Πιθανώς οι 430.000 θεατές οι οποίοι βρέθηκαν στην πίστα Circuit of the Americas για το Grand Prix των ΗΠΑ, που ήταν ο 19ος φετινός αγώνας στην Formula 1, να μην απόλαυσαν τόσο πολύ, την πιο στρατηγική φετινή νίκη του Max Verstappen, αλλά ούτως ή άλλως η επίσκεψη σε έναν αγώνα της F1 δεν είναι για να παρακολουθήσεις τον αγώνα διεξοδικά, αλλά για την ατμόσφαιρα.
A half century of wins 🤩
— Formula 1 (@F1) October 22, 2023
👏👏👏 @Max33Verstappen #F1 #USGP pic.twitter.com/X8F75QMyfJ
Στο Τέξας είχε πολύ από αυτήν, όπως είχε και πολύ στρατηγική γιατί η Red Bull δεν έπεσε σε καμία παγίδα της McLaren ή της Mercedes και απάντησε πυγμή μαχητή, την οποία μέσα στην πίστα εξέφρασε ο Ολλανδός τρις πρωταθλητής. Έτσι ο Verstappen κατέκτησε την 15η νίκη του φέτος και από χθες είχε φτάσει τις 3 σε αγώνες Sprint, για να συνεχίσει μια κυριαρχική, ήδη επιτυχημένη απόλυτα, σεζόν.

Ο αγώνας αυτός θα έπρεπε να είχε τρεις οδηγούς της ημέρας, γιατί επάξια την συγκεκριμένη θέση διεκδικεί ο Lewis Hamilton που κατέκτησε την δεύτερη θέση, βελτιώνοντας κατά μία εκείνη από που ξεκίνησε. Ο επτά φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής επιβεβαίωσε αυτό για το οποίο ήταν ενθουσιασμένος όλο το τριήμερο, ότι η Mercedes δηλαδή έχει κάνει σημαντική δουλειά με τις αναβαθμίσεις και είναι πλέον πιο ανταγωνιστική σε σχέση με πριν.

Από την άλλη πλευρά ο Lando Norris δεν βελτίωσε την θέση από την οποία ξεκίνησε. Αντιθέτως έχασε μια και τερμάτισε τρίτος, αλλά ήταν ένας αγώνας κατά τον οποίο κοίταξε στα μάτια τον Verstappen, του χάρισε έναν πονοκέφαλο και η McLaren ανάγκασε την Red Bull και την Hannah Schmitz να δουλέψουν για να προσαρμόσουν την στρατηγική τους προκειμένου να κερδίσουν αυτήν την κούρσα, χωρίς να είναι φαβορί, όσο και αν αυτό ακούγεται αστείο.

Ίσως για αυτό ο Verstappen ήταν τόσο εκνευρισμένος σε όλη τη διάρκεια του αγώνα και κυρίως στους τελευταίους γύρους, όπου προσπαθούσε σκληρά να μην χαλάσει τον ρυθμό του, έχοντας καταλάβει πως πίσω του είχε οδηγούς που όντως μπορούσαν να τον προσπεράσουν και να τον νικήσουν.

H Red Bull ολοκλήρωσε με επιτυχία το έργο και όσον αφορά τον Sergio Perez ο οποίος από την ένατη θέση της εκκίνησης, κατόρθωσε να μειώσει σημαντικά τους χαμένους βαθμούς, τερματίζοντας τελικά 5ος.

Τέταρτος ολοκλήρωσε ο Carlos Sainz, τον οποίο άφησε να τον προσπεράσει ο Charles Leclerc, σε ένα "μίνι ναυάγιο" της Ferrari στην Αμερική. Ο Leclerc ξεκινούσε από την πρώτη θέση αν θυμάσαι. Δεν έμεινε πολύ σε αυτήν, καθώς αμέσως τον προσπέρασε ο Norris, αλλά η συνέχεια ήταν ακόμη πιο απογοητευτική.

Στην Scuderia αποφάσισαν πως θα κάνει ένα και μοναδικό pit stop αλλάζοντας από ενδιάμεσα ελαστικά σε σκληρά, τα οποία κράτησε τελικά για 32 γύρους και μάλλον είναι θαύμα που έχασε τελικά μόνο πέντε θέσεις για να τερματίσει έκτος. Ο Sainz έκανε έναν αγώνα στον οποίο δεν ήταν ανταγωνιστικός όποτε χρειάστηκε αλλά τελικά κατάφερε με τις ανακατωσούρες των πιτ στοπ να βρεθεί τέταρτος και να τερματίσει εκεί. Πάντως ο Leclerc ζήτησε το λόγο για τις οδηγίες που δέχτηκε να αφήσει τον team mate του να τον περάσει και υποσχέθηκε μια συζήτηση επ' αυτού μετά το τέλος του αγώνα.

Έβδομος ολοκλήρωσε ο George Russell, ο οποίος δεν έκανε έναν αγώνα για τον οποίο θα πρέπει να είναι υπερήφανος, ενώ έδειξε συνολικά πως σε κανένα σημείο του τριημέρου δεν κατάφερε να "ξεκλειδώσει" τα μυστικά του Circuit of the Americas.

Ο Pierre Gasly έφερε την μοναδική Alpine που τερμάτισε στην 8η θέση, ενώ ο Lance Stroll τερμάτισε ένατος, μια θέση που δεν μπορούσε να χαρεί αμέσως καθώς έπρεπε να διευθετηθεί το ζήτημα που προέκυψε πριν την έναρξη του αγώνα, όταν με απλά λόγια τα έκανε μαντάρα.

Ο Stroll θα έπρεπε να μείνει στο pitlane πριν την εκκίνηση, γιατί εκείνος όπως και ο Alonso ξεκίνησαν από εκεί τον αγώνα (μαζί με τις δύο Haas). O Καναδός όμως μπήκε κανονικά στην πίστα, που είναι εκτός κανονισμών (και λογικής) και η FIA τόνισε οτι θα εξετάσει το θέμα μετά τον αγώνα.

Την πρώτη δεκάδα ολοκλήρωσε ο Yuki Tsunoda που διπλασίασε τους βαθμούς που κατέκτησε, όταν έναν γύρο πριν το φινάλε έβαλε τα μαλακά ελαστικά και σημείωσε και τον ταχύτερο γύρο στο Grand Prix.

Κατά τα άλλα ο Alonso εγκατέλειψε για πρώτη φορά από τότε που πήγε στην Aston Martin σε ένα κακό σαββατοκύριακο για τον ίδιο και την ομάδα, ενώ οι δύο Williams έκαναν και πάλι έναν καταπληκτικό αγώνα με τον Albon να μένει μόλις εκτός δεκάδας και τον Logan Sargeant, μέσα στην πατρίδα του, να είναι μια θέση πιο πίσω.

Για την ιστορία ο Lando Norris ήταν οδηγός του αγώνα και δικαιωματικά, καθώς έμεινε πρωτοπόρος για 21 γύρους, όσους δεν είχε καταφέρει ξανά να προηγηθεί μια McLaren, σε όλους τους προηγούμενους αγώνες.
Not the result he wanted but another stellar drive 💪@LandoNorris is your #F1DriverOfTheDay 🤩#USGP @salesforce pic.twitter.com/8ryMYYOfjF
— Formula 1 (@F1) October 22, 2023
Αυτή είναι η βαθμολογία των οδηγών μετά την 15η νίκη του Verstappen και αυτή η βαθμολογία των κατασκευαστών.