To drift έχασε τον πατέρα του, έχει ακόμη τον βασιλιά του

Το drift έχει ολόκληρο γενεαλογικό δέντρο καθώς οι Ιάπωνες δεν ήθελαν να αδικήσουν ούτε εκείνον που τους το έδειξε, ούτε εκείνον που τους το έμαθε

Kunimitsu Takahashi Death

Η οικογένεια του drift θρηνεί τον θάνατο του Kunimitsu Takahashi, ενός από τους πιο επιφανείς Ιάπωνες οδηγούς αγώνων αυτοκινήτου και μοτοσυκλέτας που έχει μείνει στην ιστορία ως ο "Πατέρας του drift”. Πριν αρχίσεις να αισθάνεσαι μπερδεμένος, να διευκρινίσω ότι ο Keichi Tsuchiya που έχεις εσύ τώρα στο μυαλό σου, δεν είναι πατέρας του drift. Είναι ο "βασιλιάς” του, γιατί το drift αυτό είναι! 

Είναι πάθος και λατρεία. Είτε όταν το εφαρμόζεις, είτε όταν το παρακολουθείς. Και όπως και να το κάνουμε είναι και οδηγική μαγκιά για αυτό οι Ιάπωνες δεν ήθελαν να αδικήσουν ούτε εκείνον που τους άνοιξε τα μάτια για το drift, ούτε εκείνον που το έκανε διάσημο σε ολόκληρο τον κόσμο. 


Ο πρώτος είναι ο Kuni-san, o Kunimitsu Takahashi, ο οποίος στις 16 Μαρτίου έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 82 ετών. Ήταν ένας από τους πιο ατρόμητους οδηγούς μοτοσυκλέτας. Ο πρώτος Ιάπωνας νικητής σε Grand Prix του Παγκοσμίου με Honda και μόνιμος συμμετέχων στο Isle of Man, μέχρι να τραυματιστεί εκεί πολύ σοβαρά και να σταματήσει να οδηγεί μοτοσυκλέτες. 

Kunimitsu Takahashi Death

Μεταφέρθηκε έτσι στα αυτοκίνητα και έγινε ο "Πατέρας του Drift”. Χωρίς να το έχει σκεφτεί κανείς και χωρίς να έχει κανείς φανταστεί την χρησιμότητά του, άρχισε από τη δεκαετία του 70 στους αγώνες, να πλαγιολισθαίνει για να κερδίζει χρόνο από τους αντιπάλους του. Το έκανε αυτό με τα μονοθέσια της Ιαπωνικής Formula 3000 εκείνη την εποχή και αργότερα το έκανε και στο πρωτάθλημα GT της Ιαπωνίας, το σημερινό Super GT


Οι Ιάπωνες τον λάτρεψαν αμέσως! Τον θεοποίησαν γιατί έκανε όντως κάτι πολύ δύσκολο και κυρίως τους άνοιξε τα μάτια σε σχέση με το πόσο αγωνιστική διαδικασία ήταν αυτό που έκαναν οι ίδιοι στις πλατείες, στις ορεινές διαδρομές και για πλάκα μεταξύ τους. 

Kunimitsu Takahashi Death

Το drift ωστόσο δεν είχε γεννηθεί ακόμη. Ήμασταν στις εγκυμοσύνες! Γιατί χρειάστηκε να φτάσουμε στα μέσα της δεκαετίας του 90, όταν ο Kunimitsu Takahashi γνώρισε έναν σχεδόν 35άρη οδηγό αγώνων που τον κοιτούσε στο στόμα, ακούγοντας τις οδηγίες του. Ήταν ο Keichi Tsuchiya, ο οποίος είχε περάσει τρία χρόνια στους αγώνες τουρισμού στην Ιαπωνία χωρίς καμία ιδιαίτερη διάκριση, είχε βρει όμως το ίνδαλμά του μεταξύ των παλαιότερων, στο πρόσωπο του Kuni-san

Η συνεργασία των δύο Γιαπωνέζων ξεκίνησε το 1994 με την ίδρυση της Team Kunimitsu και τη συμμετοχή της σε αγώνες της Ιαπωνίας αλλά και στον 24ωρο Le Mans στην κατηγορία GT2. Έτσι για να έχεις μια εικόνα, ήταν τα χρόνια που στην μεγάλη κατηγορία στην Ιαπωνία, το Skyline R33 άρχιζε να χτίζει τον μύθο του απέναντι στις Supra και σε κάτι "άρρωστες” Lamborghini Countagh

Kunimitsu Takahashi Death

Τέλος πάντων, στην μικρή κατηγορία οι δύο πρωταγωνιστές του Motorsport Story μας, χρησιμοποιούσαν αρχικά Porsche 911 που ήταν σταθερή αξία από τότε και μετά ήρθε η συμφωνία με την Honda για το NSX. Το εμβληματικό κόκκινο Honda NSX με τους ακαταλαβίστικους χορηγούς της Ανατολής, με το οποίο κέρδισαν την GT2 στο Le Mans του 1995 σήμανε την δύση της καριέρας του Kuni-san. Ο Tsuchiya δεν συνέχισε στο motorsport για πολλά χρόνια ακόμη. Πέρασε στην κορυφαία κατηγορία και δοκίμασε την τύχη του με ένα Viper και με μια Supra πριν επιστρέψει στα Honda NSX και σημειώσει το καλύτερο αποτέλεσμα της καριέρας του, που ήταν η 2η θέση στο πρωτάθλημα Super GT του 2001. 

Kunimitsu Takahashi Death

Στη συνέχεια ασχολήθηκε με την κατήχηση των θερμόαιμων Γιαπωνέζων οδηγών, ώστε να αφήσουν τους αυτοσχέδιους αγώνες και να μεταφερθούν στις πίστες, αλλά την ίδια στιγμή εκείνος δοκίμαζε τις τεχνικές drift που είχε πάρει από τον Τakahashi στους στριφτερούς δρόμους, στα βουνά του Hokaido. O Takahashi ήταν πλέον οργανωτής και επικεφαλής του πρωταθλήματος που νωρίτερα έτρεχε, ενώ διετέλεσε και Πρόεδρος της Ομοσπονδίας της χώρας για να καταλήξει με αμέτρητες διακρίσεις, ατελείωτα βραβεία και πρωτιές καθώς πριν από εκείνον κανείς άλλος από τον χώρο των αγώνων δεν αναγνωριζόταν από την πολιτεία με τόσο ευθύ τρόπο. 


Η ιστορία τελειώνει στις αρχές της δεκαετίας του 2000, όταν ο Keichi Tsuchiya ήταν ένας από τους πρώτους κριτές στο D1GP, το πρώτο πρωτάθλημα αγώνων drift που έχει καταγραφεί στις motorsport… γραφές. Ένα πρωτάθλημα που αποτέλεσε σπόρο για ανθρώπους σαν τον Ken Block. 


Και πεδίο δράσης για τύπους σαν αυτούς. 

Best of Network