Τι σχέση έχει ο Gilles Villeneuve με το ETCR

Τι σχέση μπορεί να έχει ο θρύλος της Formula 1 που σκοτώθηκε πριν 40 χρόνια με το νέο πρωτάθλημα ηλεκτρικών αγωνιστικών;

Gilles Villeneuve

Την Κυριακή ξεκίνησε το φετινό ETCR (Electric Touring Car Racing), το πρωτάθλημα ηλεκτρικών αυτοκινήτων τουρισμού, στο οποίο συμμετέχουν η Cupra, η Hyundai και η Alfa Romeo μέσω της ιταλικής Romeo Ferraris. Το πρωτάθλημα έχει τον πιο εκνευριστικά πολύπλοκο τρόπο διεξαγωγής στην ιστορία του motorsport και αυτό από μόνο του είναι ένας καλός λόγος να μην το ακολουθείς σε επίπεδο αποτελεσμάτων. Ούτε στο ίδιο τους το site δεν βάζουν τα αποτελέσματα και πολύ φοβάμαι πως ο λόγος είναι οτι δεν τα καταλαβαίνουν ακόμη. 

Σε κάθε περίπτωση έχει μικρούς αγώνες, τριών γύρων και αυτός από την άλλη είναι ένας καλός λόγος να περάσεις το απόγευμα της Κυριακής χαζεύοντας μάχες ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που δεν κάνουν μεν θόρυβο, έχουν όμως ωραίες μάχες μεταξύ τους. 

Alfa Romeo ETCR

H φετινή πρεμιέρα έγινε στους δρόμους του Pau στην Γαλλία. Ένα ιστορικό σιρκουί με πολλές αλλαγές βέβαια σε σχέση με το παρελθόν και πολύ στενούς δρόμους που έκανε τις προσπεράσεις σχεδόν αδύνατες. 

Cupra ETCR

Συνέβησαν διάφορα, όμως ήταν 8η Μαΐου και αυτή είναι μια σημαντική ημέρα στο παγκόσμιο motorsport γιατί εκείνη την ημέρα το 1982 χάθηκε ένας από τους μεγαλύτερους βιρτουόζους της οδήγησης, ο Gilles Villeneuve

O Villeneuve είχε στις δοκιμές του Zolder, στο Βελγικό Grand Prix, ένα από τα πιο σοκαριστικά ατυχήματα στην ιστορία της Formula 1. Οδηγούσε για την Ferrari εκείνη τη χρονιά σε ένα από τα πιο σημαντικά για πολλούς λόγους πρωταθλήματα της Formula 1, αυτό του 1982. Ήταν το μεγάλο όνομα του σπορ. Ήταν στην 5η του χρονιά στην Ferrari και έτοιμος να πανηγυρίσει τον τίτλο, απέναντι σε σπουδαίους αντίπαλους. 

Αντίπαλους όπως ο Rene Arnoux με τον οποίον είχαν το 1979, προσφέρει μια από τις ομορφότερες μάχες στην ιστορία της Formula 1. 

Ο θάνατός του κλόνισε την Scuderia σε σημείο που τα στελέχη της ομάδας συνέχισαν το πρωτάθλημα με βαριά καρδία. Ακόμη και η αντικατάστασή του καθυστέρησε δραματικά. Η Ferrari συνέχισε με έναν οδηγό, τον Didier Pironi στους τρεις αγώνες που ακολούθησαν σε Monaco, Detroit και Καναδά και  με την επιστροφή στην Ευρώπη ανακοίνωσε τον αντικαταστάτη του Γαλλοκαναδού οδηγού

Gilles Villeneuve

Ήταν ο Patrick Tambay. Ένας Γάλλος, φίλος του Villeneuve που είχε έρθει στην Formula 1 το 1978, ως πρωταθλητής στο Can-Am της Αμερικής. Πήγε στην McLaren δεν απέδωσε τα αναμενόμενα, γύρισε στην Αμερική, πήρε ξανά τον τίτλο στο Can-Am το 1980 και  επέστρεψε ξανά στην Ευρώπη κυνηγώντας την τύχη του για μια καλή αγωνιστική θέση. 

Τα κατάφερε με τον χειρότερο τρόπο για τον ίδιο, καθώς αντικατέστησε τον φίλο του που είχε φύγει από τη ζωή. Ακόμη και αυτή την εποχή ο Tambay μιλά συγκινημένος για τον Villeneuve. Στο podcast της Formula 1 πριν μερικούς μήνες δήλωνε: "Δεν μπορείς να αντικαταστήσεις κανέναν. Παίρνεις την θέση του, αλλά δεν μπορείς να τον αντικαταστήσεις. Συνέχισα το έργο του και δεν το έκανα για μένα. Το κίνητρο ήταν η εντύπωση που είχα ότι ήταν παρών στην περιπέτειά μου αυτή και συνέχιζα το έργο αυτό μαζί του".  

Gilles Villeneuve

Την Κυριακή 8 Μαΐου συμπληρώθηκαν 40 χρόνια από εκείνη την ημέρα στο Βέλγιο, όσο και αν μοιάζει βλασφημία η σύνδεση με το ETCR, νικητής του μεγάλου τελικού ήταν ο Adrien Tambay. Ο γιος του Patrick, ο οποίος στα 31 του επέστρεψε στους αγώνες για να συνεχίσει μια καριέρα που ποτέ δεν ήταν σπουδαία σαν του πατέρα του και το highlight της ήταν μερικά σποραδικά καλά αποτελέσματα στο DTM την πενταετία 2012 - 2016. 

* Η Ferrari μνημόνευσε τον Gilles Villeneuve δίνοντας το μονοθέσιό του στον Charles Leclerc για μερικούς γύρους στο Fiorano. 

Best of Network