O Sergio Perez έκανε το νταμπλ στον κυρίως αγώνα του Αζερμπαϊτζάν μετά την νίκη στο Sprint Race του Σαββάτου, με πολύ στυλ και με μεγάλο αίσθημα υπεροχής απέναντι σε όλους. Και όταν λέμε όλους, εννοούμε και τον Max Verstappen ο οποίος στην πραγματικότητα δεν μπήκε ποτέ σε αυτή την μάχη με τον teammate του. Πίσω από τις δύο Red Bull βρέθηκε ο Charles Leclerc με την Ferrari, ενώ τέταρτος ήταν ο Fernando Alonso με την Aston Martin, εμπρός από την άλλη Ferrari του Carlos Sainz Jr.
Ο Lewis Hamilton έμεινε στην έκτη θέση aνήμπορος να προσπεράσει τον Ισπανό και πίσω του ήταν η δεύτερη Aston Martin, εκείνη του Lance Stroll . Ο George Russell αρκέστηκε στην όγδοη θέση και την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Lando Norris με McLaren και Yuki Tsunoda με την Alpha Tauri.
Σπουδαία και σημαντική νίκη
Για τον Perez αυτή ήταν η πέμπτη νίκη στην καριέρα του και δεύτερη φετινή, όσες δηλαδή είχε και σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς πέρσι. Χάρη σε αυτή διατήρησε τη φήμη του ως μάστερ των αγώνων που διεξάγονται σε σιρκουί πόλης, αλλά κυρίως οι 25 βαθμοί που κέρδισε στο Αζερμπαϊτζάν τον έφεραν πιο κοντά στον Verstappen και πιο μακριά από τον Fernando Alonso που τον καταδιώκει από την 3η θέση της βαθμολογίας.
Ενδιαφέρων αγώνας
Ο κυρίως αγώνας στο Αζερμπαϊτζάν ήταν ακριβώς το αντίθετο από αυτό που είδαμε στο Sprint Race του Σαββάτου. Οι πολλές προσπεράσεις, οι επαφές με τους τοίχους και η σημασία που είχαν οι διαφορές μεταξύ των οδηγών ώστε να δώσουν το πολυπόθητο DRS, δημιούργησαν μια άγρια ομορφιά στον αγώνα του Μπακού ο οποίος διατήρησε το ενδιαφέρον του μέχρι και το φινάλε.
Το ένα και μοναδικό αυτοκίνητο ασφαλείας φαντάζει λίγο για αυτό το σιρκουί, κυρίως από τη στιγμή που πολλοί ήταν εκείνοι που ακούμπησαν τον τοίχο στην πιο αινιγματική στροφή, την τρίτη από τις τρεις συνεχείς 90άρες. Αυτό προέκυψε νωρίς όταν ο Nyck de Vries με την Alpha Tauri έχασε τα φρένα και έμεινε ακινητοποιημένος μέσα στην πίστα.
Η κρίσιμη απόφαση
Υπό κίτρινες σημαίες η Red Bull αποφάσισε να φωνάξει τον Verstappen για το πρώτο του pit stop και αμέσως μόλις βγήκε με τα φρέσκα σκληρά ελαστικά, οι οργανωτές αποφάσισαν αυτοκίνητο ασφαλείας. Η επανεκκίνηση βρήκε τον Ολλανδό τρίτο τελικά, καθώς όλοι οι αντίπαλοί του είχαν επίσης αλλάξει ελαστικά αλλά είχαν χάσει λιγότερο χρόνο σε σχέση με εκείνον.
Ακόμη και έτσι όμως ο Verstappen ήταν σε θέση να περάσει αμέσως μόλις ξεκίνησε ξανά ο αγώνας τον Leclerc που είχε βρεθεί δεύτερος, χωρίς μάλιστα να χρησιμοποιήσει ούτε DRS, ούτε κανένα περίεργο κόλπο. Ήταν απλώς εντυπωσιακά ταχύτερος.
Από εκείνο το σημείο και έπειτα ο ρυθμός των δύο Red Bull ήταν παραπλήσιος με τον Perez να απαντά όποτε ο Verstappen προσπαθούσε να πιέσει για να πλησιάσει. Για την ακρίβεια η απόσταση των δύο παρέμενε λίγο μεγαλύτερη του ενός δευτερολέπτου επί αρκετή ώρα, πριν τελικά ο Perez αρχίσει να ξεφεύγει.
Σταθερά δεύτερη δύναμη η Ferrari
Το γεγονός πως ο Leclerc δεν ενοχλήθηκε και δεν ενόχλησε κανέναν απέδειξε πως οι όποιες επεμβάσεις έκαναν οι Ιταλοί στο μονοθέσιό τους για το Μπακού και για τη συνέχεια του πρωταθλήματος είχαν επιτυχία και διατήρησαν τα κόκκινα μονοθέσια κοντά στις Red Bull.
Η άλλη ένδειξη για αυτό ήταν πως όταν ο Sainz χρειάστηκε να αντισταθεί στον Hamilton που τον πίεζε για την πέμπτη θέση, τα κατάφερε. Παρόλα αυτά η συνολική εικόνα του Ισπανού σε αυτόν τον αγώνα τον αφήνει κάπως εκτεθειμένο λόγω της μεγάλης διαφοράς από τον Leclerc σε επίπεδο γυρολόγιου.
Τρικυμία Russell
Ο Russell που δεν πρέπει να πέρασε και πολύ ξεκούραστα το Σάββατο με όλα όσα έγιναν μετά το Sprint Race, φάνηκε πως είχε χάσει κάπως την συγκέντρωσή του στον κυρίως αγώνα. Στην επανεκκίνηση καθυστέρησε και έδωσε την δυνατότητα στον Hamilton να τον προσπεράσει. Στο πρώτο του pit stop προσπάθησε να ρισκάρει μεταξύ ενός ατυχήματος και μιας τιμωρίας και ως εκ θαύματος τα γλίτωσε και τα δύο.
Και αργότερα προσπάθησε μέσω στρατηγικής και αυτό ήταν το μοναδικό του κέρδος καθώς στην συγκομιδή των 5 βαθμών από την 8η θέση πρόσθεσε έναν ακόμη από τον ταχύτερο γύρο του αγώνα που σημείωσε όταν έβαλε σε ένα από τα τελευταία pit stops, ελαστικά μαλακήες γόμας.
Τέλος στην Aston Martin ο Fernando Alonso κατάφερε να διατηρήσει τελικά την καλή φετινή εικόνα, καθώς μαεστρικά μπόρεσε να ξεφύγει από τις κακοτοπιές, τους τοίχους και τις μάχες με αντιπάλους με πολύ ρίσκο.
Μέχρι και συμβουλές έδινε στον Lance Stroll, ο οποίος πριν ολισθήσει πιο χαμηλά και όσο ήταν ακριβώς πίσω από τον Ισπανό είχε μιλήσει απ ευθείας μαζί του στον ασύρματο και του είχε δηλώσει πως δεν πρόκειται να τον κυνηγήσει.
Δες εδώ αναλυτικά τη βαθμολογία των οδηγών και εδώ εκείνη των κατασκευαστών.