Ένα άγαλμα για τον εκπληκτικό Niki Lauda

Η McLaren τοποθέτησε το άγαλμα του Niki Lauda στη βιτρίνα της και εμείς τρία χρόνια μετά τον χαμό του θυμόμαστε τα μαθήματα ζωής που έχει δώσει κατά καιρούς

Niki Lauda

Τέτοιες ημέρες πριν από τρία χρόνια ο Niki Lauda έφυγε από τη ζωή, αφήνοντας μια παρακαταθήκη που τον καθιστά μεταξύ των κορυφαίων αθλητών που έχουν περάσει από αυτόν τον κόσμο. Με μια σπουδαία καριέρα στην Formula 1 και το πάθος του να μην σβήνει, ούτε οικονομικά προβλήματα στο ξεκίνημα, ούτε δυσκολίες με τους ανταγωνιστές, ούτε καν από την στενή του επαφή με τον θάνατο τον Αύγουστο του 1976 στο ατύχημα του Nurbugring

Niki Lauda

Ήταν μεγάλος με όλη τη σημασία της λέξης και όχι μόνο χάρη στα οδηγικά του κατορθώματα. Συνέδεσε το όνομά του με την Ferrari, συνεργάστηκε με τον Jack Brabham και τον Gordon Murray στην Brabham και  έκλεισε την σπουδαία καριέρα του στην McLaren

Niki Lauda

Ακριβώς για αυτό η ομάδα του Zak Brown, σήμερα τίμησε τον σπουδαίο Niki Lauda, τοποθετώντας το άγαλμά του στο λόμπι του κτιρίου όπου βρίσκονται τα κεντρικά της McLaren, δίπλα στους Bruce McLaren και Ayrton Senna που ήδη έχουν βρει τη θέση τους στο πάνθεον της ομάδας αλλά και του αθλήματος. 

O Niki Lauda, που γεννήθηκε στη Βιέννη στις 22 Φεβρουαρίου 1949.
Με αφορμή τα τρία χρόνια από τον θάνατό το, στις 20 Μαΐου 2019, το Esquire θυμήθηκε ορισμένες από τις σπουδαίες δηλώσεις του, οι οποίες ούτε λίγο, ούτε πολύ αποτελούν μαθήματα ζωής.

  • Πολλοί με ρωτούν γιατί δεν έχω προχωρήσει σε μια εγχείρηση. "Και πού στο διάβολο θες να βρω ένα αφτί;" είναι μια απλή απάντηση.
  • Από την επιτυχία δε μαθαίνεις τίποτα. Από την αποτυχία και τα εμπόδια μπορείς να βγάλεις συμπεράσματα. Κι αυτό ισχύει τόσο για την προσωπική όσο και για την επαγγελματική σου ζωή.
  • Πολλοί άνθρωποι κατακρίνουν την F1 ως περιττό κίνδυνο. Όμως πώς θα ήταν η ζωή αν κάναμε μόνο τα απαραίτητα;
  • Καμία κούρσα δεν έχει κερδηθεί αν δεν τελειώσει.
Niki Lauda
  • Η ευτυχία είναι εχθρός – σε αποδυναμώνει. Ξαφνικά κάτι θα χάσεις.
  • Μη λες πολλά λόγια, επικεντρώσου στο σκοπό σου και κατάφερέ τον.
  • Έχω περάσει πολλά και έχω συνειδητοποιήσει πως το μέλλον είναι ανεξέλεγκτο. Δεν ανησυχώ. Πάντοτε μπορείς να μάθεις πώς να ξεπερνάς τις δυσκολίες.
  • Όσο λιγότερο μιλάς, τόσο περισσότερο χρόνο εξοικονομείς για να τον αφιερώσεις στα σημαντικά.
  • Οποτεδήποτε βλέπω μια πρόκληση την αποδέχομαι. 
  • Αντιλαμβάνεσαι πόσο εύκολο είναι να πεθάνεις και πρέπει να τακτοποιήσεις τη ζωή σου με βάση αυτή την πραγματικότητα. 
  • Για να πάρεις μια απόφαση, πρέπει να είσαι στο τέλειο περιβάλλον: χρειάζεσαι κίνητρο και να περιβάλλεσαι από τους σωστούς ανθρώπους.
Niki Lauda

 
  • Έχουμε ένα φρένο στο μυαλό που μας εμποδίζει να κάνουμε ανοησίες. Όσο μεγαλύτερος είσαι, τόσο πιο άμεσα ενεργοποιείται. Όταν είσαι εικοσάρης, δε σταματάς μπροστά σε τίποτα. Όταν είσαι μεγαλύτερης ηλικίας, είσαι πιο έξυπνος απ’ ό,τι όταν ήσουν εικοσάρης κι έτσι το εγκεφαλικό σου φρένο λειτουργεί συχνότερα.
  • Πρέπει πάντοτε να είσαι καλύτερος και πιο γρήγορος από τους άλλους.
  • Για να είμαι ειλικρινής, βρίσκω βαρετό το να μιλάμε για νίκες.
  • Δεν ασχολούμουν καθόλου με την F1 όταν την εγκατέλειψα. Ήμουν πολύ απασχολημένος με την αεροπορική μου εταιρεία (την Lauda Air) . Σιγά σιγά όμως άρχισαν να μου λείπουν η αδρεναλίνη και η οδήγηση στο όριο τόσο υπέροχων αυτοκινήτων. Στην πραγματικότητα, όταν είσαι κορυφαίος οδηγός, αυτή η παρόρμηση ποτέ δεν εξαφανίζεται, επειδή είμαστε μια διαφορετική φυλή ανθρώπων και έχουμε ανάγκη να παίρνουμε ρίσκα και να εξωθούμε τον εαυτό μας στα όρια συνεχώς.
  • Στις διαφωνίες ξεκαθαρίζω ότι δε μου αρέσουν οι γκρίζες ζώνες, απλώς το μαύρο και το άσπρο. 
  • Εάν είσαι ντόμπρος οδηγός αγώνων, πρέπει συνεχώς να γνωρίζεις τα όριά σου. Και πρέπει να είσαι αντικειμενικός για να μη σε βρει κάνα κακό.
  • Δίνω τεράστια σημασία στη λεπτομέρεια. Κι αυτό συνέβαινε πάντα, ακόμα και στις μέρες μου ως οδηγού αγώνων.
  • Η κατάκτηση του πρώτου τίτλου είναι δύσκολη και περίπλοκη – χρειάζονται χρόνια δουλειάς για να περάσεις από τα go kart στη Formula 1. Ο δεύτερος έρχεται πιο εύκολα επειδή διαθέτεις ήδη την εμπειρία.
  • Το επιχειρείν είναι λιγότερο διαφανές από μια νίκη σε ένα γκραν πρι. Σε μια κούρσα ο οδηγός το μόνο που έχει να κάνει για να κερδίσει είναι να οδηγεί πρώτος μέχρι τη γραμμή τερματισμού. Στις επιχειρήσεις είναι διαφορετικά.
  • Το να "τρέχεις" μια αεροπορική εταιρεία είναι μια φυσιολογική δουλειά. Η αγωνιστική οδήγηση είναι κάτι περισσότερο.

Πηγή: Esquire

Best of Network