F1 Ισπανία: Welcome back Mercedes!

O Verstappen πανηγύρισε την 4η φετινή του νίκη αλλά η Mercedes έλαμψε με δύο θέσεις μέσα στην πεντάδα σε ένα κακό Σαββατοκύριακο για την Ferrari

Το Grand Prix της Ισπανίας, έκτος αγώνας για το φετινό πρωτάθλημα της Formula 1, ήταν ένα τέλειο disclaimer για τους όψιμους φίλους της F1 που πιθανώς έχουν συνηθίσει στις μάχες, τις επαφές και την πόλωση μεταξύ δύο οδηγών. Στην Ισπανία είδαμε λίγο παραδοσιακή συναρπαστική Formula 1 με ατυχίες, προβλήματα κινητήρων, προσπεράσεις, ομαδικές εντολές και δράμα μέχρι το φινάλε. 

Από το "ξεκατίνιασμα" του 2021 αυτό είναι πολύ καλύτερο και ποιος θα το περίμενε πως θα ερχόταν στην πίστα της Βαρκελώνης, μια από εκείνες που συχνά μας πρόσφεραν βαρετούς αγώνες, τουλάχιστον στο πρόσφατο παρελθόν. Στο τέλος όλων αυτών, ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής, Max Verstappen κατέκτησε την 4η φετινή του νίκη, η οποία συνδυάστηκε με εγκατάλειψη του Charles Leclerc και φέρνει τον Ολλανδό να υπερασπίζεται τον τίτλο του από την κορυφαία θέση της βαθμολογίας για πρώτη φορά.

Η Red Bull έκανε το 1-2 με τον Sergio Perez να ολοκληρώνει στην 2η θέση. Απογοητευμένος παρόλα αυτά γιατί θα μπορούσε να διεκδικήσει ίσως και την πρωτιά, αλλά η ομάδα του ζήτησε να κάνει αυτό το "δώρο" στον teammate του. 

Η τρίτη θέση του George Russell συνιστά το ένα σκέλος της μεγάλης επιστροφής της Mercedes. Για την ακρίβεια η οδήγηση του Russell στην Ισπανία συνιστά ένα ισχυρό διαπιστευτήριο για τον Βρετανό. Όταν του δόθηκε η ευκαιρία και χρειάστηκε ο Russell απέδειξε πως μπορεί να σηκώσει την ομάδα των 8 πρωταθλημάτων στις πλάτες του. Κράτησε πίσω του τον Verstappen και παραδόθηκε τελικά στον Perez μην μπορώντας να κάνει κάτι καλύτερο, αντικειμενικά. 

Την ίδια στιγμή ο Lewis Hamilton έφτασε μέχρι την τέταρτη θέση, αλλά τερμάτισε τελικά πέμπτος πίσω από τον Carlos Sainz. Για τον Hamilton αυτό δεν θα μπορούσε να είναι κάτι που θα πει κάποιος με στόμφο. Ωστόσο σήμερα μπορείς να το πεις και για εκείνον αλλά και  για τα στελέχη της ομάδας, που δεν παράτησαν έναν αγώνα, που ξεκίνησε με ρεσιτάλ ατυχίας. Ο Βρετανός επτά φορές πρωταθλητής είδε τον Kevin Magnussen με την Haas να τον "χτυπά" στον πρώτο γύρο και να τον στέλνει τελευταίο. Η επιμονή όλων και το γεγονός πως ο Hamilton βρήκε ρυθμό στην πορεία απέφεραν αυτούς τους σημαντικούς βαθμούς και  πιστοποίησαν την επιστροφή της Mercedes σε ανταγωνιστικό ρυθμό σε σχέση με τις Red Bull και Ferrari

Για την Scuderia χωράνε πολλά σχόλια και αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον η διερεύνηση σε αυτό που μέχρι το τέλος του αγώνα ήταν ένα "αδιευκρίνιστο πρόβλημα στην κινητήριο μονάδα". Ο Charles Leclerc ξεκίνησε από την Pole Position, ξέφυγε από τις αψιμαχίες που συνέβησαν πίσω του και εκμεταλλεύτηκε το γεγονός πως ο Verstappen είχε "μπλέξει" απέναντι στον Russell. Έτσι είχε αναπτύξει μεγάλη διαφορά πριν ο κινητήρας της Ferrari αφήσει ένα μακρόσυρτο σφύριγμα που ακούστηκε ακόμη και στην μετάδοση, για να στείλει τον Μονεγάσκο στην εγκατάλειψη. "Αυτό είναι κάτι που δεν έχουμε την πολυτέλεια να μας συμβεί ξανά", δήλωσε μετά το τέλος ο Leclerc, που πλέον είναι 6 βαθμούς πίσω από τον Ολλανδό και στην 2η θέση της βαθμολογίας.

Ο Carlos Sainz μπροστά στο κοινό της πατρίδας του, τους χάρισε μόνο μια στιγμή άξια πανηγυρισμών ουσιαστικά, όταν στο τέλος πέρασε τον Hamilton για να πάρει την τέταρτη θέση που λίγους γύρους νωρίτερα είχε χάσει από τον πρώην πρωταθλητή με χαρακτηριστική ευκολία. Νωρίτερα είχε γλιστρήσει (στο ίδιο σημείο που γλίστρησε και ο Verstappen αλλά με μικρότερη απώλεια) και είχε χάσει και την πέμπτη θέση στην οποία βρέθηκε μετά από μια ακόμη κακή εκκίνηση. 

Ο Valteri Bottas με την Alfa Romeo τερμάτισε έκτος καθώς δεν μπόρεσε να διατηρήσει πίσω του ούτε τον Sainz, ούτε τον Hamilton στο τέλος του αγώνα. Έχει το σημαντικό ελαφρυντικό της συντήρησης της μονάδας κινητήρα της Ferrari, καθώς στην πορεία του για αυτήν την έκτη θέση, είδε αφενός τον Leclerc να εγκαταλείπει από κινητήρα, αφετέρου δε και τον ομόσταυλό του Guanyou Zhou στην άλλη Alfa Romeo. 

Τον Φινλανδό ακολούθησε ο Esteban Ocon με την Alpine. Ο αγώνας για τον Γάλλο ήταν σταθερός ή για να ακριβολογούμε σταθερά αποτελεσματικός, καθώς ο Ocon δεν εντυπωσίασε αλλά ήταν μονίμως πλασαρισμένος για να τερματίσει ψηλά στην βαθμολογούμενη δεκάδα. Από την άλλη ο Fernando Alonso έκανε την καλύτερη εκκίνηση κερδίζοντας 5 θέσεις και συνολικά έκανε έναν εξαιρετικό αγώνα που από τη μία τον έφερε 10 θέσεις ψηλότερα από την θέση εκκίνησης, από την άλλη μέσα στους βαθμούς. Δεδομένου πως ο Ισπανός είχε ξεκινήσει 20ος λόγω αλλαγής κινητήρα, το γεγονός πως η ομάδα επέστρεψε σε διπλό τερματισμό, είναι ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα.

Μια θέση πιο πίσω ο Lando Norris με την McLaren πέρασε το μεγαλύτερο διάστημα του αγώνα μόνος και  ανενόχλητος. Ξεκίνησε κερδίζοντας κάποιες θέσεις στην εκκίνηση και διατηρήθηκε εντός βαθμολογούμενης εμβέλειας προσπερνώντας τον Sebastian Vettel όταν του παρουσιάστηκε η ευκαιρία. Αντίθετα ο Daniel Ricciardo όσο και αν προσπάθησε δεν μπόρεσε να βρει τρόπο για να μπει στους βαθμούς, χωρίς όμως να κάνει κάποιο σοβαρό λάθος. Απλώς η στρατηγική της ομάδας δεν λειτούργησε καθώς μπήκε νωρίς για αλλαγή ελαστικών και στην συνέχεια έμεινε χαμηλά στην κατάταξη. 

Τον τελευταίο βαθμό του αγώνα της Ισπανίας πήρε ο Yuki Tsunoda με την Alpha Tauri που κέρδισε τρεις θέσεις από την εκκίνηση, ενώ ο Pierre Gasly ολοκληρωσε 13ος, δηλαδή μια θέση πιο ψηλά από την θέση που βρέθηκε στην εκκίνηση. Για την Haas ο αγώνας καταστράφηκε από την εκκίνηση κιόλας και το λάθος του Kevin Magnussen στην προσπάθειά του να προσπεράσει τον Lewis Hamilton. Κατέληξε στα βάθη της κατάταξης, αφού γλίτωσε το να κολλήσει στην αμμοπαγίδα σε εκείνο το σημείο.

Από εκεί και πέρα ο Δανός δοκίμασε και τις τρεις γόμες και τελείωσε τον αγώνα με σκληρά ελαστικά τα οποία εν πολλοίς τον έφεραν στην 17η θέση. Ο Schumacher κινήθηκε σε όλο τον αγώνα στα όρια των βαθμών, χωρίς να χρειαστεί να διεκδικήσει κάτι παρά την σταδιακή του πορεία προς μια καλύτερη θέση. Δεν τα κατάφερε όμως καθώς με τις αλλαγές ελαστικών και την εξερεύνηση της στρατηγικής κατέληξε 14ος.