Καλημέρα και καλή εβδομάδα.
Για να κάνω τις συστάσεις όσο πιο σύντομα μπορώ, αυτό είναι το Monday Pit Stop το οποίο κάθε Δευτέρα πρωί (ή μεσημέρι) θα έρχεται ως το βιβλιαράκι του Σαββατοκύριακου. Θα περιλαμβάνει δηλαδή μια κάπως σύντομη ματιά σε όσα έγιναν το αγωνιστικό διήμερο σε όσα περισσότερα και ενδιαφέροντα γίνονται στο motorsport αυτού του πλανήτη. Θα κάνουμε λίγο πλάκα αλλά το σοβαρό του πράγματος είναι πως θα μπορείς να έχεις συγκεντρωμένα αποτελέσματα, εικόνες και video από διάφορους αγώνες ράλι ή πίστας.
Για πάμε λοιπόν…
Ξεκινάμε με Formula 1 και τις λεπτομέρειες μπορείς να τις βρεις στο κείμενο του Top Gear από χθες.
Κατά τα άλλα πρέπει να σταθώ στο γεγονός πως αυτός ήταν ένας αγώνας που όσο και αν προσπάθησε η Formula 1, ο αγώνας έγινε υπό την σκιά της επίθεσης σε αποθήκη λιπαντικών με πυραύλους. Η επίθεση έγινε την Παρασκευή λίγο πριν ξεκινήσουν οι ελέυθερες δοκιμές, συνεπώς τα πλάνα με το "μανιτάρι” της έκρηξης, δημιούργησαν μια άσχημη εικόνα για το σπορ. Τόσο που πολλοί οδηγοί εξέφρασαν ανοιχτά την αμφιβολία τους σχετικά με την ασφάλειά τους στην Σαουδική Αραβία, αλλά και την ηθική υπόσταση του να αγωνίζονται σε μια χώρα που βρίσκεται σε εμπόλεμη κατάσταση.
Όλα ξεχάστηκαν φυσικά όταν συνέβη το σφοδρό ατύχημα του Mick Schumacher στο Q2, το οποίο ευτυχώς δεν είχε κάποια συνέπεια για τον ίδιο τον οδηγό, πέραν του οτι δεν αγωνίστηκε την επόμενη ημέρα.
The lead slips away from Checo #SaudiArabianGP #F1 pic.twitter.com/zfQ1mGwmdZ
— Formula 1 (@F1) March 27, 2022
Πολύ ευχαριστηθήκαμε την μάχη του Leclerc με τον Verstappen, αλλά πιο πολύ θα ευχαριστιόμουν να κερδίσει ο Perez και να είναι σε καλύτερη θέση βαθμολογικά από τον Ολλανδό, ώστε να βλέπαμε πως θα το διαχειριζόταν η Red Bull. Πάντως ο αγώνας του Perez συνοψίζεται απολύτως σε αυτήν την μπλόφα που έκανε η Ferrari στην αντίπαλό της.
Και επειδή σήμερα το θέμα της ημέρας είναι... χαστούκι. Ορίστε λοιπόν προσαρμοσμένο στα δικά μας ενδιαφέροντα.
Tο ανανεωμένο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλι, το ERC, θα έχεις παρατηρήσει αν το παρακολουθείς πως φέτος μοιάζει πάρα πολύ με το WRC. Σε γραφικά, στα social media και στην "εμφάνισή” του γενικώς. Καθόλου τυχαίο γιατί το έχει αναλάβει η εταιρεία promotion της Red Bull που διαχειρίζεται και την προώθηση του WRC εδώ και μερικά χρόνια. Είναι μια ελπιδοφόρα εξέλιξη φυσικά κυρίως γιατί δημιουργεί μια σταθερότητα, την οποία τα πρωταθλήματα ράλι μοιάζουν να μην έχουν ανεξάρτητα αν πολλοί από εμάς τα λατρεύουν και είναι φανατικοί. Ο πρώτος αγώνα του ERC ήταν το Rally Fafe στην Πορτογαλία. Φημισμένος αγώνας τον οποίο κέρδισε ο Nil Solans με τον Marc Marti δίπλα του στο VW Polo GTi R5. O Solans όμως δεν ακολουθεί το ERC φέτος, εκείνος που το ακολουθεί και πιθανώς να προσπαθήσει να το κερδίσει είναι ο Ισπανός Efren Llarena που κέρδισε χθες στο Ράλι Αζόρες.
Ο Llarena κατέκτησε πριν μερικά χρόνια το Ενιαίο με Swift στην Ισπανία, που ήταν ένας θεσμός με πολλές και δυνατές συμμετοχές, αλλά κατάλαβε νωρίς πως χρειάζεται πολύ προώθηση η προσπάθειά του. Έτσι είναι αρκετά επικοινωνιακός, δίνει μεγάλη βάση στην προβολή της δουλειάς του με όλα αυτά τα κανάλια επικοινωνίας που υπάρχουν αυτήν την εποχή και γενικώς το "παλεύει”. Είναι ταλαντούχος φυσικά όπως αποδεικνύει το οτι το 2019 κατέκτησε τον τίτλο στο ERC3, όμως μέχρι χθες δεν είχε πάρει νίκη γενικής στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλι.
Azores Rallye 2022: LLarena wins!A special moment for Efrén Llarena Rally Driver, Sara Fernández Rally & MRF Racing! Their first #FIAERC win! #AzoresRallye #FIAERC #ERCLive
Posted by FIA ERC - European Rally Championship on Sunday, March 27, 2022
Για αυτό εξάλλου την πανηγύρισε και τόσο έξαλλα με τη συνοδηγό του Sara Fernandez και την υπόλοιπη ομάδα η οποία έχει την υποστήριξη της MRF. Ήταν η πρώτη νίκη και της MRF στο ERC και η πρώτη έπειτα από… πάντα σχεδόν άλλης εταιρείας ελαστικών, καθώς τα ελαστικά που πρωταγωνιστούν είναι τα Pirelli και τα Michelin. Ο Llarena όμως πανηγύρισε έξαλλα και για έναν ακόμη λόγο. Μπήκε στην τελευταία ειδική 6 δευτερόλεπτα πίσω από τον πρωτοπόρο στο μεγαλύτερο μήκος του αγώνα, τον τοπικό ήρωα, Πορτογάλο, Ricardo Moura. Και όταν τελείωσε την προσπάθειά του είχε κάνει έναν χρόνο που έμοιαζε να… έκοψε δρόμο. Τελικά επικράτησε για 2.7 του αντιπάλου του ο οποίος δεν είχε και πολλά να πει μετά το τέλος.
Αναλυτικά τα αποτελέσματα από το Ράλι Αζόρες μπορείτε να τα βρείτε εδώ και εδώ μπορείτε να δείτε την βαθμολογία του ERC όπως διαμορφώνεται μετά τους δύο πρώτους φετινούς αγώνες.
To Ράλι στις Αζόρες φημίζεται για την ειδική Sete Cidades, η οποία είναι μια από τις πιο όμορφες γενικώς στα παγκόσμια ράλι. Εκεί είχαμε και μερικά απρόοπτα, όπως την καθυστέρηση του Javier Pardo ο οποίος για να αφήσει χώρο στον Simone Tempestini κόντεψε να πέσει μέσα στο ηφαίστειο. Βλέπεις η ειδική είναι σε έναν χωμάτινο δρόμο που διασχίζει ουσιαστικά τον κρατήρα του ηφαιστείου
O Javier Pardo arriscou cair vulcão a dentro para deixar o Simone Tempestini passar. Fair play #FIAERC #AzoresRally pic.twitter.com/dCcohGzTI6
— Vasco Moura 🇵🇹🇺🇦 (@vasco__moura) March 27, 2022
Επίσης δες και πως ολοκλήρωσε τον αγώνα ο Alberto Batistoli.
Παραμένουμε σε περιβάλλον ράλι και στον δικό μας Jourdan Serderidis. Ο καβαλιώτης που ζει και δραστηριοποιείται στο Βέλγιο, είναι ο πρώτος που αγόρασε πελατειακό Ford Puma Rally 1 Hybrid και ο μόνος που έχει γευτεί νίκη με το συγκεκριμένο αυτοκίνητο εκτός από αυτή που είχε πάρει ο Sebastien Loeb στο Monte Carlo .
12 out of 12 stage wins 🥇 for Jourdan Serderidis this weekend on Rallye Des Ardennes 🇧🇪 in a Puma 🐈⬛ Hybrid 🔋 Rally1 on...
Posted by M-Sport on Monday, March 28, 2022
Μετά το Rally de Hanut, ο Serderidis όπου κέρδισε τις 12 από τις 15 ειδικές διαδρομές, το ΣΚ που μας πέρασε πήρε τη δεύτερη νίκη του. Επικράτησε και στις 12 ειδικές διαδρομές του Rally Des Ardennes, πρώτο γύρο του πρωταθλήματος του Λουξεμβούργου.
Απόλαυσέ τον
Στην άλλη πλευρά της Γης, για εμάς τους ξενύχτηδες, είχε NASCAR. Το πρωτάθλημα επισκέφτηκε το Circuit of the Americas για τον πρώτο του φετινό αγώνα σε πίστα κανονική. Εννοώ όχι οβάλ. Ήταν η πρώτη φορά των νέων αυτοκινήτων σε road course όπως το λένε οι Αμερικανοί. Το COTA δεν βοηθάει και πολύ για συμπεράσματα, όμως ο αγώνας ήταν πολύ ενδιαφέρων και θεαματικός μέχρι και το φινάλε του. Και κρίθηκε με μια "αψιμαχία” μεταξύ των δύο πρωτοπόρων και ταχύτερων σε όλη τη διάρκεια της κούρσας, του Ross Chastain και του AJ Allmendinger.
Μερικές στροφές πριν το φινάλε ο Allmendinger έσπρωξε λίγο τον Chastain για να περάσει πρώτος και στην τελευταία στροφή ο Chastain που είχε προηγηθεί στο μεγαλύτερο διάστημα του αγώνα, έσπρωξε λίγο περισσότερο και έστειλε τον αντίπαλό του στην αμμοπαγίδα. Όμως μιλάμε για NASCAR και αυτά είναι racing incidents εκει πέρα, έτσι δεν "άνοιξε ρουθούνι”.
AJ Allemendinger in-car cameraRide with AJ Allmendinger through the final corners at NASCAR at COTA. #NASCAR
Posted by NASCAR on Sunday, March 27, 2022
Ο Chastain πανηγύρισε με τον χαρακτηριστικό τρόπο που πανηγύριζε στις μικρότερες κατηγορίες, καθώς αυτή ήταν η πρώτη του νίκη στο Cup Series, την μεγάλη κατηγορία του πρωταθλήματος. Δηλαδή σήκωσε ένα καρπούζι στον ουρανό και το διέλυσε πετώντας το στην άσφαλτο. Ο Chastain είναι ένας από τους μεγαλύτερους παραγωγούς καρπουζιών στην Αμερική αλλά πριν μερικά χρόνια αποφάσισε να ασχοληθεί με τους αγώνες. Είναι ο πρώτος σε 8 γενέες των Chastain που κάνει κάτι άλλο εκτός από παραγωγή καρπουζιών.
Introducing NASCAR Cup Series Winner, @RossChastain 🏁 pic.twitter.com/3uu8i0tWx4
— Trackhouse Racing (@TeamTrackhouse) March 27, 2022
Παράλληλα ήταν και η πρώτη νίκη για αυτοκίνητο της ομάδας Trackhouse η οποία είναι ιδιοκτησίας του - γνωστού - καλλιτέχνη Pitbul. Γνωστός που λέει ο λόγος δηλαδή γιατί εγώ τον έμαθα όταν τραγούδησε στην πρεμιέρα του NASCAR πριν μερικές εβδομάδες και δεν μου φάνηκε να έχει και κανένα διάσημο τραγούδι.
Το Σάββατο ξεκίνησε το φετινό πρωτάθλημα αντοχής στην πίστα του Nurburgring. Η φετινή χρονιά αποτελείται από έξι 4ωρους αγώνες, έναν 6ωρο και έναν 12ώρο, οι οποίοι συνθέτουν μια πλήρη χρονιά που έρχεται να αποζημιώσει μετά την "κουτσουρεμένη” λόγω COVID και καιρικών συνθηκών, περσινή.
Το NLS όπως ονομάζεται από το γερμανικό ακρωνύμιο του Πρωταθλήματος Αγώνων Μεγάλης Απόστασης, είναι ένας σημαντικός θεσμός για τους γερμανούς φίλους των αγώνων αλλά και τις γερμανικές ομάδες. Εκτός από την σημασία που έχει αυτούσιος για τους νικητές ή για όσους το ακολουθούν, αποτελεί και μιας πρώτης τάξεως προπόνηση για σημαντικότερους αγώνες στα GT πρωταθλήματα και κυρίως για τον 24ωρο αγώνα του Nurburgring.
Εξάλλου στην ”Πράσινη Κόλαση” υπάρχουν ατελείωτα μυστικά που μπορεί κανείς να εκεμεταλλευτεί γνωρίζοντάς τα και για αυτό η τριβή με την πίστα των 21km έχει πολύ μεγάλη σημασία.
Στον πρώτο φετινό αγώνα λοιπόν, επικράτησε η αστραφτερή Porsche 911 της Manthey, που ξεκίνησε από την 13η θέση. Το αυτοκίνητο με το παρατσούκλι Grello, έχει συνδυάσει την ύπαρξη του με το "Ring”, χάρη στις μεγάλες επιτυχίες που έχει καταφέρει κυρίως στον φημισμένο 24ωρο αγώνα. Φέτος το Grello το οδηγούσε μια τριάδα "φωτιά” με τους Laurens Vanthoor, Michael Christensen και Frederik Makowiecki. Δεν ήταν ξεκούραστη νίκη και πως να είναι άλλωστε όταν στην εκκίνηση βρίσκονταν στην 13η θέση. Παρόλα αυτά έδειξαν και οι τρεις του πληρώματος πως ήταν και εκείνοι με την μεγαλύτερη εμπειρία και οι ταχύτεροι.
THIS. IS. RACING. 🤤
— Nürburgring (@nuerburgring) March 26, 2022
Manthey Porsche and Land Audi fighting for the win!
➡ @manthey_racing wins the first race in 2022 👏@vln_de pic.twitter.com/FifzkhTl67
Εκείνος που έλαμψε επίσης ήταν ο Jusuf Owega, ο 19χρονος Γερμανός οδηγός του Audi R8 LMS GT που τερμάτισε στην δεύτερη θέση. Ο Owega ήταν πλήρωμα με τον σαφώς εμπειρότερο Chris Mies και πίεζε μέχρι και την τελευταία στροφή τον Makowiecki προκειμένου να πάρει εκείνος την νίκη. Ήταν μια εντυπωσιακή παρουσία και ενδεικτική του ταλέντου του Owega, ο οποίος προέρχεται απο μια πολύ… racing οικογένεια. Η Team Owega συνεργάζεται ήδη με κορυφαίες ομάδες του παγκοσμίου motorsport όπως η Phoenix, με την οποία ο Jusuf πέρσι ήταν ο καλύτερος rookie της χρονιάς στο ADAC GT Masters, το γερμανικό πρωτάθλημα GT.
Ο αγώνας είχε 135 συμμετοχές και πάρα πολύ κόσμο, για πρώτη φορά έπειτα από σχεδόν δύο χρόνια κεκλεισμένων των θυρών λόγω πανδημίας. Η Manthey εκτός από την νίκη της γιόρτασε και το ξεχωριστό έπαθλο που διοργανώνει το Porsche Endurance Trophy Nurburgring με δύο κατηγορίες, μια για τις καινούριες 911 και μια για τις Cayman.
Στις κατατακτήριες δοκιμές, την Παρασκευή ο Axcill Jefferies με την Lamborghini Huracan της Konrad Motorsport είχε σημειώσει την καλύτερη επίδοση ανάμεσα σε αυτές τις 135 συμμετοχές με 7:50.370. Επίδοση που σήμανε νέο ρεκόρ γύρου στο Nurburgring για το NLS και φυσικά του έδωσε την pole position.
Αναλυτικά τα αποτελέσματα του αγώνα μπορείτε να τα βρείτε εδώ.
Στην μακρινή Αυστραλία, ολοκληρώθηκε το 2ο αγωνιστικό τριήμερο του πρωταθλήματος V8 Supercars. Στην περίεργη αλλά πολύ χαρακτηριστική πίστα Symmons Plains στο βόρειο τμήμα του νησιού, ο Shane Van Gisbergen έκανε το sweep, κατακτώντας και τις τρεις νίκες στους τρεις αγώνες που περιλαμβάνονταν στο πρόγραμμα. O SVG είχε πάρει μια νίκη και στην πρεμιέρα του Σίδνει και με τους 300 βαθμούς που συμπλήρωσε τώρα στη συγκομιδή του για φέτος, είναι ήδη φαβορί για να κατακτήσει και τον φετινό τίτλο, όπως έκανε και πέρσι, κυριαρχώντας.
Βέβαια ο Van Gisbergen, όπως πολλοί συνάδελφοί του, είναι πολύ καλύτερος στο να οδηγεί από ότι στο να μιλάει. Στο τέλος του τρίτου αγώνα του Σαββατοκύριακου, χαρούμενος με την τρίτη νίκη, δήλωσε πως μπλόφαρε (πολύ μπλόφα έπεσε αυτό το Σαββατοκύριακο) στην ενδοεπικοινωνία της ομάδας φωνάζοντας οτι είχαν τελειώσει τα πίσω ελαστικά του. Το άκουσαν οι αντίπαλοι και μπήκαν πολύ νωρίς για τα δικά τους pit stop, έτσι εκείνος έκανε το δικό του δέκα γύρους μετά και στο τέλος είχε πολύ καλύτερα ελαστικά, ώστε να τους κρατήσει πίσω του.
"Την πάτησαν", είπε ο SVG, για τους Will Davison και Anton De Pasquale που τον πίεζαν ακόμη και στο τέλος. Στην Συνέντευξη Τύπου αργότερα o Van Gisbergen μετάνιωσε για τις δηλώσεις του αυτές και δεν έδωσε συνέχεια, τονίζοντας πως οι αντίπαλοί του ήταν πραγματικά γρήγοροι και ανταγωνιστικοί.
Ο Νεοζηλανδός στα 32 του έχει 56 νίκες οδηγώντας Holden Commodore, τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιεί η Triple Eight, η ομάδα του και 58 συνολικά, στον δρόμο για να μπει ανάμεσα στους κορυφαίους του πρωταθλήματος ιστορικά όπως ο Jamie Whincup και ο Craig Lowndes.
Αγώνα είχαμε και στην Ιταλία αυτό το Σαββατοκύριακο και συγκεκριμένα στο Mugello. Ήταν η πρεμιέρα του πρωταθλήματος 24H Series, ενός ακόμη θεσμού αγώνων αντοχής, ο οποίος τα τελευταία χρόνια έχει βρει αρκετούς θεατές και αρκετές ομάδες να το ακολουθούν. Για την ακρίβεια, αναλόγως την περίσταση και αν βολεύουν τα προγράμματα άλλων σημαντικότερων αγώνων, πολλές ομάδες χρησιμοποιούν και αυτόν τον θεσμό ως προπόνηση.
Χθες στον 12ωρο αγώνα του Mugello, ο οποίος διεξάγεται σε δύο σκέλη για να μοιραστούν οι 12 ώρες αγώνα, επικράτησε η ομάδα ST Racing. Το ST προκύπτει από το Samantha Tan. H Samantha είναι μια Καναδή οδηγός αγώνων που στα 24 της φέτος, έχει εδώ και τρία χρόνια δική της ομάδα. Συμμετέχει από τα 16 της σε αγώνες GT στην Αμερική, κατά βάση με αυτοκίνητα της BMW.
WHAT. A. DAY!!!!! P1 OVERALL IN OUR #BMWM4GT3 AT THE #12HMUGELLO 😭🏆🏁 @24HSERIES @BMWMotorsport pic.twitter.com/aYpmlDpDCV
— Samantha Tan🇨🇦 (@STR_Samantha) March 27, 2022
Στο φετινό 24H Series η ST Racing έχει στη διάθεσή της μια ολοκαίνουργια BMW M4 GT3 και αυτή η χθεσινή ήταν ουσιαστικά η πρώτη νίκη του συγκεκριμένου αυτοκινήτου σε έναν από τους λίγους αγώνες που έχει πάρει εκκίνηση μέχρι τώρα. Στο πλευρό της Samantha βρέθηκαν φέτος οι Bryson Morris και Nick Wittmer. Στη 2η θέση βρέθηκε το Audi R8 LMS GT3 της Phoenix με τους Michael Doppelmayr, Pierre Kaffer, Elia Erhart και Swen Herberger καθώς επικράτησε σε μια έντονη μονομαχία με την Mercedes AMG GT3 της Landgraf την οποία οδηγούσαν οι Alexander Hrachowina και Martin Konrad αλλά και ο πολύς Bernd Schneider.
Τα αποτελέσματα των δύο σκελών μπορείτε να τα βρείτε εδώ μετά τις πρώτες 5,5 ώρες και εδώ μετά τις επόμενες 6,5. Επίσης αναλόγως την υπομονή του καθενός μπορείτε να δείτε και τα δύο σκέλη του αγώνα. Το πρώτο εδώ και το δεύτερο εδώ.
Ανακοινώθηκε η λίστα συμμετοχών για τον 6ωρο αγώνα του Spa Francorchamps στο πλάισιο του FIA WEC, του πρωταθλήματος αντοχής. Θα διεξαχθεί στις 7 Μαΐου και θα είναι ο δεύτερος αγώνας μετά τα 1000 μίλια του Sebring. 106 οδηγοί θα είναι παρόντες με την λίστα των συμμετοχών να περιλαμβάνει 37 ομάδες. Ξεχωρίζουν ασφαλώς οι 4 συμμετοχές στην κορυφαία κατηγορία με τους νικητές του Sebring, την Alpine, τα δύο Toyota και το πρωτότυπο της Glickenhaus.
Η AF Corse έχει και πάλι συμμετοχή σε όλες τις άλλες κατηγορίες, αλλά περιμένουμε να δούμε με ενδιαφέρον την LMP2 και τις μάχες της United Autosport του Zak Brown με την ομάδα της Prema, της οποίας ηγείται ουσιαστικά ο Robert Kubica.
Στην GTE λογικά και πάλι, θα παρακολουθήσουμε τις δύο Porsche με τα super πληρώματά τους. Δείτε εδώ αναλυτικά τη λίστα συμμετοχών του αγώνα.
Αυτό ήταν για σήμερα. Σας αφήνω με Formula 1, όπως αρχίσαμε δηλαδή. Με την κορυφαία δήλωση της χρονιάς που είναι και καταγεγραμμένη από το κορυφαίο στέλεχος ομάδας της Formula 1, ποιον άλλον; Το Guenther Steiner.
Why the world loves Guenther Steiner, his no BS comments from Saudi Arabia LIVE on @SIRIUSXM.
— Speed City Broadcasting (@Speedcaster) March 28, 2022
He gives @ChrisMedlandF1 an assessment of their day and also candidly (explicit) tells us what he would have done for points last year. #F1
Full interview: https://t.co/mk5LH3cLGi pic.twitter.com/nskK7JmRG4
Καλή έβδομάδα!