Την ώρα που όλοι κάνουν τον απολογισμό τους, η Ducati κάνει το ίδιο, με τη διαφορά ότι έχει κάθε λόγο να πανηγυρίζει. Η ιταλική εταιρεία ανακοίνωσε επίσημα ότι κυριάρχησε απόλυτα στο MotoGP, και οι αριθμοί που δημοσιοποίησε αποτυπώνουν με εμφατικό τρόπο την έκταση της υπεροχής της.
Οι εργοστασιακές ομάδες της Ducati κατέλαβαν την 1η και 2η θέση στη βαθμολογία αναβατών, ενώ συνολικά έξι μοτοσυκλέτες Ducati βρέθηκαν στην πρώτη οκτάδα.
Ο απολογισμός είναι εντυπωσιακός: 17 νίκες σε Grand Prix, 44 βάθρα (εκ των οποίων 7 ήταν αποκλειστικά Ducati), 88 συνεχόμενοι αγώνες με παρουσία στο βάθρο, ένα απόλυτο ρεκόρ στην ιστορία του MotoGP και 19 νίκες σε Sprint Races.
Το σημαντικότερο όλων, όμως, είναι ότι η Ducati κατέκτησε όλους τους διαθέσιμους τίτλους: Αναβατών, Ομάδων, Κατασκευαστών, Ανεξάρτητης Ομάδας και Rookie of the Year. Πρόκειται για την τέταρτη συνεχόμενη κατάκτηση του τίτλου Αναβατών και την πέμπτη συνολικά στην ιστορία της στο MotoGP.
Μοντέλο-φόρος τιμής στον Marc Marquez
Με τέτοια επιτυχία, ήταν σχεδόν αναπόφευκτο η Ducati να θελήσει να τιμήσει τον αναβάτη που συνέβαλε καθοριστικά σε αυτή, τον Marc Marquez.
Έτσι γεννήθηκε η Ducati Panigale V4 Marquez 2025 World Champion Replica, ένα συλλεκτικό μοντέλο που βασίζεται στην Panigale V4 S, τη μοτοσυκλέτα που η Ducati παρουσιάζει ως τον πιο κοντινό MotoGP racer για τον δρόμο.
Η World Champion Replica θα παραχθεί σε μόλις 293 αριθμημένα αντίτυπα, νόμιμα τόσο για χρήση στο δρόμο όσο και στην πίστα. Η υπογραφή του Marquez κοσμεί το κάλυμμα του ρεζερβουάρ, ενώ το όνομα του μοντέλου και ο μοναδικός αριθμός κάθε μοτοσυκλέτας είναι χαραγμένα σε μια ειδική πλάκα στο τιμόνι και στο αλουμινένιο κάλυμμα του κλειδιού.
Περισσότερη ισχύς, λιγότερο βάρος
Η πραγματική ουσία όμως, δεν βρίσκεται μόνο στη συλλεκτική εμφάνιση. Η Panigale V4 Marquez Replica έχει δεχθεί σημαντικές μηχανικές αναβαθμίσεις, που την καθιστούν ελαφρύτερη και ισχυρότερη από τη βασική έκδοση.
Στο αεροδυναμικό κομμάτι, υιοθετεί τα sidepods που χρησιμοποιεί η Ducati από το 2021, δημιουργώντας ground effect σε μεγάλες κλίσεις και επιτρέποντας υψηλότερες ταχύτητες εισόδου στις στροφές. Διαθέτει επίσης σέλα από Alcantara.
Οι ζάντες είναι πεντάμπρατσες από ανθρακονήματα, μειώνοντας το βάρος κατά περίπου 1 κιλό και την αδράνεια κατά 12% εμπρός και 19% πίσω.
Ο κινητήρας παραμένει ο γνωστός Desmosedici Stradale των 1.103 κ.εκ., αλλά με νέα χαρτογράφηση και τελική εξάτμιση Akrapovic, αποδίδει 218,5 ίππους στις 13.500 σ.α.λ. και 122,1 Nm ροπής, ενώ το σύστημα εξάτμισης μειώνει το βάρος κατά επιπλέον 2,5 κιλά.
Για τον έλεγχο αυτής της ισχύος, η Ducati εξόπλισε τη μοτοσυκλέτα με το Brembo Front Brake Pro+, εμπνευσμένο από το World Superbike, και ανάρτηση Ohlins, με το συνολικό βάρος να ανέρχεται σε 186,5 κιλά.
Στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται επίσης ξηρός συμπλέκτης, ρυθμιζόμενα μαρσπιέ από billet αλουμίνιο, GPS module, καθώς και track-only εξαρτήματα όπως αγωνιστική τάπα ρεζερβουάρ, carbon κάλυμμα συμπλέκτη και κιτ αφαίρεσης πινακίδας.
Τιμή και εμπειρία ζωής
Η Ducati ζητά για τη συλλεκτική Panigale V4 Marquez Replica περίπου 92.000 ευρώ, καθιστώντας την μία από τις ακριβότερες μοτοσυκλέτες παραγωγής στον κόσμο.
Στην τιμή περιλαμβάνονται πιστοποιητικό αυθεντικότητας, ειδικό κάλυμμα και μια εξατομικευμένη ξύλινη κασετίνα μεταφοράς.
Το "κερασάκι στην τούρτα"; Οι αγοραστές θα έχουν την ευκαιρία να συναντήσουν προσωπικά τον Marc Marquez είτε σε αγώνα του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος MotoGP 2026, είτε στο World Ducati Week 2026, στις αρχές Ιουλίου, μετατρέποντας την αγορά όχι απλώς σε επένδυση, αλλά σε εμπειρία ζωής.