F1 GP Ουγγαρίας: Όσα χρειάζεται να ξέρεις

Το Grand Prix Ουγγαρίας είναι ένας από τους παραδοσιακούς καλοκαιρινούς αγώνες της χρονιάς με αρκετές ιδιαιτερότητες και μυστικά που πρέπει να γνωρίζουμε

F1 Grand Prix Ουγγαρίας

Ο 13ος αγώνας της χρονιάς στη Formula 1 είναι ένα πολύ καλοκαιρινό Grand Prix με υψηλές θερμοκρασίες, υψηλές απαιτήσεις και συνήθως χαμηλό ποσοστό προσπεράσεων. Φέτος αναμένεται με ενδιαφέρον να δούμε αν οι νέοι κανονισμοί θα διαφοροποιήσουν την κατάσταση αυτή και που ξέρεις μπορεί το φετινό GP Ουγγαρίας να μας εκπλήξει και νας μας χαρίσει ένα μοναδικό θέαμα. 

Πάμε να δούμε ορισμένα από τα σημεία-κλειδιά του αγώνα στον Hungaroring.

F1 Grand Prix Ουγγαρίας
  • Το Γκραν Πρι της Ουγγαρίας είναι συνήθως ένα από τα πιο ζεστά αγωνιστικά Σαββατοκύριακα του έτους, με μέση θερμοκρασία αέρα και πίστας 27°C και 43°C αντίστοιχα.
  • Το Hungaroring ανακατασκευάστηκε πριν από αρκετά χρόνια και οι περισσότερες ανωμαλίες στο οδόστρωμα εξομαλύνθηκαν. Ωστόσο, με δεδομένο πως αυτό έγινε πριν από αρκετό καιρό, η επιφάνεια της πίστας αρχίζει σταδιακά να δείχνει την ηλικία της και οι ανωμαλίες σχηματίζονται ξανά.
F1 Grand Prix Ουγγαρίας
  • Η συχνή και  συνήθως έντονη χρήση των φρένων, οι υψηλές θερμοκρασίες περιβάλλοντος και η απουσία μιας μεγάλης ευθείας καθιστούν αυτή την πίστα εξαιρετικά απαιτητική για τα φρένα. Επιπλέον, τα ελάχιστα σημεία προσπεράσματατος σημαίνουν ότι οι οδηγοί μπορεί να κολλήσουν σε κίνηση. Η χαμηλή μέση ταχύτητα στο Hungaroring περιορίζει επίσης τη ροή του αέρα. Όλα αυτά καθιστούν ακόμη πιο δύσκολη την ψύξη των φρένων.
  • 6 από τις 14 στροφές του Hungaroring είναι αριστερές και 8 είναι δεξιές. Πολλές από αυτές τις στροφές συνδυάζονται, καθιστώντας τις σωστές γραμμές κατά την εναλλαγή πολύ κρίσιμες.
F1 Grand Prix Ουγγαρίας
  • Οι ευθείες στο Hungaroring είναι μικρές και η διατήρηση της ταχύτητας στις στροφές είναι ζωτικής σημασίας. Κατά συνέπεια, το στάνταρ στήσιμο για την Ουγγαρία περιλαμβάνει τη μέγιστη δυνατή κάθετη δύναμη.
  • Λόγω της φύσης του ως πίστα με υψηλή κάθετη δύναμη, το Hungaroring έχει μία από τις χαμηλότερες τελικές ταχύτητες της σεζόν μέχρι στιγμής: 308 km/h. Τα μονοθέσια της F1 κινούνται στην ευθεία μόνο για περίπου δέκα δευτερόλεπτα κατά τη διάρκεια ενός γρήγορου γύρου, ενώ τα υπόλοιπα 65 δευτερόλεπτα τα περνούν σε κάποια στροφή.
F1 Grand Prix Ουγγαρίας
  • Παρόλο που η ευθεία εκκίνησης τερματισμού στην Ουγγαρία είναι μία από τις μικρότερες στο αγωνιστικό ημερολόγιο, η απόσταση από την pole position μέχρι τη ζώνη πέδησης της στροφής 1 είναι μία από τις μεγαλύτερες της χρονιάς με 444 μέτρα, απόσταση που ξεπερνούν μόνο η Πόλη του Μεξικού, η Ίμολα, η Βαρκελώνη και η Μόντσα.
  • Τα χαρακτηριστικά της πίστας αντικατοπτρίζονται επίσης στο ποσοστό του πλήρους γκαζιού, με μόνο το 65% της απόστασης του γύρου στο Hungaroring να διανύεται με το πεντάλ του γκαζιού στο πάτωμα - ένα από τα χαμηλότερα ποσοστά στη Formula 1.
F1 Grand Prix Ουγγαρίας
  • Τα κερμπς στην τελευταία στροφή μπορεί να είναι πολύ επιθετικά, ενώ το ίδιο ισχύει και για την έξοδο της στροφής 11. Ωστόσο, σε αντίθεση με τις ταχύτερες πίστες, όπως στην Αυστρία, τα κερμπς στην Ουγγαρία οι οδηγοί τα περνούν με χαμηλότερες ταχύτητες. Το σικέιν (στροφές 7 και 8), από την άλλη πλευρά, μπορεί να αποδειχθεί προβληματικό, ειδικά όταν βρέχει και να αιφνιδιάσει τους οδηγούς.
F1 Grand Prix Ουγγαρίας
  • Η καλή πρόσφυση είναι πολύ σημαντική όταν οι οδηγοί προσπαθούν να διαχειριστούν τόσο αργές στροφές, γι' αυτό και αυτή η πίστα ταλαιπωρεί ιδιαιτέρως τα πίσω ελαστικά.
  • Η στρατηγική στην Ουγγαρία βρίσκεται συχνά στα όρια μεταξύ του ενός pit stop και των δύο pit stop. Εάν τα ελαστικά καταρρεύσουν απότομα προς το τέλος ενός stint, ο οδηγός μπορεί ξαφνικά να χάσει τεράστιο χρόνο.

Best of Network