Στα άδυτα ενός αγωνιστικού τράκτορα 1.100 ίππων

Δεν είναι ο πιο συνηθισμένος τύπος οχήματος που περιμένεις να συναντήσεις σε μια πίστα, όμως οι προδιαγραφές του είναι πραγματικά εντυπωσιακές και ο Jochen Hahn, ο κατάλληλος ξεναγός.

Iveco S-Way Hahn Racing
Iveco S-Way Hahn Racing
Iveco S-Way Hahn Racing
Iveco S-Way Hahn Racing
Iveco S-Way Hahn Racing

Ο άνθρωπος που βλέπετε είναι ο Jochen Hahn, 6 φορές πρωταθλητής Ευρώπης στους αγώνες φορτηγών. Και ακριβώς πίσω του, βρίσκεται το Iveco S-Way της ομάδας Hahn Racing. Η ομάδα φέρει το όνομα του οδηγού της; Ακριβώς. Ουσιαστικά, θα έλεγε κανείς πως πρόκειται για μια καθαρά οικογενειακή υπόθεση στους αγώνες με τράκτορες, καθώς ο Hahn, αγωνίζεται με τράκτορες από το 2000, οπότε και πήρε τη θέση του πατέρα του.

Iveco S-Way Hahn Racing

Όσο για το δεύτερο φορτηγό της ομάδας, αυτό το οδηγεί ο γιός του Jochen, Lukas. Είναι σαφές λοιπόν, πως ο Jochen είναι ο κατάλληλος άνθρωπος για να μας ξεναγήσει στον συναρπαστικό κόσμο των αγώνων φορτηγών και στην ανατομία του Iveco S-Way.

Ανάρτηση

Iveco S-Way Hahn Racing

Τα αγωνιστικά φορτηγά χρησιμοποιούν μια παλιάς σχολής διάταξη ανάρτησης, με φύλλα σούστας εμπρός και πίσω, με τη διαφορά πως υπάρχουν επίσης αμορτισέρ υψηλής ποιότητας και υδρόψυκτα φρένα, που σταματούν αυτά τα τέρατα βάρους 5,3 τόνων από τα περίπου 160km/h της (ηλεκτρονικά περιορισμένης) τελικής ταχύτητας. Οι ομάδες δεν επιτρέπεται να εφαρμόσουν γωνία κάμπερ στους μπροστινούς τροχούς, όμως τα ειδικά ελαστικά αγωνιστικών προδιαγραφών, συνεπάγονται ικανότητα πλευρικής επιτάχυνσης περίπου 1,1g στις πιο γρήγορες στροφές. Τα χειροκίνητα κιβώτια ταχυτήτων προέρχονται από τα συμβατικά φορτηγά δρόμου και έχουν 16 ταχύτητες, αν και σε έναν αγώνα οι οδηγοί χρησιμοποιούν μόνο δύο από αυτές.

Κινητήρας

Iveco S-Way Hahn Racing

Από το 2021, το επίσημο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Φορτηγών της FIA υιοθέτησε τη χρήση ενός 100% βιώσιμου καυσίμου (HVO). Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση των καθαρών εκπομπών CO2 κατά περίπου 90%. Οι κινητήρες έχουν ανώτατο όριο χωρητικότητας τα 13 lt και μεταδίδουν την κίνηση στους πίσω τροχούς, έχοντας ισχύ 1.100 ίππων και 6.500Nm ροπής. Προέρχονται από τη στάνταρ παραγωγή, αλλά οι ομάδες αλλάζουν διάφορα εξαρτήματα τους ώστε να δημιουργήσουν αυτές τις αγωνιστικές μονάδες παραγωγής ισχύος.

Καμπίνα

Iveco Racing

Το πλαίσιο πρέπει να προέρχεται απευθείας από φορτηγό δρόμου και προφανώς οι ειδικές προδιαγραφές δεν αποτελούν βασική προτεραιότητα στον κόσμο των μεταφορών. Οι καμπίνες πρέπει επίσης να μοιάζουν με φορτηγό παραγωγής, αν και πρέπει να έχουν μόνο 2,5m ύψος και λίγο πάνω από 2,5m πλάτος. Τα περισσότερα από τα μη δομικά πάνελ είναι κατασκευασμένα από πλαστικό ή fiberglass και το εσωτερικό είναι καθαρά αγωνιστικό, αν και η κολόνα του τιμονιού βρίσκεται τοποθετημένη ανάμεσα στα πόδια σου και το κάθισμα της Recaro είναι τοποθετημένο πάνω από τους μπροστινούς τροχούς. Ευτυχώς, υπάρχει υδραυλική υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης εξαιρετικά υψηλής πίεσης, αλλά θα πρέπει πάντα να θυμάσαι πως οι αργές ταχύτητες εισόδου στις στροφές, ισοδυναμούν με ταχύτερες ταχύτητες εξόδου.

Πρωτάθλημα

Iveco S-Way Hahn Racing

Για την Hahn Racing το κόστος συμμετοχής είναι περίπου €1 εκατομμύριο ανά φορτηγό, για μια σεζόν στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Φορτηγών. Οι θεατές του Σαββατοκύριακου έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν τέσσερις αγώνες, δύο το Σάββατο και δύο την Κυριακή, καθώς και μια περίοδο κατατακτήριων δοκιμών και μια "Super Pole" την κάθε ημέρα. Οι αγώνες διαρκούν 45km, καθώς τα φορτηγά μπορούν να εφοδιαστούν με καύσιμο μόνο για περίπου 50km, ενώ και οι δεξαμενές νερού για τα φρένα θα στερεύουν προς το τέλος του αγώνα. Σε κάθε αγώνα συμμετέχουν έως και 18 οδηγοί, αλλά όπως συμβαίνει με όλο τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, η προσέλκυση χορηγών γίνεται όλο και πιο δύσκολη και η υποστήριξη των κατασκευαστών μειώνεται.

Best of Network