F1: H ολοκαίνουρια Aston Martin AMR25 μέσα στην πίστα (video)

Η φετινή Aston Martin AMR25 παρουσιάστηκε ψηφιακά, αλλά τώρα μπήκε και μέσα στην πίστα και κυκλοφόρησαν οι πρώτες αληθινές της φωτογραφίες.

Η Aston Martin παρουσίασε το νέο της μονοθέσιο για το 2025, την Aston Martin AMR25, η οποία έκανε την πρώτη της εμφάνιση στην εκδήλωση F1 75 Live. Το νέο μονοθέσιο ενσωματώνει σημαντικές εξελίξεις στην αεροδυναμική, την απόδοση και τη σταθερότητα.

Η ομάδα του Silverstone αξιοποίησε την εμπειρία των προηγούμενων σεζόν, εξελίσσοντας το μονοθέσιό της σχεδόν από την αρχή, με το 90% των αεροδυναμικών του επιφανειών να είναι νέες.

Η Aston Martin παρουσίασε αρχικά ορισμένες ψηφιακές απεικονίσεις της AMR25 αλλά μόλις την επόμενη ημέρα το νέο μονοθέσιο μπήκε στην πίστα του Μπαχρέιν για την παραδοσιακή ημέρα κινηματογράφησης, την οποία αξιοποιούν όλες οι ομάδες για ένα shakedown

Η Aston Martin AMR25 σχεδιάστηκε με έμφαση στον χειρισμό, επιτρέποντας στους Lance Stroll και Fernando Alonso να πιέσουν τα όρια στην πίστα με μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση. "Εστιάσαμε στο να κάνουμε το μονοθέσιο πιο προβλέψιμο και πιο σταθερό, κάτι που θα βοηθήσει τους οδηγούς να αποδώσουν καλύτερα", εξηγεί ο Eric Blandin, Διευθυντής Αεροδυναμικής της ομάδας.

Βελτιώσεις από άκρη σε άκρη

Το εμπρός φτερό του AMR25 έχει ανασχεδιαστεί με στόχο την αύξηση της κάθετης δύναμης στις χαμηλές ταχύτητες και τη βελτίωση της ισορροπίας στις στροφές. Παράλληλα, οι νέες πτέρυγες πάνω από τους τροχούς περιορίζουν τις αναταράξεις, κατευθύνοντας τη ροή του αέρα προς το πίσω μέρος.

Οι αλλαγές συνεχίζονται στα πλαϊνά αεροδυναμικά βοηθήματα, όπου τα sidepods έχουν υποστεί σημαντικές τροποποιήσεις. Η νέα σχεδίαση τους περιλαμβάνει βαθύτερες εσοχές και ένα κανάλι κατά μήκος της ανώτερης επιφάνειας για τη βέλτιστη ροή αέρα.

Το κάλυμμα του κινητήρα φέρει ένα χαρακτηριστικό "αγκαθωτό" σχέδιο, που συμβάλλει στην καλύτερη ψύξη του υβριδικού V6 κινητήρα 1.6 λίτρων. Παράλληλα, η ανασχεδιασμένη διάταξη των ψυγείων βελτιώνει τη διαχείριση θερμότητας και την απόδοση του power unit.

Δύναμη 1.000 ίππων

Η κινητήρια μονάδα του AMR25 αποτελείται από τον υπερτροφοδοτούμενο V6 κινητήρα εσωτερικής καύσης, τα ηλεκτρικά συστήματα MGU-H και MGU-K, τον τούρμπο, την μπαταρία και τα ηλεκτρονικά ελέγχου.

Το MGU-H μετατρέπει την ενέργεια των καυσαερίων σε ηλεκτρική, διατηρώντας τον υπερτροφοδότη σε βέλτιστη λειτουργία. Το MGU-K ανακτά ενέργεια από το φρενάρισμα και την αποδίδει στην επιτάχυνση, αυξάνοντας την ισχύ του κινητήρα.

Η Aston Martin διατηρεί για φέτος το 8τάχυτο ημιαυτόματο κιβώτιο της Mercedes, το οποίο ωστόσο θα αντικατασταθεί το 2026 από σύστημα μετάδοσης και υδραυλικών κατασκευασμένο in-house.

Υποδειγματική αεροδυναμική στο πάτωμα

Το πάτωμα του AMR25 παίζει καθοριστικό ρόλο στην παραγωγή κάθετης δύναμης, με τις αεροδυναμικές ροές να δημιουργούν το ground effect. Στην τελική του μορφή, το μονοθέσιο μπορεί να παράγει κάθετη δύναμη ίση με το βάρος του, ήδη από τα 150 km/h.

Ανάρτηση και φρένα ακριβείας

Το AMR25 χρησιμοποιεί push-rod ανάρτηση εμπρός και πίσω, προσφέροντας καλύτερη ροή αέρα και πιο εύκολη πρόσβαση για τις μηχανικές ρυθμίσεις. Οι αναρτήσεις από αλουμίνιο και ανθρακονήματα προσφέρουν υψηλή αντοχή με μειωμένο βάρος, ενώ τα ελατήρια, οι αντιστρεπτικές ράβδοι και τα αμορτισέρ ρυθμίζονται για τη βέλτιστη κατανομή φορτίων.

Τα φρένα Carbon Industrie, με δαγκάνες της Brembo, επιτρέπουν επιβράδυνση έως και 6G, μειώνοντας την ταχύτητα από 320 km/h σε πλήρη στάση σε λιγότερο από 5 δευτερόλεπτα.

Πίσω φτερό και DRS

Το πίσω φτερό του AMR25 προσφέρει τη βέλτιστη ισορροπία μεταξύ κάθετης δύναμης και αεροδυναμικής αντίστασης. Το DRS συνεχίζει να παίζει καθοριστικό ρόλο στην απόδοση, μειώνοντας την αντίσταση και αυξάνοντας την τελική ταχύτητα.

Για το 2025, οι νέοι κανονισμοί μειώνουν το επιτρεπόμενο διάκενο του πίσω φτερού όταν είναι κλειστό στις 9,4-13 mm (από 10-15 mm), ενώ όταν είναι ανοιχτό, η μέγιστη απόσταση αγγίζει τα 85 mm, διευκολύνοντας ακόμα περισσότερο τα προσπεράσματα.

Έτοιμο για τη μάχη του 2025

Με σημαντικές βελτιώσεις σε αεροδυναμική, κινητήρα και δυναμική συμπεριφορά, το AMR25 δείχνει ότι η Aston Martin συνεχίζει να ανεβάζει τον πήχη. Οι αναβαθμίσεις στο μονοθέσιο και η τεχνογνωσία που αποκτήθηκε από τις προηγούμενες σεζόν θα επιτρέψουν στην ομάδα να στοχεύσει σε ακόμη καλύτερα αποτελέσματα στη Formula 1 το 2025.

 

Aston Martin AMR25
Aston Martin AMR25
Aston Martin AMR25
Aston Martin AMR25
Aston Martin AMR25
Aston Martin AMR25
Aston Martin AMR25
Aston Martin AMR25
Aston Martin AMR25
Aston Martin AMR25
Tags