H FIA απαντά για το Safety Car της F1

Τα αυτονόητα εξηγεί η FIA σε ανακοίνωσή της σχετικά με το Safety Car της F1, μετά τα σχόλια του Verstappen ότι πάει "σαν χελώνα"

Νέες συνήθειες εισάγει η FIA στην F1! Πλέον όπως φαίνεται, δεν σηκώνει "μύγα στο σπαθί της" για οτιδήποτε, έτσι μετά τα σχόλια που έκανε ο Max Verstappen για την ταχύτητα του Safety Car κατά τη διάρκεια του Grand Prix Αυστραλίας, απαντά τώρα με επίσημη ανακοίνωση. 

Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής αναφέρθηκε στην Aston Martin που για τον αγώνα στην Μελβούρνη εκτελούσε χρέη Αυτοκινήτου Ασφαλείας και τόνισε χαρακτηριστικά, "Υπάρχει τόσο λίγη πρόσφυση και  επιπλέον το Αυτοκίνητο Ασφαλείας κινούταν πολύ αργά, ήταν σαν χελώνα. Απίστευτο. Σίγουρα η Mercedes είναι ταχύτερη λόγω των περισσότερων αεροδυναμικών βοηθημάτων και η Aston Martin είναι πολύ αργή. Εμείς όμως χρειαζόμαστε καλύτερη πρόσφυση, καθώς τα ελαστικά μας ήταν πολύ κρύα"

Η F1 από το 2021 χρησιμοποιεί ως Αυτοκίνητο Ασφαλείας τις Mercedes AMG GT R των 730PS και Aston Martin Vantage των 535PS, εκ περιτροπής. Φέτος για παράδειγμα στους δύο πρώτους αγώνες της χρονιάς το Safety Car ήταν η Mercedes, όμως στην Μελβούρνη που χρειάστηκε μάλιστα δύο φορές, το ρόλο είχε αναλάβει η Aston Martin. Και τα δύο αυτοκίνητα τα οδηγεί ο Bernd Maylander ο οποίος είναι επί σειρά ετών οδηγός του Αυτοκινήτου Ασφαλείας και θεωρείται ο καταλληλότερος για την θέση, λόγω εμπειρίας και τριβής. 

Κατα συνέπεια στην FIA ένιωσαν την ανάγκη να υπερασπιστούν κυρίως την Aston Martin, αλλά και τον Maylander, εξηγώντας σε επίσημη ανακοίνωσή τους, τα αυτονόητα. Δηλαδή ότι το Αυτοκίνητο Ασφαλείας έχει συγκεκριμένη δουλειά όταν βρίσκεται στην πίστα, η οποία περιλαμβάνει ένα ευρύ φάσμα υποχρεώσεων που ποικίλουν αναλόγως το περιστατικό το οποίο καλείται να διευθετηθεί κάθε φορά. Αυτό σημαίνει, όπως συνεχίζει η ανακοίνωση, πως η ταχύτητα του Αυτοκινήτου Ασφαλείας καθορίζεται από τον Race Director και δεν επηρεάζεται με κάποιο τρόπο από τις δυνατότητες των αυτοκινήτων που χρησιμοποιούνται. 

Η FIA καταλήγει με μια σαφέστατη μομφή προς τον Ολλανδό Πρωταθλητή, που λέει πως η επίδραση που έχει η ταχύτητα του Αυτοκινήτου Ασφαλείας στην ταχύτητα των μονοθεσίων που ακολουθούν είναι δευτερευούσης σημασίας, καθώς αφορά όλους τους αγωνιζόμενους, οι οποίοι μες τη σειρά του οφείλουν να οδηγούν με ασφάλεια, προσαρμοζόμενοι στις συνθήκες που επικρατούν στην πίστα. 

Εν ολίγοις αυτή είναι μια επίσημη ανακοίνωση που θα μπορούσε να μεταφραστεί και ως "τον έβαλε στη θέση του".