
Μια περιπέτεια είναι η Formula 1 φέτος. Ένα rollercoaster συναισθημάτων και εικόνων που δημιουργούν είτε οι οδηγοί με τις εμφανίσεις τους μέσα στην πίστα, είτε η FIA και οι οργανωτές με τις περίεργες και συχνά ακατανόητες αποφάσεις τους. Στο GP Ιαπωνίας, στην Σουζούκα, το μενού περιλάμβανε και τα δύο είδη αστάθμητου παράγοντα. Η βροχή ήταν αυτή που ανέτρεψε όλα τα δεδομένα. Έφερε την καθυστέρηση στην εκκίνηση του αγώνα και τελικά "ευτυχώς είχαμε αγώνα προκειμένου να απολαύσουν λίγη δράση και οι θεατές". Αυτή ήταν η δήλωση του Max Verstappen λίγο πριν ενημερωθεί σε ζωντανή τηλεοπτική μετάδοση οτι είναι Παγκόσμιος Πρωταθλητής για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά.
Max Verstappen, you are a DOUBLE WORLD CHAMPION 👑👑 pic.twitter.com/mViZ5woEit
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) October 9, 2022
Είναι αλήθεια;
Δεν το πίστεψε αρχικά, αλλά ήταν αλήθεια γιατί ο αγώνας δεν διεκόπη, αλλά συνεχίστηκε και ολοκληρώθηκε. Αυτό σημαίνει πως απονέμονται όλοι οι βαθμοί κανονικά και δεν ισχύουν τα σενάρια με τους μειωμένους βαθμούς που θα ίσχυαν αν ο αγώνας δεν είχε συνεχιστεί. Αν σου ακούγεται σαν να το εξηγει ο αντιπρόεδρος του Εδεσσαϊκού, είναι ακριβώς έτσι και είναι μια απόδειξη πως οι κανονισμοί της FIA είναι διατυπωμένοι με τέτοιο τρόπο που μπορεί να τους κατανοήσει πλήρως μόνο αυτός που τους έγραψε, μάλλον.

Σε κάθε περίπτωση ο Max Verstappen κάθισε στην πολυθρόνα του πρωταθλητή, έστω και αν χρειάστηκε να ρωτήσει δεύτερη και τρίτη φορά πριν το κάνει και κατακτά τον δεύτερο προσωπικό του τίτλο με εκ διαμέτρου αντίθετο τρόπο, από ό,τι κατέκτησε τον πρώτο πέρσι. Φέτος δεν θα έχουμε δραματικό τελικό, ούτε διαξιφισμούς. Ακόμη και ο Charles Leclerc παραδέχτηκε πως ήταν θέμα χρόνου να πάρει το πρωτάθλημα ο Verstappen και έβαλε έτσι και την δική του υπογραφή στην καθολική υπεροχή του Ολλανδού φέτος.
Μα καλά τι συνέβη;

Ο Leclerc βασικά, υπέγραψε και τον τίτλο του Max, με το λάθος που έκανε στο τελευταίο σικέιν της Σουζούκα. Ο Μονεγάσκος ήταν δεύτερος και αν έμενε εκεί ο Verstappen δεν θα ήταν πρωταθλητής. Όμως αφού πήγε ευθεία στο σικέιν και επωφελήθηκε σε σχέση με τον Perez που τον πίεζε σε εκείνο το σημείο, τιμωρήθηκε και έπεσε τρίτος. Έτσι συγκέντρωσε λιγότερους βαθμούς για να "χαρίσει" τελικά τον τίτλο στον αντίπαλό του.
Congratulations on your second title, @Max33Verstappen 👊 #essereFerrari🔴 #JapaneseGP pic.twitter.com/1jXg8nJ7OV
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) October 9, 2022
Ήταν μια από τις σπάνιες φορές φέτος που οι αγωνοδίκες αποφάσισαν γρήγορα και ήταν μια σωστή απόφαση και κάπως δίκαιη, γιατί ο Leclerc οριακά κρατούσε πίσω του τον Μεξικανό, ο οποίος έδειξε και πάλι πόσο πανούργος και πανέξυπνος είναι όταν χρειάζεται να κερδίσει μια θέση.
1-2 για την Red Bull
Σε ό,τι έχει να κάνει με τον αγώνα στην Ιαπωνία, έναν αγώνα σχεδόν 40 λεπτών και όχι έναν αγώνα που μετρήθηκε σε γύρους, ο Verstappen ήταν άπιαστος και καταιγιστικός. Η τελική του διαφορά από τον Sergio Perez που τελικά ήταν δεύτερος, ήταν 27 δευτερόλεπτα. Ένα χάος που είναι ακόμη πιο εντυπωσιακό σε σχέση με την μικρή διάρκεια του αγώνα. Η τρίτη θέση του Leclerc ήρθε φυσιολογικά μετά το λάθος του.

Άντεξε ο Ocon
Πιο πίσω ο Esteban Ocon άντεξε στην ασφυκτική πίεση του Lewis Hamilton και πήρε την τέταρτη θέση, ένα αποτέλεσμα που ενισχύθηκε ακόμη περισσότερο για την Alpine από την έβδομη θέση του Fernando Alonso. Ο Alonso είναι ένας από τους δέκα back to back πρωταθλητές της Formula 1, οι οποίοι από σήμερα είναι 11 και έκανε έναν εξαιρετικό αγώνα, αλλά λίγο πιο εντυπωσιακός ήταν ο αγώνας του Sebastian Vettel.

Ο Γερμανός που οδεύει προς το φινάλε της καριέρας του στην Formula 1 ανακηρύχθηκε από το κοινό ως ο οδηγός του αγώνα, που είναι μια σωστή κρίση, δεδομένου πως ξεκινούσε ένατος αλλά έχασε εννέα θέσεις στην πρώτη εκκίνηση μετά από επαφή με τον Ocon. Στο δεύτερο σκέλος του αγώνα όμως ήταν ο πρώτος που άλλαξε από τα ελαστικά βροχής στα ενδιάμεσα και αυτή η απόφαση ήταν καθοριστική να τον φέρει στην δεκάδα και στην έκτη θέση.

Latifi, ο GOAT!
P9!!! YES, @NicholasLatifi! 🤩👏#WeAreWilliams #JapaneseGP pic.twitter.com/D0VLLQM18r
— Williams Racing (@WilliamsRacing) October 9, 2022
Εκείνος που άλλαξε ελαστικά αμέσως μετά τον Vettel ήταν ο Nicholas Latifi για την Williams και αυτό του επέτρεψε να πάρει τους δύο πρώτους βαθμούς φέτος της ένατης θέσης, σημειώνοντας το καλύτερο του αποτέλεσμα στο πρωτάθλημα του 2022. Μπροστά του ήταν ο George Russell με την Mercedes και πίσω του κλείνοντας την βαθμολογούμενη δεκάδα ο Lando Norris με την McLaren.

Χάος πριν την διακοπή
Στο ξεκίνημα του Grand Prix της Ιαπωνίας μπορεί να ολοκληρώθηκαν μόλις δύο γύροι και να ήρθε η διακοπή στον τρίτο, ήταν όμως αρκετοί για να δημιουργήσουν ένα από τα μεγαλύτερα ζητήματα ασφαλείας που προέκυψαν φέτος. Ένας γερανός βρέθηκε μέσα στην πίστα, με ανάποδη φορά από αυτή των μονοθεσίων καθώς κινούταν προς το σημείο, όπου είχε βγει εκτός πίστας ο Carlos Sainz Jr.
THIS IS FUCKING SCARY U GUYS 😭 I’m just glad Carlos is safe! pic.twitter.com/0hTJVgWLkf
— trix • C² (@smoothlikecs55) October 9, 2022
O Pierre Gasly που τρομοκρατήθηκε στη θέα του φορτηγού μέσα στην πίστα, έγινε έξαλλος και διαμαρτυρήθηκε έντονα στην ομάδα. Το ζήτημα πήρε διαστάσεις με τους οδηγούς να εκφράζουν την απορία τους πως συνέβη κάτι τέτοιο και να καταδικάζουν το συγκεκριμένο "λάθος" λόγω της υψηλής επικινδυνότητάς του. Όπως ήταν φυσικό, δεν έλειψαν και οι συνειρμοί με το θανατηφόρο ατύχημα του Jules Bianchi σε αντίστοιχες συνθήκες, το 2015.
O to aferę zrobił Gasly. #ElevenF1 #F1 pic.twitter.com/LObpr63Uze
— Pan Krzysztof (@ajsmen90) October 9, 2022
Η απάντηση της FIA δεν ήταν καθόλου αποσαφηνιστική. Ήταν μάλλον περισσότερο αόριστη από όσο αντέχει ακόμη και το κοινό της F1 που έχει δει πολλά τα τελευταία χρόνια και το επιστέγασμα της τακτικής αυτής ήταν να εγκαλέσει τον Gasly για υπέρβαση του ορίου ταχύτητας υπό το καθεστώς κόκκινης σημαίας και να τον τιμωρήσει τελικά με 20 δευτερόλεπτα ποινής.
Εδώ μπορείς να δεις αναλυτικά τα αποτελέσματα του αγώνα.
Επόμενος αγώνας για το πρωτάθλημα, στην Αμερική και το Circuit of the Americas από τις 21 έως τις 23 Οκτωβρίου.

Δες εδώ αναλυτικά τη βαθμολογία των οδηγών και εδώ τη βαθμολογία των κατασκευαστών.