Λεπτομέρειες απομένουν πλέον να σφραγίσει τον δεύτερο συνεχόμενο τίτλο των οδηγών ο Max Verstappen. Η νίκη του στο βελγικό Grand Prix της F1, που ήταν το 14ο φετινό, ήταν η ένατη για τον ίδιο φέτος και ήρθε με το 4ο 1-2 της Red Bull, όμως αυτά δεν απεικονίζουν ακριβώς το μέγεθος της κυριαρχίας του Ολλανδού αυτό το Σαββατοκύριακο. Ήταν καταιγιστικός! Ξεκίνησε από την 14η θέση λόγω της τιμωρίας από την αλλαγή κινητήρα και στο τέλος του επεισοδιακού πρώτου γύρου (για άλλους όχι για εκείνον) ήταν όγδοος.
Συνέχισε το ίδιο μέχρι τον 18ο γύρο που ανέλαβε επικεφαλής, προσπερνώντας τον Carlos Sainz με χαρακτηριστική άνεση, ακριβώς δηλαδή όπως είχε περάσει όλους όσοι είχαν βρεθεί στον δρόμο του μέχρι εκείνο το σημείο. Είναι επίσης χαρακτηριστικό πως λόγω των υψηλότερων θερμοκρασιών σε σχέση με τις προηγούμενες ημέρες του αγωνιστικού τριημέρου, οι προβλέψεις για την απόδοση των ελαστικών δεν ευοδώθηκαν. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα οι περισσότεροι οδηγοί να χρειαστεί να χρησιμοποιήσουν ακόμη και τα σκληρά ελαστικά, προκειμένου να αντέξουν μέχρι το φινάλε, με προσαρμοσμένες στρατηγικές.
Για τον Verstappen αυτό δεν ίσχυσε, καθώς ξεκίνησε με μαλακά, άλλαξε δύο φορές σε ενδιάμεσα και αυτό του ήταν αρκετό. Για την ακρίβεια του ήταν αρκετό να κάνει και άλλο pit stop, καθώς η διαφορά του από τον Perez που ακολουθούσε έφτασε μέχρι και τα 28 δευτερόλεπτα σε κάποιο σημείο. Ο Perez είχε έναν αντίστοιχα "εύκολο" αγώνα καθώς μπορεί να διαχειρίστηκε λάθος την εκκίνηση και να έχασε πολλές θέσεις, αλλά τελικά πήρε το καλύτερο που μπορούσε, μιας και η δεύτερη θέση, είναι σαν νίκη για τον Μεξικανό.
Τυχερός ο Sainz, έμεινε τρίτος
Για τον Carlos Sainz η τρίτη θέση μοιάζει ως αποτυχία από τη στιγμή που ξεκίνησε πρώτος, αλλά κανονικά ο Ισπανός θα πρέπει να θεωρεί τον εαυτό του τυχερό γιατί το γεγονός πως αγχώθηκε από τον George Russell λίγο πριν το τέλος, αποδεικνύει πως η Mercedes είχε συνολικά καλύτερο ρυθμό και από την Ferrari. Αυτό αποδεικνύεται επίσης από το γεγονός πως ο Charles Leclerc δεν κατάφερε σε κανένα σημείο του αγώνα να μοιάζει ως το αντίπαλο δέος του Verstappen.
Η ομάδα στρατηγικής της Scuderia δε, κατόρθωσε σε έναν ακόμη αγώνα να τραβήξει τα βλέμματα πάνω της, καθώς στο τέλος κάλεσε τον Leclerc για τα μαλακά ελαστικά που θα του έδιναν τον ταχύτερο γύρο, αλλά τελικά βγήκε οριακά εμπρός από τον Alonso με αποτέλεσμα ούτε τον ταχύτερο γύρο να κερδίσει, ούτε και τη θέση του να μπορέσει να υπερασπιστεί. Αργότερα τιμωρήθηκε κιόλας με 5 δευτερόλεπτα ποινής που τον έριξε τελικά και μια θέση πιο πίσω. Τρικυμία για μια ακόμη φορά και οι 23 βαθμοί που συγκέντρωσε η Ferrari στον αγώνα αύξησαν ακόμη περισσότερο τη διαφορά στην κούρσα των κατασκευαστών καθώς η Red Bull απέσπασε 44 και έφτασε τους 475 για να προηγείται με 118.
Ο George Russell συνέχισε μέσα στην πεντάδα. Με εξαίρεση το Silverstone που δεν τερμάτισε ο Βρετανός συνεχίζει ένα μοναδικό σερί και έχει βρεθεί σε όλους τους υπόλοιπους αγώνες μέσα στην πρώτη πεντάδα. Τώρα προερχόταν από δύο βάθρα πριν την καλοκαιρινή διακοπή, αλλά έτσι όπως εξελίχθηκε ο αγώνας για την Mercedes η απόδοσή του ήταν όαση και σίγουρα θα άξιζε και την τρίτη θέση αν κατάφερνε να την κερδίσει.
Τα έχει παρατήσει ο Leclerc;
Πίσω του, πέμπτος ήταν ο Fernando Alonso. Ο Ισπανός πρώην πρωταθλητής ήταν μεγάλος πρωταγωνιστής στο φετινό Σπα. Στον πρώτο γύρο είχε επαφή με τον Lewis Hamilton και είναι τυχερός που κατάφερε να συνεχίσει, κάτι που δεν έκανε φυσικά ο επτά φορές πρωταθλητής της Mercedes. Οι φανατικοί του internet και του Twitter βιάστηκαν να ξεσπάσουν εναντίον του Alonso, αλλά προφανώς θα "δαγκώθηκαν", όταν ο ίδιος ο Hamilton αρχοντικά, παραδέχτηκε πως έκανε λάθος, το οποίο πλήρωσε.
💬 "Looking back at the footage, he was in my blind spot and I didn't leave him enough space.
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) August 28, 2022
"So it was my fault today. Just so sorry to the team."
- @LewisHamilton https://t.co/PxkB0kZT7j
Ο Alonso ωστόσο δεν είχε μόνο αυτό στο ενεργητικό του σήμερα, γιατί ήταν συνολικά ταχύτατος και με εξαιρετική διαχείριση, κάτι που αποδείχτηκε και στο φινάλε στην κόντρα που είχε με τον Leclerc. Το γεγονός πως τερμάτισε έκτος με άνεση και τελικά κέρδισε και μια θέση από την ποινή του Leclerc δείχνει πόσο καλό αγώνα έκανε. Για τον Μονεγάσκο η εικόνα είναι βασανιστικά κακή, ιδίως αν μιλάμε για φανατικούς φίλους της Ferrari. Ο Leclerc μοιάζει να έχει παραδοθεί στα όσα μπορεί να πάνε στραβά στη διάρκεια κάθε αγώνα και ο τρόπος με τον οποίο άρχισε να χάνει χρόνο μετά την αποτυχημένη προσπέραση στον Perez και ενώ ήμασταν ακόμη στον 15ο γύρο του αγώνα, δείχνει πως δεν είναι διατεθειμένος να ρισκάρει οτιδήποτε για να κερδίσει μερικά δευτερόλεπτα.
Πιο πίσω ο Esteban Ocon έκανε μια ακόμη κούρσα που δεν συγκίνησε κανέναν, για να είναι μέσα στους βαθμούς και ειδικά μετά τις τελευταίες μεταγραφικές εξελίξεις φαίνεται πως έχει περισσότερες αντιπάθειες, παρά συμπάθειες μεταξύ των φίλων της Formula 1. O Sebastian Vettel με την εμπειρία του έφτασε στην όγδοη θέση, ενώ μια πιο πίσω ήταν ο Pierre Gasly με την Alpha Tauri και δέκατος ο Alex Albon με την Williams που είναι μια ακόμη τρανή απόδειξη ότι η Mercedes θα μπορούσε με τον Hamilton μέσα στον αγώνα να έχει πάρει σημαντικούς βαθμούς στο κυνήγι της Ferrari στους κατασκευαστές. Αυτό γιατί το Σπα μπορεί να ευνόησε την Red Bull να κάνει την πιο κυριαρχική εμφάνισή της φέτος, αλλά δεν ήταν καλό για την Ferrari και η ευκαιρία για την Mercedes πέρασε ανεκμετάλλευτη.
Εδώ μπορείς να δεις αναλυτικά τους βαθμούς των οδηγών.
Εδώ μπορείς να δεις αναλυτικά τους βαθμούς των κατασκευαστών.
Επόμενος αγώνας σε μια εβδομάδα στο Zandvoort της Ολλανδίας που δεν ξέρουμε ποιον θα ευνοήσει και ποιον όχι, ξέρουμε όμως πως θα είναι ένα ολλανδικό πάρτι, ενόψει ενός θριάμβου του Verstappen, όπως προδιαγράφεται η φετινή χρονιά.