Pikes Peak 2024: Η Ford την νίκη, η Hyundai τα ρεκόρ

Η φετινή ανάβαση Pikes Peak μπορεί να μην είχε ρεκόρ στην γενική από το Ford SuperTruck που πήρε την νίκη, αλλά είχε τα Hyundai Ioniq 5 N να λάμπουν με τις εξαιρετικές επιδόσεις τους.

Η 102η ανάβαση Pikes Peak, "ο αγώνας προς τα σύννεφα", ολοκλήρωσε και φέτος μια εορταστική σχεδόν εβδομάδα για το αμερικανικό motorsport και είχε να προσφέρει θέαμα, επιδόσεις και ακόμη και έναν γάμο

Η παρουσία της Ford και της Hyundai με τα ηλεκτρικά τους οχήματα ήταν ασφαλώς το σημείο αναφοράς, μιας και όπως αποδεικνύεται εδώ και αρκετά χρόνια η ηλεκτροκίνηση είναι αυτή που μπορεί να αντισταθεί στις ιδιαιτερότητες του συγκεκριμένου αγώνα, με το οξυγόνο για κινητήρες αλλά και οδηγούς να μειώνεται όσο πλησιάζει κανείς στην κορυφή των 4.3023 μ. 

Η φρεσκάδα της ηλεκτροκίνησης όμως, τουλάχιστον σε αυτό το επίπεδο τεχνολογίας, φέρνει και απρόοπτα και ο πολύπειρος Romain Dumas που συμμετείχε για ένατη χρονιά στο Pikes Peak αντιμετώπισε ένα τέτοιο με το ολοκαίνουργιο Ford SuperTruck. Χρειάστηκε να κάνει μια επανεκκίνηση στο σύστημα καθώς αυτό έσβησε αμέσως μετά την εκκίνησή του με αποτέλεσμα να χάσει πάνω από 20 δευτερόλεπτα

Σταμάτησε έτσι το χρονόμετρο στο 8:53, 6 δευτερόλεπτα αργότερα από τον χρόνο που σημείωσε πέρσι με το Ford SuperVan και έχασε μοναδική ευκαιρία να συντρίψει για μια ακόμη χρονιά το ρεκόρ της Open κατηγορίας. Παρόλα αυτά κατέκτησε την πέμπτη του νίκη στην φημισμένη ανάβαση του Κολοράντο και δεν πρέπει να ξεχνάμε πως είναι ο απόλυτος ρέκορντμαν από το 2018 με το ηλεκτρικό πρωτότυπο VW ID. R. 

Από την Παρασκευή δε, ο Γάλλος είχε επίσης συντρίψει το ρεκόρ κατατακτήριων που είχε σημείωσει με το περσινό Ford, οπότε καταλαβαίνει κανείς πως αυτό το πρόβλημα στην φετινή του εκκίνηση μας στέρησε μια σπουδαία επίδοση. 

Από την άλλη η Hyundai κατέβασε μια ομάδα με τρία Hyundai Ioniq 5 N με μεγάλους στόχους οι οποίοι επετεύχθησαν. Ο Dani Sordo στην πρώτη του συμμετοχή κατάφερε να σημειώσει χρόνο ρεκόρ με το 9:30 για την Exhibition κατηγορία και έδειξε το οδηγικό του επίπεδο αναμφίβολα, ενώ ο Randy Pobst στην δέκατη χρονιά του στον αγώνα σημείωσε 9:55, μόλις ένα δευτερόλεπτο αργότερος δηλαδή από τον χρόνο που είχε κάνει ο ίδιος με ένα Tesla Model S Plaid και ήταν το ρεκόρ των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μετατροπές. 

Ο χρόνος του Sordo μάλιστα ήταν και νέο ρεκόρ στον αγώνα για την κατηγορία των SUV/Crossover αυτοκινήτων με μετατροπές.  

Το τρίτο Hyundai Ioniq 5 N δεν ήταν με τις μετατροπές του Time Attack όπως τα δύο προαναφερθέντα, αλλά ένα απλό N το οποίο οδήγησε ο Ron Zaras επί σειρά ετών συνεργάτης του Ken Block. Ο Zaras επίσης rookie, ολοκλήρωσε με χρόνο 10:49 που είναι επίσης αξιοσημείωτος, καθώς του χαρίζει το ρεκόρ SUV/Crossover παραγωγής. 

Κατά τα άλλα ένας ακόμη πρωτοεμφανιζόμενος από τους 20 του φετινού αγώνα που είναι αριθμός ρεκόρ, ο Ιταλός πολυπρωταθλητής αναβάσεων στην Ιταλία και το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα, Christian Merli οδήγησε ένα μονοθέσιο Wolf GB08 και πήρε την πρωτιά στην unlimited κατηγορία.

Ο Cole Powelson με ένα μονοθέσιο Sierra Alpha επικράτησε στην Open Wheel κατηγορία, ενώ ο David Donohue με μια Porsche 911 κέρδισε την κατηγορία Time Attack 1. 

Φέτος για πρώτη φορά στο Pikes Peak υπήρχε επίσης ξεχωριστή κατηγορία GT4 όπου μια γυναίκα οδηγός, η Laura Hayes κατόρθωσε να επικρατήσει με μια Toyota Supra GT4 των Porsche 718 που την κυνηγούσαν. 

 

Pikes Peak 2024 Ford SuperTruck
Pikes Peak 2024 Γάμος
Pikes Peak 2024 Γάμος
Pikes Peak 2024 Γάμος
Pikes Peak 2024 Hyundai Ionq 5 N
Pikes Peak 2024 Ford SuperTruck
Pikes Peak 2024 Ford SuperTruck
Pikes Peak 2024 Rivian RT1
Pikes Peak 2024 Ford SuperTruck
Pikes Peak 2024 Ford SuperTruck
Pikes Peak 2024 Hyundai Ionq 5 N
Pikes Peak 2024 Chevrolet Hot Rod
Pikes Peak 2024 Ford SuperTruck
Pikes Peak 2024 Ford SuperTruck
Pikes Peak 2024 Hyundai Ionq 5 N
Pikes Peak 2024 Hyundai Ionq 5 N
Pikes Peak 2024 Hyundai Ionq 5 N
Pikes Peak 2024 Ford SuperTruck
Pikes Peak 2024 Hyundai Ionq 5 N
Pikes Peak 2024
Pikes Peak 2024 Hyundai Ioniq 5 N
Pikes Peak 2024 Hyundai Ioniq 5 N
Pikes Peak 2024 Hyundai Ioniq 5 N
Pikes Peak 2024
Pikes Peak 2024
Pikes Peak 2024 Hyundai Ioniq 5 N
Pikes Peak 2024
Pikes Peak 2024
Pikes Peak 2024 Hyundai Ioniq 5 N
Pikes Peak 2024 Hyundai Ioniq 5 N
Pikes Peak 2024
Pikes Peak 2024 Audi Quattro
Pikes Peak 2024
Pikes Peak 2024
Pikes Peak 2024 Hyundai Ioniq 5 N
Pikes Peak 2024 Hyundai Ioniq 5 N
Pikes Peak 2024 Toyota Supra GT4
Pikes Peak 2024