Με την Ferrari να δημιουργεί ήδη μια ξεχωριστή ιστορία έχοντας ξεκινήσει δυναμικά τις φετινές 24 ώρες του Λε Μαν, ο αγώνας στην συμπλήρωση της εκατονταετίας του είναι το σημαντικότερο αθλητικό event του 2023. Τα προηγούμενα 100 χρόνια ωστόσο έχουν υπάρξει εντυπωσιακές επιδόσεις, περίεργοι αριθμοί που τις συνοδεύουν και μοναδικά ρεκόρ όπως τα παρακάτω.
3:17.297 - Mike Conway / Toyota TS050 Hybrid
Παρά τις πολλές αλλαγές που έχει υποστεί πίστα της La Sarthe με την πάροδο των ετών, ο ταχύτερος γύρος που έχει σημειωθεί ποτέ κατά τη διάρκεια του 24ωρου αγώνα ήταν από τον Mike Conway το 2019. Το επιβλητικό Toyota TS050 Hybrid κατάφερε να ξεπεράσει τον ταχύτερο γύρο στην προ σικέιν εποχή, που ήταν 3:18,4 και τον είχε επιτύχει ο Jackie Oliver με μια Porsche 917 LH.
407km/h - Roger Dorchy / WM P88
Παραμένουμε στην προ σικείν εποχή και συγκεκριμένα στο 1988, η Welter-Meunier P88 εμφανίστηκε στο Le Mans με μοναδικό στόχο να σπάσει το όριο των 400 km/h στην ευθεία Mulsanne. Με το ζόρι ασχολήθηκε με τις κατατακτήριες δοκιμές γιατί ούτως ή άλλως ο στόχος δεν ήταν ποτέ να κερδίσει τον αγώνα, έτσι η P88 με τους 910 ίππους από τον κινητήρα της Peugeot, ξεκίνησε από την 36η θέση της εκκίνησης.
Τελικά σημείωσε ταχύτητα 407 km/h (253mph) πριν εγκαταλείψει και αυτός ήταν ο στόχος. Η ιστορία δεν τελειώνει εκεί όμως γιατί το ρεκόρ πέρασε στην κοινή γνώμη ώς ρεκόρ με 405 km/h. Βλέπεις οι ιδρυτές της WM, Gerard Welter και Michel Meunier ήταν μηχανικοί της Peugeot και οι ιδιοκτήτες της γαλλικής εταιρείας θεώρησαν πως τα 405 km/h θα βοηθούσαν στην πώληση του νέου sedan εκείνη την εποχή, με το όνομα Peugeot 405.
24 ώρες μόνος - Eddie Hall / Bentley
Μόνο ένας άνθρωπος έχει τερματίσει ποτέ τις 24 ώρες του Λε Μαν έχοντας οδηγήσει μόνος του σε ολόκληρο τον αγώνα. Ήταν ο Eddie Hall το 1950, ο οποίος ολοκλήρωσε 236 γύρους, δηλαδή περίπου 3.200 χλμ.μ με μια Bentley 16 ετών. Ανάλογο επίτευγμα που μονίμως παραλείπεται είναι αυτό του άλλου οδηγού της ομάδας, του Tom Clarke, ο οποίος παρακολούθησε όλο τον αγώνα από το pitlane καθώς ο Hall τερμάτιζε στην εντυπωσιακή όγδοη θέση της γενικής κατάταξης.
19 τίτλοι - Porsche
Ένα από τα διασημότερα ρεκόρ είναι αναμφίβολα αυτό των περισσότερων νικών της Porsche. Μιλάμε για 19 στο σύνολο και ο αριθμός είναι από μόνος του εντυπωσιακός. Θέλεις να θυμηθούμε τις χρονιές, έχει τη δική του αξία. Λοιπόν: 1970-71, 1976-77, 1979, 1981-87, 1994, 1996-98, 2015-17.
9 νίκες - Tom Kristensen
6 βάθρα πριν την πρώτη νίκη- Toyota
Η Toyota μπορεί να είναι η κυρίαρχη δύναμη στους αγώνες αντοχής αυτή τη στιγμή, αλλά χρειάστηκε αρκετός χρόνος για να φτάσει εκεί. Για την ακρίβεια, οι Ιάπωνες κατάφεραν έξι βάθρα (και μια κατάρρευση στον τελευταίο γύρο από την πρώτη θέση το 2016) προτού τελικά πάρει την πρώτη της νίκη το 2018.
16 χρόνια και 117 ημέρες - Josh Pierson
Ο Αμερικανός Josh Pierson σημείωσε νέο ρεκόρ ως ο νεότερος οδηγός που συμμετείχε ποτέ στο Le Mans το 2022. Ήταν μόλις 16 ετών και 117 ημερών όταν βγήκε στην πίστα με το μονοθέσιο LMP2 της United Autosports Oreca 07-Gibson. Ευτυχώς δεν είχε πανελλήνιες εξετάσεις το παιδί.
75 χρόνια και 269 ημέρες - Dominique Bastien
Ο Dominique Bastien έγινε το 2021, ο γηραιότερος συμμετέχων, όταν ξεκίνησε τον 24ωρο αγώνα σε ηλικία 75 ετών. Οδήγησε μια Porsche 911 RSR για να τερματίσει στην 42η θέση. Ποτέ δεν είναι αργά.
18 εγκαταλείψεις - Henri Pescarolo
Δεδομένου ότι κατέχει επίσης το ρεκόρ για τις περισσότερες εκκινήσεις στο Le Mans (33 παρακαλώ), δεν αποτελεί ίσως έκπληξη ότι ο Γάλλος Henri Pescarolo έχει επίσης υποστεί τις περισσότερες εγκαταλείψεις. Η αναλογία είναι 15 τερματισμοί και μάλλον δεν ισορροπούν ιδιαίτερα τις 18 εγκαταλείψεις.
6 τερματίσαντες - 1931
Το 1931 24 ώρες του Λε Μαν ξεκίνησαν με 26 αυτοκίνητα μόνο. Ακολούθησε μια καταιγίδα στις 2:30 το πρωί και πορβλήματα με τα ελαστικά από την αρχή του αγώνα για να τερματίσουν μόνο έξι τελικά. Τον αγώνα κέρδισαν οι Βρετανοί Earl Howe και Sir Henry Birkin με μια Alfa Romeo 82-2300 LM.