Εκ διαμέτρου αντίθετη με την αντίστοιχη εικόνα του 2022, είναι για την Mercedes αυτή που παρουσιάζει κατά την πρώτη ημέρα των επίσημων δοκιμών της F1 στο Μπαχρέιν, ενόψει του νέου πρωταθλήματος που ξεκινά το πρώτο Σαββατοκύριακο του Μαρτίου. Τα μονοθέσια των ομάδων έχουν "πατήσει πίστα" από το πρωί της Πέμπτης και η πρώτη ημέρα των δοκιμών ολοκληρώθηκε με διάφορους πρωταγωνιστές.

Στην κορυφή του ενδιαφέροντος ήταν η Mercedes. Τα προβλήματα με το porpoising που είχαν καταστρέψει τις περσινές αντίστοιχες δοκιμές και τελικά ολόκληρη τη χρονιά, όμως αν κρίνουμε από την ελαφρά αισιοδοξία που φρόντισε να εκφράσει ο Toto Wolff φέτος μια ανάλογη πορεία δεν φαίνεται στον ορίζοντα.
"Φαίνεται πως είναι ισορροπημένο (το μονοθέσιο) από την αρχή. Δεν έχουμε αναπηδήσεις, που είναι καλό γενικά, με εξαίρεση ίσως ένα μεγάλο σαμαράκι στο τέλος της ευθείας. Είναι καλή έναρξη για τη σεζόν. Συλλέγουμε πολλά δεδομένα, καθώς είναι σημαντικό να κάνουμε τη σύγκριση με τα περσινά δεδομένα και φυσικά δοκιμάζουμε αρκετά πράγματα.", είπε ο επικεφαλής της Mercedes και συμπλήρωσε, "Είχαμε κάποιες αναταράξεις στη στροφή 12, στην πιο γρήγορη της πίστας. Αλλά δεν ήταν σε καμία περίπτωση στην ένταση που ήταν πέρσι και δεν δείχνει να επηρεάζει την απόδοσή μας αυτή τη στιγμή."

Νωρίτερα η Mercedes μας χάρισε και την πρώτη in car βόλτα της νέας Mercedes W14 στα χέρια του Lewis Hamilton.
Ταχύτερος ο Max Verstappen την 1η ημέρα
Συνολικά στις δοκιμές πάντως η Mercedes απείχε από την κορυφή, την οποία κατέκτησε ο Max Verstappen με το μονοθέσιο της Red Bull. O Ολλανδός μάλιστα ήταν και ο μόνος που οδήγησε ολόκληρη την πρώτη ημέρα συμπληρώνοντας 157 γύρους, τους περισσότερουες από κάθε άλλον οδηγό φυσικά για αυτήν την πρώτη ημέρα.
Ήταν μάλιστα ταχύτερος και πριν την μεσημεριανή διακοπή αλλά και στο απογευματινό σκέλος και την διαφορά μεταξύ πρωινού και απογεύματος την έκανε μια Aston Martin. Αυτή του Fernando Alonso. Το πρωί η Ferrari με τον Carlos Sainz Jr. ο οποίος οδηγούσε μέχρι το μεσημέρι την Ferrari SF-23, ήταν εκείνος που πλησίασε περισσότερο τον Verstappen, όμως το απόγευμα λίγο πριν το τέλος του session ο Alonso σημείωσε μια εξαιρετική επίδοση με την Aston Martin AM23 και ήταν δεύτερος συνολικά για την πρώτη ημέρα.

Για την ακρίβεια μόνο οι δύο που βρέθηκαν στις δύο πρώτες θέσεις ήταν και εκείνοι που κατάφεραν να κινηθούν μέσα στο 1:32 και τελικά τους χώριζαν μόλις 29 χιλιοστά. Πίσω από την Aston Martin βρέθηκαν οι δύο Ferrari. O Sainz με 72 γύρους ήταν ταχύτερος από τον Leclerc που σταμάτησε στους 64, για 14 μόλις, χιλιοστά. To γεγονός πως το μονοθέσιο της Scuderia ολοκλήρωσε χωρίς εμφανή και ιδιαίτερα προβλήματα, σχεδόν 140 γύρους, ήταν μόνο ενθαρρυντικό για τον Vasseur.

Τα σημαντικότερα ίσως προβλήματα αντιμετώπισε η McLaren, όταν διαπιστώθηκε το απόγευμα, πως ένα κάλυμμα σε έναν τροχό δεν μπορούσε να τοποθετηθεί όπως έπρεπε. Αυτό κράτησε τον Lando Norris για αρκετή ώρα στα pits και εν αναμονή. Τελικά το οτι κατάφερε σε 40 γύρους να σημειώσει επίδοση στο 1:33.462 που ήταν η πέμπτη καλύτερη, είναι μάλλον ενδεικτικό πως θα μπορούσε να είχε βελτιώσει ακόμη περισσότερο. Νωρίτερα ο rookie Oscar Piastri είχε σημειώσει έναν χρόνο που τον έφερνε στην προτελευταία θέση, εμπρός από τον Kevin Magnussen με την Haas. Η άλλη Haas με τον Nico Hulkenberg ήταν περισσότερο από μισό δευτερόλεπτο ταχύτερη.

Πίσω από τον Norris ακολούθησε ο Hamilton με χρόνο που απείχε από εκείνους του Verstappen και του Alonso σχεδόν επτά δέκατα, ενώ ο Russell που οδήγησε την Mercedes W14 το πρωί, είχε μείνει ακόμη πιο πίσω. Οι δύο πιλότοι της Mercedes "φόρτωσαν" το νέο μονοθέσιο με 83 και 69 γύρους αντιστοίχως.

Στο θεωρητικό midfield του grid ο Zhou με την Alfa Romeo βρέθηκε λίγο λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο πίσω από τον Verstappen, τη στιγμή που ο Alex Albon με την Williams ήταν μια θέση μπροστά του, ταχύτερος μεν, αλλά χρησιμοποιώντας τα πιο μαλακά από τα διαθέσιμα ελαστικά για να κάνει τον καλό του γύρο. Όλοι οι υπόλοιποι σημείωσαν τις καλές τους επιδόσεις με τα ενδιάμεσα ελαστικά της Pirelli. Τα πιο μαλακά μεταξύ των ενδιάμεσων χρησιμοποίησαν οι δύο οδηγοί της Alpine, αλλά αυτό δεν φάνηκε να τους βοηθά, καθώς το μόνο που κατάφεραν ήταν να κάνουν σχεδόν ίδιο χρόνο μεταξύ τους, δύο δευτερόλεπτα μακριά από την Red Bull.

Οι δοκιμές θα συνεχιστούν αύριο και μεθαύριο με το ίδιο ωράριο και πάντα με ένα μονοθέσιο για την κάθε ομάδα διαθέσιμο σε κάθε σκέλος.