Ράλι Ντακάρ: 5η νίκη ο Al Attiyah. Έλαμψε ο 2ος Loeb

Ο Nasser Al Attiyah πήρε με μαεστρικό τρόπο την 5η νίκη του σε Ράλι Ντακάρ και άφησε δεύτερο τον Sebastien Loeb, που αρκέστηκε στο ρεκόρ συνεχών νικών σε ειδικές

Δεν είναι σύνηθες στο Ράλι Ντακάρ η νίκη να κρίνεται και να ξεκαθαρίζει την πρώτη εβδομάδα του αγώνα. 7.000 χλμ. ειδικών διαδρομών δεν επιτρέπουν να θεωρήσεις κάποιον νικητή πριν καν φτάσουμε στην τελευταία ημέρα. Ο Nasser Al Attiyah όμως το κατάφερε και αυτό είναι πιθανότατα το σπουδαίο χαρακτηριστικό που θα συνοδεύει την 5η νίκη της καριέρας του σε Ράλι Ντακάρ. Ο οδηγός από το Κατάρ με τον Matthieu Baumel δίπλα του στο Toyota Hilux της Gazoo Racing έφερε τον αγώνα στα μέτρα του, με τις εντυπωσιακές εμφανίσεις στις πρώτες ημέρες του αγώνα και φυσιολογικά επικράτησε, με επιβλητικό τρόπο. Η ξεχωριστή παρουσία του Sebastien Loeb χάρισε μια ακόμη θέση στον Αλσατό στα βιβλία της ιστορίας, όμως έδωσε και μεγαλύτερη αξία στην σπουδαία νικη του Al Attiyah. 

O Πρίγκιπας από το Κατάρ, επικράτησε σε τρεις ειδικές διαδρομές φέτος, την 2η όταν ήθελε απλώς να καλύψει τον χαμένο χρόνο από την κακή πρώτη ειδική και να πλησιάσει στην πρωτοπορία της Γενικής κατάταξης και την 5η και 6η, όταν χρειάστηκε να αυξήσει τη διαφορά του από τους διώκτες του και απλώς να ξεφύγει. Πλέον ο Al Attiyah έχει κερδίσει 3 φορές στο Ντακάρ της Λατινικής Αμερικής και άλλες 2 στην Σαουδική Αραβία, πιστοποιώντας πως είναι ο καλύτερος οδηγός Rally Raid στην εποχή μας. 

Έγραψε ιστορία ο Loeb 

Στην δεύτερη θέση ολοκλήρωσε ο Sebastien Loeb, όπως αναμενόταν εξάλλου μετά τον καταιγιστικό ρυθμό που ακολούθησε την δεύτερη εβδομάδα. O Loeb κέρδισε 6 συνεχόμενες ειδικές διαδρομές και καθημερινά είχε να μας προσφέρει έναν ακόμη λόγο να ασχολούμαστε μαζί του. Ισοφάρισε το ρεκόρ 5 συνεχών νικών του Ari Vatanen και την επομένη το κατέρριψε πανηγυρικά, σε έναν αγώνα όμως, τον οποίο ήταν σαφές πως δεν μπορούσε να κερδίσει όσο legendary και αν ήταν η εμφάνισή του. 

Έλαμψε και η BRX 

Χάρη στη σπουδαία εμφάνιση του Loeb, διέπρεψε και η ομάδα του Bahrain την οποία έχει αναλάβει η Prodrive του David Richards και έχει φτιάξει το εντυπωσιακό Hunter. ΤΟ αυτοκίνητο αποδείχτηκε ταχύτατο φέτος. Πέραν των επτά ειδικών διαδρομών που κέρδισε ο Αλσατός, ο Guerlain Chicherit, ο άλλος οδηγός της ομάδας πήρε δύο ακόμη ειδικές, αποδεικνύοντας τις σπουδαίες δυνατότητες του αυτοκινήτου.

Βεβαίως θα ήταν μεγάλη παράλειψη να μην αναγνωρίσει κανείς και την εξαιρετική εμφάνιση των Toyota Hilux, η οποία δεν είναι μεν έκπληξη, είναι όμως δεδομένη. Έτσι η τρίτη θέση του Luca Moreas με τον πολύπειρο Timo Cotttschalk δίπλα του, έφερε ένα ακόμη Hilux στην πρώτη τριάδα και ακολούθησαν άλλα δύο με τους Νοτιοαφρικανούς Giniel De Villers και Henk Lategan. 

Διαφορές δευτερολέπτων στις μοτοσυκλέτες 

Στις μοτοσυκλέτες η νίκη πήγε στον Kevin Benavides που οδήγησε το 1-2 της KTM με τον Toby Price πίσω του. Η διαφορά τους ήταν μόλις 43 δευτερόλεπτα σε έναν αγώνα που είχε κάθε μέρα εξαιρετικά μικρές διαφορές για αγώνα αντοχής χιλιάδων χιλιομέτρων. Μόλις τρεις ημέρες πριν τον τερματισμό καμία από τις δύο KTM δεν ήταν στην κορυφή του αγώνα, ενώ την προτελευταία ημέρα ο Price προηγούταν με 12 δευτερόλεπτα για να δεχτεί τελικά την προσπέραση στην τελευταία ειδική διαδρομή. 

Αναλυτικά τα αποτελέσματα του αγώνα είναι εδώ.