
Σημαντική και συνδεδεμένη με την F1 ήταν η συνεδρίαση του συμβουλίου του Ομίλου Volkswagen της Πέμπτης, καθώς το κύριο θέμα αυτής ήταν η απόφαση για την είσοδο της Porsche και της Audi στην Formula 1. Η σχέση του Ομίλου με το motorsport υπέστη μεγάλο πλήγμα με το dieselgate και η προηγούμενη δεκαετία περιλάμβανε πολύ προσεκτικά επιλεγμένα προγράμματα, με σαφή προσανατολισμό και στόχευση, έτσι ώστε η σύνδεση των αγωνιστικών δραστηριοτήτων με τα προϊόντα της εταιρείας να είναι όσο το δυνατόν πιο άμεση και αποτελεσματική.

Έτσι προέκυψε η ενασχόληση και η δέσμευση στο Rally Dakar με αμιγώς ηλεκτρικά αγωνιστικά αυτοκίνητα για την Audi, κίνηση η οποία ήταν στην πραγματικότητα το πρώτο, κάπως δειλό, βήμα σε μια πορεία που είναι αναμφίβολα μακρά και σίγουρα έχει πολλά βήματα, μέχρι την κορυφή της. Η F1 είναι σε αυτήν την κορυφή καθώς η πραγματικότητα είναι πως για εταιρείες όπως αυτές που διαθέτει η Volkswagen, η ενασχόληση με οποιαδήποτε άλλη μορφή του motorsport παγκοσμίως, είναι απλώς ανεκτή και όχι απολύτως αποδεκτή. Τρανό παράδειγμα η Audi που "κάηκε στον χυλό” της Formula E! Ακόμη λοιπόν και αν η επιτυχία στο WEC είναι σημαντική, όπως για παράδειγμα το κάνει η Porsche, η προοπτική της επιτυχίας στην Formula 1 είναι σημαντικότερη για ολόκληρο τον Όμιλο.

Ειδικά με την F1 στο επίπεδο που βρίσκεται σήμερα και ειδικότερα με τις βάσεις για ενα λαμπρότερο μέλλον υπό την καθοδήγηση των Αμερικανών της Liberty Media.
F1 ναι, αλλά με προϋποθέσεις
Υπό αυτό το πρίσμα μοιάζει απολύτως λογική η απόφαση του Συμβουλίου του Ομίλου να δώσει το "πράσινο φώς” για την εμπλοκή στην κορυφή του motorsport, θέτοντας παράλληλα και τις δικές του κόκκινες γραμμές ή για να είμαστε ακριβείς, τις δικές του προϋποθέσεις. Αυτές έχουν να κάνουν με την τεχνολογία και δη την τεχνολογία του μέλλοντος, ώστε να υπάρχει αυτή η συνδεσιμότητα με το τελικό προϊόν που είπαμε πιο πάνω. Η Formula 1 έχει ήδη ανακοινώσει ένα από τα πιο μεγαλεπήβολα σχέδια στην ιστορία της, που είναι η μετάβαση στην φιλικότητα προς το περιβάλλον.

Μηδενικοί ρύποι από 100% βιοκαύσιμα και ανακυκλώσιμη ενέργεια είναι μονόδρομος ώστε το motorsport να συνεχίσει να αποτελεί ένα κοινωνικά αξιοπρεπές θέαμα και πεδίο προβολής για την τεχνολογία των αυτοκινητοβιομηχανιών. Φέτος τα μονοθέσια χρησιμοποιούν μόλις 10% βιοκαύσιμο και μέχρι το 2030 σύμφωνα με τους διοργανωτές του πρωταθλήματος το ποσοστό αυτό θα είναι στο 100%. Αυτό δεν είναι μια απλή εξέλιξη. Είναι αλματώδης πρόοδος σχετικά με τη βιωσιμότητα και είναι αυτό που θέλει η Volkswagen να δει πριν οριστικοποιήσει την απόφαση εμπλοκής στην Formula 1. Κατά συνέπεια επόμενο checkpoint θα είναι οι κανονισμοί του 2026, όταν δηλαδή επέλθει η επόμενη αλλαγή κανονισμών για την Formula 1 και ουσιαστικά αυτό προέκυψε και από το συμβούλιο. Κατ΄αρχήν συμφωνία για την εμπλοκή στην Formula 1 και οριστικοποίηση όταν το πακέτο των νέων κανονισμών θα είναι προς την κατεύθυνση που ικανοποιεί τα σχέδια του Ομίλου.
Porsche Red Bull και Audi Sauber;
Τώρα αρχίζουν τα προξενιά και τα παντρολογήματα! Για την Porsche η σχέση με την Red Bull έχει ξεκινήσει εδώ και μερικά χρόνια. Έχουν υπάρξει συζητήσεις καθώς η ομάδα του Dieter Mateschitz αναζητούσε τις μελλοντικές της επιλογές στην μετά Honda εποχή. Η επιλογή να φτιάχνει τους δικούς της κινητήρες στο Red Bull Powertrain έμοιαζε η καλύτερη καθώς άφηνε ανοιχτά τα ενδεχόμενα για τέτοιου είδους συνεργασίες στο μέλλον και έτσι, έστω και αν οι συζητήσεις σταμάτησαν το 2018 πριν τις τελικές αποφάσεις, μοιάζει τώρα πιθανότερο από ποτέ να αναθερμανθεί η σύνδεση και μάλιστα από εκεί που είχε κοπεί τότε. Κάτι που σημαίνει πως πιθανόν να είμαστε κοντά ακόμη και σε ανακοινώσεις, οι οποίες όμως σύμφωνα με τις πηγές του Auto Motor und Sport δεν πρέπει να αναμένονται πριν τον Οκτώβριο.

Στην περίπτωση της Audi τα πράγματα είναι κάπως πιο πρωτόλεια. Η προσπάθεια εξαγοράς της αγωνιστικής ομάδας της McLaren φαίνεται να μην απέδωσε καθώς o Zak Brown έχει φροντίσει να ενισχύσει την υπεραξία της ομάδας του Woking με σημαντικά projects σε πολλαπλές αγορές ανά τον κόσμο. Η επιλογή της Williams είναι καλή αλλά η ομάδα του αείμνηστου Sir Frank θέλει να διατηρεί την ανεξαρτησία της, σε τέτοιου είδους συμφωνίες, πράγμα που δυσκολεύει τις φιλοδοξίες και το επίπεδο εμπλοκής του έτερου μέρους της συμφωνίας, έτσι ρεαλιστική επιλογή μοιάζει η Sauber. Η Sauber που έχει βρει τον στρατηγικό επενδυτή στην Ferrari, ώστε να αγωνίζεται ως Alfa Romeo δεν έχει ταμπού στις αλλαγές ονομάτων, στην πλήρη ενσωμάτωση στα δεδομένα του επενδυτή και φυσικά στα οικονομικά οφέλη που θα αποφέρουν τέτοιες συμφωνίες.