
Δεν υπάρχει εύκολος, που να είναι και νόμιμος, τρόπος για να χάσει ο Max Verstappen κάποιον αγώνα φέτος, καθώς ούτε στην Βαρκελώνη μπόρεσαν οι υπόλοιπες ομάδες να πλησιάσουν την απόδοση των Red Bull. Στο 7ο φετινό αγώνα, το Grand Prix Ισπανίας, ο Ολλανδός δύο φορές πρωταθλητής πήρε μια ακόμη εύκολη νίκη, πράγμα που στρέφει έτσι όλα τα βλέμματα και την προσοχή του ενδιαφέροντος στις πιο πίσω θέσεις. Τις δύο από αυτές του βάθρου τις κατέκτησε η Mercedes που παρουσίασε την πιο καλή της φετινή εμφάνιση για φέτος.

Ο Sergio Perez τερμάτισε στην 4η θέση, εμπρός από τον Carlos Sainz και τον Lance Stroll ο οποίος άφησε πίσω του τον Fernando Alonso, για πρώτη φορά σε κάποιον από τους φετινούς αγώνες, ενώ όγδοος ολοκλήρωσε ο Esteban Ocon με την Alpine. Την δεκάδα συμπλήρωσαν οι Yuki Tsunoda (Alpha Tauri) και Guanyou Zhou (Alfa Romeo). Μόλις στην δωδέκατη θέση τερμάτισε ο Charles Leclerc, σε έναν αγώνα που η Ferrari δεν μπόρεσε να παρουσιάσει τις δυνατότητες της αναβαθμισμένης Ferrari SF23.

Μετά το τέλος του αγώνα, οι αγωνοδίκες τιμώρησαν τον Tsunoda για μια αντικανονική κίνηση με την οποία έστειλε εκτός πίστας τον Zhou. Έτσι ο Κινέζος έπεσε δωδέκατος, προωθώντας τον Leclerc ενδέκατο και κυρίως τον Pierre Gasly με την άλλη Alpine εντός δεκάδας.

Διαφορά με το "καλημέρα"
Ο αγώνας ξεκίνησε από νωρίς ως ένα ακόμη απόγευμα κυριαρχίας της Red Bull και συγκεκριμένα του Μax Verstappen. Ο Perez που ξεκινούσε από την ενδέκατη θέση κέρδισε ορισμένες θέσεις, αλλά όχι κάτι εντυπωσιακό ώστε να βρεθεί σε απόσταση να θεωρείται απο νωρίς διεκδικητής του βάθρου. Οι δύο πιλότοι της Red Bull μάλιστα ήταν και οι μοναδικοί σε όλο το grid που ξεκίνησαν με medium ελαστικά, καθώς όλοι οι υπόλοιποι επέλεξαν τα μαλακά.

Ο Perez τελικά κατέληξε να έχει κερδίσει επτά θέσεις για να φτάσει στην 4η, που και πάλι ήταν λιγότερες από όσες κέρδισε ο George Russell για να καταφέρει να ανέβει στο πρώτο του βάθρο για φέτος.
Απόλυτος κυρίαρχος Verstappen
Πριν φτάσουμε εκεί όμως, οφείλουμε να τονίσουμε για μια ακόμη φορά την σπουδαία υπεροχή και διαχείριση αυτής της κατάστασης από τον Ολλανδό πρωταθλητή. Αυτή ήταν για εκείνον η πέμπτη νίκη φέτος, ήταν τρίτη συνεχόμενη μετά από Μαϊαμι και Μονακό και ήταν υπερβολικά άνετη με ένα μονοθέσιο που έχει χαρίσει στην Red Bull το 7 στα 7 μέχρι τώρα.
Mighty Max takes his fifth win of the season! 🏆🏆🏆🏆🏆#SpanishGP @redbullracing pic.twitter.com/tgqBhF8aeG
— Formula 1 (@F1) June 4, 2023
Ο Verstappen ήταν σε θέση να κάνε με άνεση και τα δύο pit stops του και έδειχνε πως θα μπορούσε να ακολουθήσει ακόμη και τελείως διαφορετική στρατηγική από όλους τους υπόλοιπους.
Η εμφάνιση της Mercedes
Μετά το παρολίγο φιάσκο των κατατακτήριων τα δύο μονοθέσια της Mercedes στον αγώνα της Ισπανίας, φάνηκαν αισθητά αναβαθμισμένα σε σχέση με τους μέχρι τώρα αγώνες. O Hamilton έχασε στιγμιαία την μάχη απο τον Lance Stroll στην εκκίνηση, αλλά πολύ σύντομα ήταν σε θέση να απαντήσει δείχνοντας από νωρίς πως η Mercedes μπορούσε να να αναπτύξει ανταγωνιστικό ρυθμό απέναντι σε όλους πλην της Red Bull.

Η δεύτερη θέση ήρθε για εκείνον το ίδιο εύκολα που ο Verstappen πήρε την νίκη. Η παρουσία του Russell στο βάθρο επιβεβαιώνει την παραπάνω εικόνα και αν υπάρχει κάτι θετικό μέσα στην "βαρετή" χρονιά που δημιουργεί η Red Bull και ο Verstappen είναι η εικόνα της Mercedes στην Ισπανία.
#F1DriverOfTheDay
— Formula 1 (@F1) June 4, 2023
It's Lewis!!! #SpanishGP @salesforce pic.twitter.com/p6RoPxiQlh
Βεβαίως πρέπει να θυμίσουμε πως ένα χρόνο πριν η εικόνα ήταν εν πολλοίς ή ίδια. Η Mercedes είχε πάρει δύο θέσεις μέσα στην πρώτη πεντάδα στον αγώνα του 2022 και είχε δείξει πως είχε αναβαθμιστεί κάτι που έδειξε ξανά στους τελευταίους αγώνες της περσινής χρονιάς. Άρα μένει να δούμε αν μπορεί να το συνεχίσει.
Η Aston Martin σε σχηματισμό
Τα περσινά δεδομένα για την Aston Martin δεν μπορούν να αποτελέσουν μέτρο σύγκρισης ασφαλώς, όμως η εικόνα των πράσινων μονοθεσίων στον φετινό αγώνα της Ισπανίας ήταν ελάχιστα κατώτερη του αναμενόμενου. Τόσο ο Stroll που εκκίνησε μπροστά από τον Alonso, όσο και ο Ισπανός, δεν κατάφεραν σε κανένα σημείο να κρατήσουν πίσω τους τις Mercedes.

Συνεπώς η έκτη και έβδομη θέση δεν είναι κάτι συγκλονιστικό, αλλά μάλλον δεν είναι και ενδεικτικό για την συνέχεια. Ο Alonso εντυπωσίασε και πάλι με τον αέρα ανωτερότητας και εμπειρίας που δίνει στο σπορ, όχι τόσο με την εμφάνισή του, όσο με το γεγονός πως διατηρεί και ενισχύσει κάθε αγωνιστικό Σαββατοκύριακο τον ρόλο του "σοφου γέροντα" της Formula 1, ο οποίος είναι εκεί κυρίως για να κάνει την ομάδα πρωταγωνίστρια και τον Lance Stroll κανονικό οδηγό.
Αποτυχία Ferrari και πάλι
H Ferrari δεν ήταν ούτε φέτος καλή στην Ισπανία. Ο Leclerc ξεκίνησε απο το pitlane για να καταφέρει να τερματίσει 12ος και να ανέβει στην ενδέκατη θέση. Την ίδια στιγμή o Carlos Sainz Jr. σαν να ζούσε το όνειρο του εντός έδρας αγώνα με τους Ισπανούς να ζητωκραυγάζουν κάθε φορά που τον έδειχναν οι οθόνες, δεν φαινόταν να καταλαβαίνει στα πρώιμα στάδια της κούρσας πως ο ρυθμός του ήταν πολύ κατώτερος της Mercedes.
Selfie time with the home crowd 🤳 #SpanishGP #F1 @CarlosSainz55 pic.twitter.com/Bk7sHcOweL
— Formula 1 (@F1) June 4, 2023
Έτσι δέχτηκε τρεις προσπεράσεις που τον έριξαν από την δεύτερη θέση στην πέμπτη και το μοναδικό για το οποίο θα μπορούσε να αισθάνεται υπερήφανος είναι οτι έκανε μια καλή εκκίνηση και αντιστάθηκε για 500 μέτρα στον Verstappen. Αν και εκεί χωράει πολλή συζήτηση καθώς ο Ισπανός ξεκίνησε με μαλακά ελαστικά και ο Ολλανδός με medium.
Διπλή βαθμολόγηση για την Alpine
Οι δύο θέσεις μέσα στην δεκάδα για την Alpine ήταν, κατά τα άλλα, το γεγονός που ξεχώρισε από τις πολλές μάχες των πίσω θέσεων. Ο Esteban Ocon ήταν ούτως ή άλλως ψηλά στην κατάταξη από νωρίς και μετά την ποινή του Tsunoda ο Gasly βρέθηκε δέκατος.

Το άλλο θετικό πρόσημο ήταν για τον Nyck de Vries που ξεκίνησε και τερμάτισε 14ος και μπορεί να μην ακούγεται κάτι εντυπωσιακό, αλλά ο Ολλανδός συμμετείχε σε διάφορες μονομαχίες κατά τη διάρκεια του πολύ γεμάτου απο περιστατικά, αγώνα σε αυτές τις θέσεις και το γεγονός πως δεν έχασε ούτε θέσεις, ούτε όμως και τον ρυθμό του είναι καλό.
Απογοήτευση McLaren
Η απογοήτευση ήρθε και πάλι από την McLaren. Ο Lando Norris δεν κατάφερε να εκμεταλλευτεί καθόλου την πολύ καλή θέση που είχε στην εκκίνηση. Έχασε τα φρένα στην πρώτη στροφή, έπεσε πάνω στον Hamilton και έσπασε την εμπρός πτέρυγά του. Κάπου εκεί τελείωσε ο αγώνας του καθώς έμεινε τελευταίος και τελικά τερμάτισε 17ος.

Αναλυτικά η βαθμολογία των οδηγών μετά τον αγώνα της Ισπανίας είναι εδώ και εδώ είναι εκείνη των κατασκευαστών.