F1: Η Red Bull ελέγχεται για παρατυπίες στο μονοθέσιο

Νέα σκιά προέκυψε στην Formula 1, αυτή τη φορά πάνω από την Red Bull που τέθηκε ξαφνικά υπό διερεύνηση από την FIA για παρέμβαση στο μονοθέσιο της.

Η Red Bull είναι ο νέος πρωταγωνιστής σε μια υπό εξέλιξη υπόθεση παρανομίας στην Formula 1. Η ομάδα παραδέχτηκε ότι υπάρχει μια συσκευή που μπορεί να ρυθμίζει το ύψος της μπροστινής πτέρυγας (T-tray), αλλά υποστηρίζει ότι δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί όταν το μονοθέσιο είναι πλήρως συναρμολογημένο.

Οι φήμες για μια ομάδα που εκμεταλλεύεται τη δυνατότητα ανύψωσης και μείωσης του ύψους της μπροστινής πτέρυγας ξέσπασαν πριν το Grand Prix των Ηνωμένων Πολιτειών, όταν η FIA ανακοίνωσε ότι θα επιβάλει αυστηρότερους ελέγχους στο θέμα.

Το ζήτημα αφορά την πιθανή εκμετάλλευση των κανονισμών του parc fermé για την προσαρμογή του ύψους μεταξύ των κατατακτήριων δοκιμών και του αγώνα. Η FIA δήλωσε ότι από το Grand Prix του Austin θα τοποθετηθούν σφραγίδες σε συσκευές που μπορούν να ρυθμίζουν το ύψος της πτέρυγας για να διασφαλιστεί ότι δεν θα μπορούν να τροποποιηθούν.

Κατά την άφιξη των ομάδων στο Austin, οι εικασίες επικεντρώθηκαν στη Red Bull, καθώς αναφορές έκαναν λόγο για ένα εξάρτημα που είχε τη δυνατότητα ρύθμισης από την καμπίνα. Το στοιχείο αυτό αποκαλύφθηκε μέσω των δεδομένων που δημοσιεύει η Red Bull στις πλατφόρμες της FIA, σύμφωνα με τους κανονισμούς για τα open-source εξαρτήματα.

Σύμφωνα με πηγές, το εξάρτημα μπορεί να προσαρμοστεί από μηχανικό πριν την πλήρη συναρμολόγηση του μονοθεσίου, αλλά η αλλαγή κατά τη διάρκεια του parc fermé θα ήταν παράνομη. Η FIA δεν βρήκε αποδείξεις ότι η Red Bull έκανε οποιαδήποτε τροποποίηση υπό τις συνθήκες parc fermé, αλλά θα ενισχύσει τους ελέγχους από εδώ και στο εξής.

Η Red Bull αρνείται ότι έχει κάνει κάτι παράτυπο, δηλώνοντας ότι η συσκευή δεν μπορεί να προσαρμοστεί όταν το μονοθέσιο είναι έτοιμο να τρέξει. Εκπρόσωπος της ομάδας ανέφερε: "Ναι, υπάρχει, αλλά είναι απρόσιτη όταν το μονοθέσιο είναι πλήρως συναρμολογημένο και έτοιμο για χρήση."

Η διαμάχη για το ύψος της πτέρυγας έρχεται σε μια κρίσιμη στιγμή, καθώς η Red Bull και η McLaren μάχονται για τον τίτλο, με την τελευταία να έχει βρεθεί πρόσφατα στο στόχαστρο της FIA για την ευκαμψία της πίσω αεροτομής της.