F1 GP Μονακό: Νίκη επιβίωσης για Verstappen

Η βροχή έκανε το Grand Prix του Μονακό έναν αγώνα επιβίωσης και ο Max Verstappen είχε δημιουργήσει τις συνθήκες για να τα καταφέρει με μια ακόμη νίκη

Μετά την πρώτη pole position της καριέρας του στο Μονακό το Σάββατο, ο Max Verstappen πήρε την δεύτερη νίκη στην καριέρα του εκεί, στον έκτο αγώνα της φετινής Formula 1. Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής ξέφυγε από νωρίς και διαχειρίστηκε μαζί με την ομάδα την αναμενόμενη βροχή στο Πριγκηπάτο για να καταφέρει να πάρει την 4η νίκη του φέτος και 39η στην καριέρα του. 

Ο Fernando Alonso έμεινε στην δεύτερη θέση χάρη σε ένα από τα μεγαλύτερα λάθη στρατηγικής φέτος, από την ομάδα, ενώ ο Esteban Ocon με την Alpine κατάφερε να ανέβει στο βάθρο και να αναδειχθεί οδηγός της ημέρας. Το δίδυμο της Mercedes ακολούθησε στις θέσεις 4 και 5 με τον Lewis Hamilton να είναι εμπρός από τον George Russell, ενώ έκτος βρέθηκε τελικά ο Charles Leclerc με την Ferrari, εμπρός από τον Pierre Gasly με την Alpha tauri. 

Ο Carlos Sainz δεν τα κατάφερε πάλι χάρη σε ένα λάθος όταν έπιασε η βροχή, αλλά και στην αμφισβητούμενη από τον ίδιο στρατηγική της ομάδας του.

Έμεινε έτσι όγδοος με τις δύο McLaren να ολοκληρώνουν το καλύτερο αποτέλεσμα της ομάδας φέτος με διπλή βαθμολόγηση χάρη στην ένατη θέση του Lando Norris και την δέκατη του Oscar Piastri. 

"Χαλαρή" εκκίνηση 

Ο αγώνας ξεκίνησε με μια πολύ ήρεμη εκκίνηση, κατά την οποία δεν συνέβη το παραμικρό ευτράπελο.  Πράγμα που είναι καταπληκτικό, όχι απλώς γιατί είναι σπάνιο αλλά γιατί βρισκόμαστε στο Μονακό και η διαχείριση της πρώτης καμπής που στενεύει για να χωρέσει οριακά δύο μονοθέσια απαιτεί γερά νεύρα και εμπειρία. 

Γερά νεύρα επέδειξαν οι περισσότεροι, η εμπειρία έλειψε απο μερικούς όπως ο Zhou που βρέθηκε να χάνει τη θέση του από τον Perez, που είχε ξεκινήσει τελευταίος λόγω του ατυχήματος του Σαββάτου. Απο εκεί και πέρα ακολούθησε το πρώτο σκέλος του Grand Prix του Μονακό που ήταν ένας φυσιολογικός, σχεδόν βαρετός αγώνας, όπως εξάλλου αναμενόταν. 

Ταχύτητα ναι αλλά και στρατηγική 

Η διαφορά στην επιλογή ελαστικών μεταξύ του Max Verstappen και του Fernando Alonso, ο οποίος ξεκίνησε με σκληρά ελαστικά άφηνε ανοιχτά πολλά ενδεχόμενα στρατηγικής, αλλά για λόγους που ήξεραν προφανώς οι ομάδες, παρακολουθούσαμε έναν διαδικαστικό αγώνα για τους περισσότερους γύρους. 

Για να αλλάξουν όλα στον 53ο γύρο, όπου πλέον η βροχή που ερχόταν πάνω από την Κυανή Ακτή, άρχισε να κάνει αισθητές τις συνέπειές της. Οι αναφορές για ψιχάλες είχαν ξεκινήσει απο νωρίτερα, αλλά στον 53ο γύρο ήταν πλέον εμφανές πως σε σημεία της πίστας τα σλικ ελαστικά δεν ανταποκρίνονταν. 

Σταδιακά η μπόρα αυτή δυνάμωσε και άλλαξαν όλοι σε ενδιάμεσα ελαστικά, για να έρθει το λάθος της Aston Martin που κάλεσε τον Alonso για αλλαγή ελαστικών, αλλά του έβαλε ξανά σλικ. Ο Ισπανός χρειάστηκε έτσι να κάνει back to back pit stops για να διορθωθεί το λάθος και να χρησιμοποιήσει τα ενδιάμεσα και αυτό ήταν μια ένδειξη πως με την εξέλιξη του αγώνα θα μπορούσε να διεκδικεί ακόμη και την νίκη. 

Ο Verstappen βεβαίως δεν έκανε αντίστοιχο λάθος. Όταν μπήκε για τη δική του αλλαγή, έβαλε όπως έπρεπε τα ενδιάμεσα ελαστικά και πλέον αφού είχα χάσει πολύτιμο χρόνο να διατηρηθεί αλώβητος μέσα στη βροχή με τα σιλκς, άρχισε ξανά να ανοίγει τη διαφορά του. 

Από εκεί και πέρα το ενδιαφέρον περιστράφηκε στις ασυμφωνίες μέσα στην Ferrari, καθώς ο Sainz διαφωνούσε με την ομάδα για την στρατηγική που επέλεξε, υποστηρίζοντας πως ήταν ταχύτερος από τον Leclerc. Παρόλα αυτά ο Ισπανός πριν αλλάξει σε ενδιάμεσα είχε ένα μικρό τετ-α-κε με αποτέλεσμα να χάσει την 4η θέση και απο εκεί που στόχευε τον Ocon να αναγκάζεται να είναι πίσω απο τον Leclerc. Πάντως η Ferrari για μια ακόμη φορά έκανε διπλό pit stop με τα μονοθέσιά της, το οποίο ήταν μεν επιτυχημένο, καθυστέρησε όμως, ελαφρά τον Sainz. 

Στην εσωτερική μονομαχία της Mercedes που δεν μοιάζει με αυτή της Ferrari, έστω και αν ο Russell δείχνει να το θέλει κάπως αυτό, ο Hamilton διατήρησε την ψυχραιμία του και τον ρυθμό του και δεν χρειάστηκε καν να ασχοληθεί με τις οριακά προκλητικές επιδιώξεις του ομόσταυλού του. Ο Russell ζήτησε από την ομάδα οδηγίες για το αν θα επιτεθεί στον Ocon τη στιγμή που μπροστά του ήταν ο Hamilton, υποννοώντας κάπως πως θα έκανε στην άκρη ή θα τον προσπερνούσε. Τελικά όταν ο Russell, στη δίνη της μικρής αυτής καταιγίδας έδειξε να χάνει τον έλεγχο, βγαίνοντας εκτός πίστας, επενέβη μέχρι και ο ίδιος o Toto Wolf στον ασύρματο για να τον ηρεμήσει.  

Αναλυτικά τα αποτελέσματα

Πατώντας εδώ μπορείς να δεις τις βαθμολογίες των οδηγών μετά το Μονακό και εδώ τις βαθμολογίες των κατασκευαστών. Επόμενος αγώνας είναι το επόμενο Σαββατοκύριακο το Grand Prix Ισπανίας στην πίστα της Βαρκελώνης. 

 

F1 GP Monaco Alonso
F1 GP Monaco Ocon
F1 GP Monaco Verstappen
F1 GP Monaco Ferrari
F1 GP Monaco Haas
F1 GP Monaco Williams
F1 GP Monaco Russell
F1 GP Monaco Alpine
F1 GP Monaco Θεατές
F1 GP Monaco Hamilton
F1 GP Monaco Hamilton
F1 GP Monaco Williams Sargeant
F1 GP Monaco Alfa Romeo Zhou
F1 GP Monaco Εκκίνηση
F1 GP Monaco Verstappen
F1 GP Monaco Perez
F1 GP Monaco Zhou Alfa Romeo
F1 GP Monaco Ferrari Norris
F1 GP Monaco Alonso
F1 GP Monaco Verstappen