Formula 1 GP Καναδά: Πρωταθληματική νίκη Verstappen

Ο Max Verstappen πήρε μια ακόμη νίκη φέτος με τρόπο που το κάνουν οι πρωταθλητές καθώς άντεξε την ασφυκτική πίεση του Carlos Sainz. Βάθρο για τον Lewis Hamilton

H 6η φετινή νίκη του Max Verstappen φέτος ήρθε στον Καναδά όπου η Formula 1 επέστρεψε έπειτα από δύο χρόνια απουσίας. Ήταν και η 6η συνεχόμενη νίκη της Red Bull, η οποία πλέον αποσπάται στην βαθμολογία των κατασκευαστών, όπως εξάλλου κάνει και ο Ολλανδός πρωταθλητής στην βαθμολογία των οδηγών. Η αλήθεια βεβαίως είναι πως αυτό δεν ήταν το ιδανικότερο αποτέλεσμα για την Red Bull που είδε τον Checo Perez να εγκαταλείπει πολύ νωρίς στον αγώνα, με αποτέλεσμα να στερεί από την ομάδα του ένα λογικά σεβαστό αριθμό βαθμών που θα ενίσχυαν ακόμη περισσότερο αυτήν την πρωτοπορία. 

Από την άλλη η Ferrari απέσπασε το καλύτερο δυνατό, όπως φαίνεται καθώς ο Charles Leclerc έφτασε μέχρι την πέμπτη θέση, ξεκινώντας από την 19η και ο Carlos Sainz ολοκλήρωσε επαναλαμβάνοντας το καλύτερο αποτέλεσμα της καριέρας του, δηλαδή την 2η θέση. Ο Sainz ήταν ο έτερος πρωταγωνιστής του συναρπαστικού Grand Prix στον Καναδά, καθώς πίεσε περισσότερους από 10 γύρος στο τέλος, τον Verstappen, αλλά δεν κατάφερε να βρεθεί σε απόσταση να προσπεράσει. Παρόλα αυτά η μονίμως απειλητική πίεση που ασκούσε στον Ολλανδό, κράτησε το ενδιαφέρον μέχρι τον τερματισμό. 

Η κατάληξη αυτή προέκυψε μετά το Αυτοκίνητο Ασφαλείας που βγήκε στην πίστα στον 49ο από τους 70 γύρους. O Sainz ηταν πρώτος σε εκείνο το σημείο με σκληρά ελαστικά πολλών γύρων και ο Verstappen είχε ήδη μπει για δεύτερη φορά ώστε να φρεσκάρει τα δικά του σκληρά ελαστικά. Η στρατηγική των δύο διεκδικητών της νίκης ήταν ούτως ή άλλως διαφορετική, αλλά το Αυτοκίνητο Ασφαλείας έμοιαζε σωτήριο σε εκείνο το σημείο για τον Sainz. Και ενδεχομένως να ήταν νικητήριο, αν δεν είχαν καθυστερήσει οι μηχανικοί της bνα του αλλάξουν τα ελαστικά. Παρόλα αυτά δεν μπορεί να πει κανείς με βεβαιότητα οτι εκεί χάθηκε μια νίκη για τον Ισπανό. Περισσότερο χάθηκε στο γεγονός πως η Ferrari δεν μπορούσε να ανταποκριθεί στην ταχύτητα της Red Bull στα κλειστά κομμάτια του Καναδά.

Ο Sainz βρισκόταν επί μονίμου βάσεως μέσα στο DRS του Verstappen αλλά όταν τελείωναν οι μεγάλες ευθείες ο Ολλανδός είχε τη δυνατότητα να κερδίζει ότι έχανε στο διάστημα που "έπαιζε άμυνα" στην καλύτερη τελική του μονοθεσίου της Scuderia. Έτσι παρακολουθήσαμε με σχετική αγωνία τους τελευταίους γύρους που έμοιαζε οτι ακόμη και αν ήταν 80 και όχι 10 ο Sainz δεν θα κατάφερνε ποτέ να προσπεράσει. Τουλάχιστον χωρίς να κάνει κάποιο λάθος ο Verstappen. Και εκείνος δεν το έκανε, δείχνοντας σε έναν ακόμη αγώνα απαράμιλλη ωριμότητα, ψυχραιμία και ταχύτητα. 

Πίσω από τις Red Bull και Ferrari βρέθηκαν οι δύο Mercedes. Σε έναν ακόμη αγώνα, μετά το Αζερμπαϊτζάν, έδειξαν σημάδια ανάκαμψης και αυτή τη φορά ηγέτης και τρίτος στο βάθρο των νικητών ήταν ο Lewis Hamilton για να προσφέρει έτσι λίγη χαρά, μετά από καιρό, στους υποστηρικτές του. Ο Russell είχε σε όλο τον αγώνα παραπλήσιο ρυθμό με τον 7 φορές πρωταθλητή και μάλιστα όταν είχε και  πιο φρέσκα ελαστικά η ομάδα του ζήτησε να πλησιάσει τον teammate του. Μέχρι εκεί όμως. Σε κάθε περίπτωση μετά και τον Κανάδα και  έτσι όπως έχει διαμορφωθεί η βαθμολογία των οδηγών, ο George Russell είναι για τα καλά μέσα στην μάχη για την δεύτερη θέση της βαθμολογίας σε ένα πρωτάθλημα που ακόμη έχει αρκετό δρόμο. 

Η πέμπτη θέση του Leclerc ήρθε με ένα τρόπο που άγγιξε τα όρια του εκνευριστικού. Για τον ίδιο. Δυσκολευόταν στο μεγαλύτερο διάστημα του αγώνα να έχει την πρόσφυση που θέλει για να κυνηγήσει, όσους κυνηγούσε, που ήταν και πολλοί στην πορεία του από την 19η θέση, με αποτέλεσμα να χάνει χρόνο σε αυτές τις, πολλές, προσπεράσεις που δεν ήταν όλες εύκολες. Κράτησε τα σκληρά ελαστικά με τα οποία ξεκίνησε περισσότερους από 40 γύρους και έφτασε στα όρια της στρατηγικής, για να τα καταφέρει, αλλά τελικά έχασε στις λεπτομέρειες την ευκαιρία να πλησιάσει απειλητικά τις Mercedes. Πάντως προσέφερε βαθμούς στην ομάδα και αυτό ήταν το θετικό για τον αγώνα της Ferrari. 

Οι δύο Alpine "προσγειώθηκαν" στην σκληρή πραγματικότητα μετά τις εντυπωσιακές κατατακτήριες δοκιμές του Fernando Alonso που ξεκίνησε από την 2η θέση. Ο Ισπανός πρώην πρωταθλητής βέβαια είχε παράπονα από την ομάδα του για την διαχείριση του αγώνα που τον έφερε τελικά πίσω από τον Esteban Ocon και έβδομο. 

Αντίστοιχη ήταν η διαχείριση και στην Alfa Romeo που ο Guanyou Zhou βρέθηκε να τερματίζει δέκατος, πίσω από τον Valteri Bottas. Ο Κινέζος ήταν σχεδόν σε όλο τον αγώνα εμπρός από τον teammate του και μάλιστα ήταν ταχύτατος, εκμεταλλευόμενος τον κινητήρα της Ferrari ο οποίος στον Καναδά έδειχνε να αποδίδει εκπληκτικά. Όμως ο Bottas ήταν ένας από τους λίγους που έκαναν μόνο δύο pit stops και μαζί με τον Leclerc ήταν εκείνοι που πήραν ό,τι καλύτερο από αυτή τη στρατηγική. Ο Φινλανδός βρέθηκε τελικά όγδοος καθώς κράτησε τα σκληρά ελαστικά με τα οποία ξεκίνησε 54 γύρους. 

Κάτι αντίστοιχο έκανε και ο Lance Stroll με την Aston Martin, ο οποίος έμεινε στα σκληρά 51 γύρους και βρέθηκε εμπρός από πολλούς ταχύτερους για να πάρει τελικά τον ένα βαθμό της δέκατης θέσης, κάτι που του συμβαίνει για τρίτη φορά στο φετινό πρωτάθλημα. 

Ο Daniel Riciardo πρόσθεσε μια καλή εμφάνιση στις λίγες φετινές που έχει καταφέρει να ξεπεράσει τον ομόσταυλό του. Ολοκλήρωσε ενδέκατος την στιγμή που ο Lando Norris δεν κατάφερε ποτέ να ανακάμψει από την κακή θέση εκκίνησης που βρέθηκε μετά τις αντίστοιχα κακές κατατακτήριες δοκιμές που έκανε το Σάββατο. Δωδέκατος ήταν ο Sebastian Vettel και  μια θέση πιο πίσω βρέθηκε ο Alex Albon κάνοντας ουσιαστικά έναν αγώνα όπως τον είχε βγάλει ο υπολογιστής που προβλέπει την πορεία των οδηγών. Έχασε μόνο μια θέση σε σχέση με εκείνη που ξεκίνησε, δηλαδή αυτή που του πήρε ο Leclerc, όπως έγινε με όλους τους οδηγούς στην δεύτερη δεκάδα. Για την Williams πάντως το πρόσωπο της ημέρας ήταν ο Nicola Latifi, όχι γιατί έκανε κάποια σπουδαία εμφάνιση, αλλά γιατί για πρώτη φορά στην καριέρα του αγωνίστηκε μπροστά στο κοινό της πατρίδας του. 

Ο άλλος οδηγός που έκανε δύο στάσεις για αλλαγές ελαστικών ήταν ο Kevin Magnussen με την Haas. Το πρόβλημα όμως σε αυτήν την περίπτωση ήταν πως ξεκίνησε με τα ενδιάμεσα και προσπάθησε να τελειώσει με τη σκληρή γόμα. Έμεινε με αυτήν για 57 γύρους και στο τέλος ήταν πιο αργός και από το Αυτοκίνητο Ασφαλείας με αποτέλεσμα να χάσει όλες τις θέσεις που είχε κερδίσει στη διάρκεια του αγώνα.

Ο Δανός βέβαια αναγκάστηκε νωρίς στον αγώνα να κάνει απρογραμμάτιστο pit stop για να αντικαταστήσει την αεροτομή του, που έσπασε μετά από επαφή με τον Ηamilton στην εκκίνηση. Ο Mick Schumacher αντιμετώπισε πρόβλημα με τον κινητήρα και εγκατέλειψε για να βγει το δεύτερο Εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας. Το πρώτο ήταν εκείνο στην περίπτωση του Perez. 


Αναλυτικά η βαθμολογία των οδηγών είναι αυτή και η βαθμολογία των κατασκευαστών, αυτή. Δες εδώ τα στιγμιότυπα του αγώνα.

Επόμενος αγώνας είναι το Σαββατοκύριακο 2-3 Ιουλίου στο Silvertsone.