατατακτήριες δοκιμές διεξάγονται στις 16:00 του Σαββάτου, ενώ την Κυριακή ο αγώνας ξεκινά την ίδια ώρα και θα μεταδοθεί σε ετεροχρονισμένη μετάδοση από το ελεύθερο κανάλι του ANT1 στις 16:30.