Επίσημο: Αυτό είναι το αγωνιστικό Defender D7X-R που θα αγωνιστεί στο ράλι Ντακάρ

Η Land Rover ρίχνεται στο Dakar 2026 με το Defender D7X-R, ένα αγωνιστικό "όπλο" με σημαντικές μηχανολογικές αναβαθμίσεις σε σχέση με την έκδοση Octa στην οποία βασίζετα και ιδιαίτερα εντυπωσιακό livery.

Υπάρχει κάτι μοναδικό στα αγωνιστικά Land Rover με τα εντυπωσιακά livery, καθώς οι εικόνες τους φέρνουν στο νου τις εποχές των Camel Trophy, με τα Discovery και Defender να διασχίζουν ποτάμια, να κατακτούν αμμόλοφους και να ξεκολλούν μέσα από απύθμενη λάσπη.

Σήμερα, η Land Rover παρουσιάζει με κάθε επισημότητα μία ακόμη έκδοση έτοιμη για την απόλυτη περιπέτεια. Το Defender Dakar D7X-R.

Η βρετανική εταιρεία ετοιμάζεται να μπει δυναμικά στο ημερολόγιο του World Rally-Raid Championship 2026, με τρία Defender να πραγματοποιούν την αγωνιστική τους πρεμιέρα στο πρώτο και πιο απαιτητικό ραντεβού της χρονιάς, το Ράλι Ντακάρ.

Εντυπωσιακός σχεδιασμός

Με την πρώτη ματιά, το D7X-R τραβά αμέσως το βλέμμα. Η Land Rover παρουσιάζει το νέο Geopalette livery, με αποχρώσεις άμμου, πέτρας και γης να "σπάνε" από μια έντονη τιρκουάζ οροφή. Είναι μια τολμηρή αισθητική προσέγγιση, που ταιριάζει απόλυτα στον σκληροτράχηλο χαρακτήρα του Defender.

Πίσω από την εμφάνιση όμως, βρίσκεται μια ακόμη πιο σοβαρή μηχανολογική δουλειά. Η αγωνιστική ομάδα Defender Rally ξεκινά έχοντας ως βάση το νέο Defender Octa, καθώς το αυτοκίνητο θα συμμετάσχει στην κατηγορία Stock.

Έτσι, ο διπλά υπερτροφοδοτούμενος V8 4.4 λίτρων παραμένει στη θέση του, αν και περιορίζεται μέσω ειδικού restrictor εισαγωγής, ώστε να πληροί τους κανονισμούς ισχύος/βάρους.

Το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων παραμένει, όμως η τελική σχέση μετάδοσης είναι πιο κοντή για μέγιστη απόδοση ροπής στις χαμηλές ταχύτητες. Το σύστημα μετάδοσης διαθέτει ενισχυμένη ψύξη, καλύτερη ροή αέρα και νέο φίλτρο σωματιδίων για προστασία από άμμο και σκόνη.

Αναβαθμισμένα φρένα και αγωνιστική ανάρτηση

Το D7X-R εξοπλίζεται με βελτιωμένο σύστημα πέδησης, ενώ η ανάρτηση, αν και βασίζεται στη διάταξη του Octa, έχει δεχθεί σημαντικές αναβαθμίσεις. Μονά εμπρός αμορτισέρ coil-over και διπλά πίσω, όλα με την υπογραφή της Bilstein, σε συνεργασία με τη Defender Rally.

Η ενισχυμένη ανάρτηση είναι απαραίτητη, αφού το αγωνιστικό Defender πρέπει να διαχειριστεί αυξημένο βάρος, λόγω του εξοπλισμού μακρινών αποστάσεων.

Σημειώστε: δεξαμενή καυσίμου 550 λίτρων, 7,5 λίτρα νερού, τρεις ρεζέρβες, εργαλεία, συμπιεστής αέρα, ανταλλακτικά και φυσικά πλήρες roll cage σύμφωνα με τις προδιαγραφές της FIA.

Τεχνολογία "Flight Mode"

Το σύστημα υποβοήθησης που εντυπωσιάζει περισσότερο, είναι το νέο Flight Mode. Όταν το όχημα βρίσκεται στον αέρα, ο υπολογιστής επεμβαίνει στην παροχή ροπής ώστε να προστατέψει το σύστημα μετάδοσης κατά την προσγείωση. Μια τεχνολογία που μοιάζει κομμένη και ραμμένη για τις εξαιρετικά απαιτητικές συνθήκες του Dakar.

Η ομάδα Defender Rally θα ξεκινήσει τη σεζόν του 2026 στη Σαουδική Αραβία με το Dakar τον Ιανουάριο, πριν συνεχίσει με Πορτογαλία, Αργεντινή, Μαρόκο και Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Παρ’ όλα αυτά, το Dakar παραμένει φυσικά η ύψιστη δοκιμασία.

Ο Ian James, επικεφαλής της ομάδας, δηλώνει χαρακτηριστικά: "Το Defender ετοιμάζεται να αντιμετωπίσει το άγνωστο, να υπερνικήσει αμμόλοφους, ακραία θερμοκρασία και να τρέξει με τέρμα γκάζι ενάντια στο χρόνο. Γνωρίζουμε ότι το Dakar είναι μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις του μηχανοκίνητου αθλητισμού, και γι' αυτό ακριβώς συμμετέχουμε".

 

 

Defender Dakar D7X-R
Defender Dakar D7X-R
Defender Dakar D7X-R
Defender Dakar D7X-R
Defender Dakar D7X-R
Defender Dakar D7X-R
Defender Dakar D7X-R
Defender Dakar D7X-R
Defender Dakar D7X-R