Η Ferrari στην πρώτη της χρονιά μετά την επιστροφή της στην κορυφαία κατηγορία των αγώνων αντοχής και την πρώτη της συμμετοχή στις 24 ώρες του Λε Μαν 58 χρονιά μετά την αποχώρησή της, κατάφερνει να γράψει ιστορία. Η Ferrari 499P των Alessandro Pier Guidi, James Claado και Antonio Giovinazzi ολοκλήρωσε σχεδόν ενάμισι λεπτό εμπρός από το μονοθέσιο της Toyota και παράλληλα στμάτησε στι 5 το εντυπωσιακό σερί νικών της Ιαπωνικής ομάδας.
Η Ferrari που ξεκίνησε με τις δύο 499P στις δύο πρώτες θέσεις εντυπωσίασε τόσο με τον ρυθμό της που ήταν δεδομένος λόγω και της μεγάλης διαφοράς απο τα μονοθέσια της Toyota, αλλά κυρίως εντυπωσίασε με την αξιοπιστία της, καθώς δεν έδειξε να δυσλειτουργεί σε κανένα σημείο του αγώνα.

Το μονοθέσιο με τον αριθμό 51 που πήρε την νίκη είχε την υπεροχή και την πρωτοπορία από την 16η ώρα και μετά συνεχώς. Μοναδικός αντίπαλος του ήταν το Toyota GR 010 Hybrid με τον αριθμό 8 με τους Brendon Hartley, Sebastien Buemi και Ryo Hirakawa. Τα δύο αυτοκίνητα σχεδόν πέντε ώρες πριν τον τερματισμό μάχονταν σαν να συμμετείχαν σε αγώνα sprint.

Ηταν το σημείο που η Ferrari είχε καθυστερήσει στο pit stop της και είχε χάσει την πρωτοπορία με ένα πρόβλημα στα ηλεκτρικά. Το πρόβλημα διορθώθηκε, ο Giovinazzi που οδηγούσε σε εκείνο το σημείο βγήκε δεύτερος πίσω από τον Brendon Hartley, αλλά πολύ γρήγορα πήρε ξανά την πρωτοπορία.
Last pit stop for the Ferrari #51, longer than expected.#WEC #LeMans24 #LeMansCentenary @FerrariHypercar pic.twitter.com/2IRtRGUeAm
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) June 11, 2023
Τελικά λίγο μετά τη συμπλήρωση των 22 ωρών ο Hirakawa έκανε ένα οδηγικό λάθος στέλνοντας το μονοθέσιο της Toyota στον τοίχο, με αποτέλεσμα να χαθεί εκεί κάθε ελπίδα για διεκδίκηση της νίκης.
Oh no! 😱 The #8 Toyota goes off into the barrier at Arnage corner whilst chasing down the #51 Ferrari Hypercar.#WEC #LeMans24 #LeMansCentenary | @TGR_WEC pic.twitter.com/sDB0MBdppt
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) June 11, 2023
Αυτό άφησε ανοιχτό το πεδίο πλέον στον Alessandro Pier Guidi να οδηγήσει μέχρι το φινάλε και να γράψει ιστορία για την Scuderia και τις 24 ώρες του Λε Μαν, που όχι απλώς υποδέχονται το Cavalino Rampante έπειτα απο σχεδόν 60 χρόνια, αλλά καλωσόρισαν έναν νέο νικητή σε μια χρονιά που το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (WEC) είναι πλέον και επισήμως ένας άκρως ανταγωνιστικός θεσμός.

Κάθε καλή ιστορία όμως χαλάει μια άλλη, εξίσου καλή. Έτσι η Toyota έχασε την ευκαιρία για την έκτη συνεχόμενη νίκη της στον 24ωρο, κάτι που θα την έβαζε σε μια ιδιαίτερη κάστα κατασκευαστών όπως η Porsche, η Ferrari και η Audi που έχουν κερδίσε έξι ή περισσότερες φορές συνεχόμενες τον τίτλο.

Η Toyota με την δεύτερη θέση είναι προφανώς περισσότερο απογοητευμένη παρά ικανοποιημένη. Η ικανοποίηση μένει ολόκληρη (εκτός από την Ferrari) για την Cadillac που πήρε τις θέσεις 3 και 4 με τους Earl Bamber, Alex Lynn και Richard Westbrook οι οποίοι οδηγούσαν το μονοθέσιο με τον αριθμό 2 και τους Sebastien Bourdais, Renger Van der Zande και Scott Dixon με τον αριθμό 3.
`

Στην κατηγορία των Hypercars τερμάτισαν επίσης η δεύτερη Ferrari με τον αριθμό 50, καθώς και τα δύο Glickenhaus για τα οποία ο τερματισμός στις θέσεις 6 και 7 είναι σαν νίκη, ενώ η μοναδική Porsche που ολοκλήρωσε στην δεκάδα ήταν η Porsche 962 των Dane Cameron, Michael Christensen και Frederik Makowiecki.
LMP2: Έσπασε το πόδι του και νίκησε
Στον απίστευτο φετινό αγώνα των 100 ετών για τις 24 ώρες του Λε Μαν η νίκη πήγε στην πολωνική Europol με μια εξίσου αδιανόητη ιστορία να την συνοδεύει. Ο ένας εκ των τριών οδηγών της ομάδας, ο Fabio Scherer (οδηγούσε μαζί με τους Jakub Smiechowski, Albert Costa ) έσπασε το πόδι του σε ένα από τα πρώτα pit stop του αγώνα, όταν το μονοθέσιο της ομάδας τον πάτησε.

Ο Scherer δεν το έβαλε κάτω και συνέχισε τα stint του, με την ομάδα να έχει τον έλεγχο τις τελευταίες οκτώ ώρες στον αγώνα. Άφησαν στη δεύτερη θέση ένα από τα φαβορί της κατηγορίας LMP2, την ομάδα WRT με τους Rui Andrade, Louis Deletraz και Robert Kubica.
Kolejna zmiana w #IEC. Odnośnie stopy Fabio - na filmiku możecie zobaczyć, jak Scherer wychodzi z samochodu.#24lemans #lemans24 pic.twitter.com/8lk6XVgCqr
— Iwona Holod (@IwonaIwo2) June 11, 2023
Μεγάλη ανάκαμψη της Corvette στα GT
Στην κατηγορία GTAM που ολοκληρώνεται, γιατί του χρόνου θα συμμετέχουν αυτοκίνητα της GT3 κατηγορίας, η νίκη πήγε στην Corvette, μια από τις πιο επτιυχημένες ομάδες στην ιστορία της κατηγορίας. Νικητές ήταν οι Nicky Catzburg, Ben Keating και Nikolas Varrone, αφήνοντας στη δεύτερη θέση την ομάδα της Aston Martin.

Αναλυτικά τα αποτελέσματα του αγώνα μπορείς να τα δεις εδώ.