GP Ίμολα: Fallimento (updated)

H Red Bull πανηγύρισε το πρώτο της φετινό 1-2 στην Ίμολα, στέλνοντας δεκάδες χιλιάδες Tifozi σπίτι τους απογοητευμένους και εκνευρισμένους

GP Imola Red Bull

Αποτυχία για την Ferrari δεν είναι πως έχασε πολύτιμους βαθμούς στη μάχη των δύο τίτλων στο φετινό πρωτάθλημα της Formula 1. Αποτυχία είναι πως απογοήτευσε δεκάδες χιλιάδες Tifozi στις εξέδρες της Ίμολα. Πολύ περισσότερους στην Ιταλία. Ακόμη πιο πολλούς σε ολόκληρο τον πλανήτη! Σε ένα Σαββατοκύριακο που οι Ιταλοί περίμεναν πως και πως και το έδειξαν με ένα μεγαλοπρεπές sold out, η Ferrari δεν κατάφερε να αποτρέψει μια ολοκληρωτική και  καθηλωτική κυριαρχία της Red Bull

GP Imola Red Bull

Max Vesrtappen και Sergio Perez έκαναν ό,τι καλύτερο μπορούσαν, με τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή να είναι πρώτος, παντού και κάθε ημέρα αυτού του αγωνιστικού τριημέρου. Πήρε εύκολα την Pole Position την Παρασκευή, πανηγύρισε μια μεγαλοπρεπή νίκη το Σάββατο στο Sprint Race και την Κυριακή σημείωσε τον ταχύτερο γύρο του αγώνα και οδήγησε το 1-2 της Red Bull, η οποία πήρε τους περισσότερους διαθέσιμους βαθμούς και στις δύο βαθμολογίες. 

GP Imola Perez Leclerc

Ο Lando Norris έφτασε σε ένα ανέλπιστο τελικά βάθρο. Πρώτη φορά φέτος. Ο George Russell "κουβάλησε" την Mercedes (πάλι) και  με την τέταρτη θέση, πραγματοποίησε έναν μικρό θρίαμβο, ο Valteri Bottas αξιοποίησε τις δυνατότητες της φετινής Alfa Romeo και τερμάτισε πέμπτος, έχοντας ξεκινήσει έβδομος. Μόλις έκτος ολοκλήρωσε ο Charles Leclerc, εμπρός από τους Tsunoda, Vettel και Magnussen τους οποίους προσπέρασε μετά την άτυχη στιγμή του. 

GP Imola Results

 

O αγώνας ξεκίνησε στραβά για την Ferrari καθώς στην δεύτερη στροφή ο Daniel Riciardo έστειλε εκτός αγώνα τον Carlos Sainz. Ο Ισπανός ολοκλήρωσε έτσι ένα Σαββατοκύριακο rollercoaster το οποίο ξεκίνησε με τις εξαιρετικές επιδόσεις της Παρασκευής και το ατύχημα στο Q2 και  συνεχίστηκε με μια πολύ καλή εμφάνιση στο Sprint Race. Όμως όπως και στην Μελβούρνη, έτσι και στην έδρα της Ferrari ο Ισπανός κατάφερε να κάνει μόλις ελάχιστα μέτρα στον αγώνα. 

Δεν ήταν όμως αυτό το μόνο πρόβλημα. Το βασικότερο ήταν πως ο Leclerc με μια κακή εκκίνηση, είχε χάσει την δεύτερη θέση από την οποία ξεκινούσε, επιτρέποντας στον Sergio Perez να περάσει πίσω από τον Verstappen και να τοποθετηθεί στην θέση που τον ήθελε ο Ολλανδός πρωταθλητής, ως προστασία από τον Μονεγάσκο. Ο Leclerc βεβαίως έπρεπε να προσπέρασει και τον Lando Norris καθώς είχε πέσει τέταρτος. Αυτό έγινε σύντομα και από εκείνο το σημείο ο αγώνας σε επίπεδο κορυφής σταθεροποιήθηκε εν αναμονή των αλλαγών από τα ελαστικά μικτών συνθηκών με τα οποία είχαν ξεκινήσει όλοι, σε ενδιάμεσα ή σκληρά που ήταν οι δύο βασικές γόμες στα σενάρια μέχρι το τέλος. 

GP Imola Ferrari

Ο χορός των pits ξεκίνησε με τον Ricciardo λίγο μετά τον 15ο γύρο. Σταδιακά μπήκαν όλοι οι πρωτοπόροι χωρίς να αλλάξει κάτι. Ο Perez σε εκείνο το σημείο έδειξε τις εξαιρετικές ικανότητές του, διατηρώντας τον έλεγχο σε όλη τη διάρκεια της "μάχης" με τον Leclerc. Η μάχη μπαίνει σε εισαγωγικά γιατί ήταν περισσότερο μάχη ρυθμού και ποτέ μάχη για μια θέση. Ο Perez ήταν κατά διαστήματα ταχύτερος και από τον Verstappen και το έκανε όποτε το χρειαζόταν, βλέποντας τον Leclerc να πλησιάζει. Τελικά η Ferrari αποφάσισε να ρίξει μια "μπιλιά στη ρουλέτα" με έπαθλο να αλλάξει κάτι σε μια προδιαγραφόμενη ήττα από τις δύο Red Bull. Το έκανε με την αλλαγή των ελαστικών του Leclerc σε μαλακά για τους τελευταίους 15 γύρους και όταν η κατάταξη σταθεροποιήθηκε, αφού και οι Red Bull άλλαξαν σε μαλακά ελαστικά, ήρθε το λάθος που κατέστρεψε την κούρσα της Ferrari

Ο Leclerc πίεσε να φτάσει τον Perez, το μονοθέσιο του γύρισε και  ακούμπησε στα προστατευτικά ελαστικά με σπασμένη την εμπρός πτέρυγα. Ο Μονεγάσκος έδειξε χαρακτήρα σε εκείνο το σημείο καθώς συνέχισε, μπήκε στα pits και  βγήκε προσπερνώντας τρεις οδηγούς για να ολοκληρώσει τελικά έκτος. Μετά ζήτησε συγγνώμη στην ομάδα ως όφειλε και όπως εξάλλου θα έκανε οποιοσδήποτε από τους κορυφαίους που έχουμε γνωρίσει και έχουν "αναστήσει" ομάδες.  

GP Imola Hamilton Ocon

Παρόλη την εικόνα για τις εμπρός θέσεις που αντικειμενικά ήταν κάπως μονότονη στην πορεία των 63 γύρων του αγώνα, πιο πίσω το Grand Prix στην Ίμολα είχε επιμέρους ενδιαφέροντα στοιχεία. Για την Mercedes ας πούμε οι επτά θέσεις που κέρδισε ο George Russell προκειμένου να φτάσει τέταρτος ήταν μια σπουδαία εμφάνιση. Ο Βρετανός μάλιστα τις κέρδισε νωρίς στον αγώνα με την εκπληκτική του εκκίνηση και  έτσι απέφυγε στην πορεία τις καθυστερήσεις από τους υπόλοιπους. Κάτι που δεν έτυχε στον Lewis Hamilton

Ο επτάκις πρωταθλητής προσπάθησε και πάλι να "ξεζουμίσει" την Mercedes W13. ξεκίνησε 14ος, έφτασε μέχρι την δέκατη θέση σε κάποιο σημείο, όμως το "γάλα χύθηκε" στα πιτς όταν οι μηχανικοί καθυστέρησαν, τον άφησαν πίσω από τους Lance Stroll και  Pierre Gasly και ήρθε και ο Esteban Ocon να τον σπρώξει στο pitlane σε μια επικίνδυνη μανούβρα. Η τιμωρία του Γάλλου για ένα περιστατικό στο οποίο ευθύνεται ουσιαστικά η ομάδα του, έδωσε στον Hamilton μόλις μια θέση τελικά και αυτή στα χαρτιά. Οι συγγνώμες του Toto Wolff στον ασύρματο δεν αλλάζουν την εικόνα και πιστοποιούν πως η Mercedes έχει σοβαρό πρόβλημα για τη συνέχεια.

Επτά θέσεις κέρδισε και ο Alex Albon με την Williams. Ήταν ένας καλός αγώνας για εκείνον, για δεύτερη συνεχόμενη φορά. Έφτασε στο κατώφλι των βαθμών της πρώτης δεκάδας και  λογω τύχης δεν πήρε τον ένα βαθμό. Για την Williams τερμάτισε και o Nicolas Latifi, οπότε όλα ήταν καλά για την ομάδα. 

Αυτό δεν ισχύει για την Haas τελικά. Στην εκκίνηση είχε και τα δύο της μονοθέσια στην δεκάδα. Ο Mick Schumacher έπεσε θύμα της δύσκολης διαδικασίας, με την χαμηλή ορατότητα και έμεινε στις τελευταίες θέσεις, ενώ ο Kevin Magnussen ήταν μάλλον πιο πιεστικός από όσο έπρεπε, με τα ελαστικά του, με αποτέλεσμα να τα φθείρει σχετικά γρήγορα και τελικά να χάσει ό,τι κέρδισε στα αρχικά στάδια του αγώνα και να τερματίσει ένατος. 

GP Imola Magnussen

Στην Alfa Romeo ο Guanyu Zhou ξεκίνησε από το pitlane λόγω του ότι οι μηχανικοί του ξεπέρασαν το επιτρεπόμενο χρονικό όριο για τις επιδιορθώσεις μετά το ατύχημα του Sprint Race. Το γεγονός πως τερμάτισε εμπρός από τους Latifi, Schumacher και τον Ricciardo είναι μεν καλό, δεν είναι όμως και κάτι σπουδαίο για τον νεαρό. Από την άλλη ο Valteri Bottas ήταν σταθερά εμπρός από το midfield και αν υποθέσομυε πως σε αυτό φέτος βρίσκεται και η Mercedes, το μοναδικό για το οποίο θα πρέπει να αισθάνεται ελαφρώς απογοητευμένος, πρέπει να είναι το πως δεν κατάφερε να προσπεράσει ή να απειλήσει έστω τον Russell.

GP Imola Aston Martin

Σταθερή παρουσία σε αυτό το midfield έχουν η Aston Martin και η Alpha Tauri. Σήμερα στην Ιταλία για αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα στον αγώνα οι Stroll και Gasly ήταν πρωταγωνιστές σε ένα τραινάκι που περιλάμβανε ακόμη τους Albon και Hamilton με πολύ μικρές διαφορές μεταξύ τους. Από αυτό πάντως είχαν ξεφύγει οι άλλοι οδηγοί των ομάδων. Ο Sebastian Vettel έφτασε μέχρι την όγδοη θέση με καθαρό αγώνα και  καθαρή στρατηγική και  το ίδιο έκανε και ο Yuki Tsunoda σε μια σπουδαία εμφάνιση που τον έφερε στην έβδομη θέση και μάλιστα με προσπεράσεις όπου χρειάστηκε για να αναπτυχθεί ο αγώνας του. 

Η βαθμολογία των οδηγών έχεις διαμορφωθεί πλέον έτσι, ενώ η βαθμολογία των κατασκευαστών είναι αυτή
 

Best of Network