Η Formula E αποκάλυψε επίσημα το ολοκαίνουργιο μονοθέσιό της, το Gen4, που θα κάνει το αγωνιστικό του ντεμπούτο στη σεζόν 2026/27. Πρόκειται για την πιο ριζική εξέλιξη στην ιστορία του ηλεκτρικού πρωταθλήματος, καθώς φέρνει άλμα τόσο σε επιδόσεις όσο και σε τεχνολογία, διατηρώντας παράλληλα τη φιλοσοφία της βιωσιμότητας που χαρακτηρίζει τη σειρά.
Παρότι εξελίχθηκε σε κάθε τομέα, το Gen4 διατηρεί τη γνωστή τεχνική βάση της Formula E. Το σασί, τα περισσότερα εξαρτήματα της ανάρτησης και η μπαταρία παραμένουν κοινά για όλες τις ομάδες, ώστε να περιοριστεί το κόστος.
Το μοναδικό πεδίο ελεύθερης ανάπτυξης για τους κατασκευαστές είναι το λογισμικό και το ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης, που περιλαμβάνει και το πίσω υποσύστημα της ανάρτησης συνδεδεμένο με τον κινητήρα.
Η ισχύς κάνει ένα τεράστιο άλμα. Από τα 300 kW του τωρινού Gen3, ή τα 350 kW σε Attack Mode, το νέο μονοθέσιο αποδίδει 611 ίππους στη βασική του ρύθμιση και φτάνει τους 815 ίππους στιγμιαία στο Attack Mode. Το νέο σύστημα επιτρέπει επίσης τη χρήση και των δύο ηλεκτροκινητήρων σε κάθε φάση του αγώνα, κάτι που δεν ίσχυε μέχρι σήμερα. Η ανάκτηση ενέργειας έχει αυξηθεί στα 700 kW, καθιστώντας το Gen4 το πιο αποδοτικό ηλεκτρικό αγωνιστικό στον πλανήτη.
Για να μπορέσει να υποστηρίξει τη μεγαλύτερη ισχύ, η Formula E αύξησε τη χωρητικότητα της μπαταρίας κατά 43%, φτάνοντας πλέον στα 55 kWh. Αυτό σημαίνει μεγαλύτερη ενεργειακή αυτονομία, πιο τολμηρές αγωνιστικές στρατηγικές και λιγότερη εξάρτηση από τη διαχείριση ενέργειας, που μέχρι τώρα ήταν κρίσιμος παράγοντας στις επιδόσεις.
Στον τομέα της αισθητικής, το Gen4 επιστρέφει σε πιο "παραδοσιακές" φόρμες μονοθεσίου, καθώς φεύγει από τις γωνιώδεις γραμμές του Gen3. Οι μεγαλύτερες αεροτομές εμπρός και πίσω βελτιώνουν την αεροδυναμική ισορροπία και τη μετάδοση της δύναμης στο δρόμο, χωρίς να επιτρέπεται η ανεξάρτητη εξέλιξή τους από τις ομάδες, ώστε να αποφεύγεται ο ακριβός αγώνας εξοπλισμών.
Η βιωσιμότητα παραμένει πυρήνας της φιλοσοφίας της Formula E. Το Gen4 έχει κατασκευαστεί αποκλειστικά από ανακυκλώσιμα υλικά, με τουλάχιστον 20% ανακυκλωμένο περιεχόμενο, επιβεβαιώνοντας τη δέσμευση της διοργάνωσης για έναν "πράσινο" μηχανοκίνητο αθλητισμό.
Αν και η Formula E δεν έχει ακόμη δημοσιοποιήσει επίσημα τεχνικά νούμερα για την τελική ταχύτητα ή τους χρόνους γύρων, οι πρώτες δοκιμές του πρωτοτύπου δείχνουν ότι το Gen4 θα είναι σημαντικά ταχύτερο από το τρέχον Gen3 Evo. Ο CEO της Formula E, Jeff Dodds, είχε δηλώσει νωρίτερα μέσα στη χρονιά πως οι χρόνοι στις κατατακτήριες ενδέχεται να είναι έως και πέντε δευτερόλεπτα ταχύτεροι, φέρνοντας έτσι την απόδοση του νέου μονοθεσίου στο επίπεδο της Formula 2.
Μετά τη φάση των αρχικών δοκιμών, οι κατασκευαστές που συμμετέχουν στο πρωτάθλημα – Porsche, Nissan, Stellantis, Jaguar και Lola Cars – θα παραλάβουν τα πρώτα σασί Gen4, ώστε να ενσωματώσουν τα δικά τους συστήματα μετάδοσης πριν από τις κοινές δοκιμές που θα ξεκινήσουν το φθινόπωρο του 2026.
Όπως τόνισε ο Dodds, "το Gen4, σχεδιασμένο σε συνεργασία με τη FIA, είναι το πιο εξελιγμένο, απαιτητικό και βιώσιμο αγωνιστικό που έχουμε κατασκευάσει ποτέ. Επαναπροσδιορίζει τα όρια του συνδυασμού επιδόσεων και περιβαλλοντικής ευθύνης".