Με τη νέα Multistrada V4 Rally οι Ιταλοί της Ducati φαίνεται ότι αποφάσισαν να ξεπεράσουν τον ίδιο τους τον εαυτό, καθώς δεν πρόκειται απλώς για ένα ακόμα εξελιγμένο adventure μοντέλο. Εδώ έχουμε μια μοτοσικλέτα που υπόσχεται –και προσφέρει– ελευθερία χωρίς όρια, με κορυφαία τεχνολογία, προηγμένο σχεδιασμό και κινητήρα που κόβει την ανάσα.
Τέσσερις κύλινδροι, τέσσερα mode, τέσσερα στοιχήματα ταξιδιού, όλα κερδισμένα. Αλλιώς, η αναζήτηση της περιπέτειας εκπληρούμενη μέσω τεσσάρων στοιχείων: απόδοση, άνεση, τεχνολογία και ασφάλεια.
Ας ξεκινήσουμε, όμως, από τα βασικά και τον εξαιρετικό V4 Granturismo κινητήρα των 1.158 κ.εκ. που προσφέρει πολύ περισσότερα από την ισχύ 170 ίππων. Αυτός ο κινητήρας είναι αποτέλεσμα μιας φιλοσοφίας που παντρεύει την ισχύ με την πρακτικότητα.
Και αυτό φαίνεται ξεκάθαρα στην τεχνολογία απενεργοποίησης των δύο πίσω κυλίνδρων, η οποία λειτουργεί τόσο στο ρελαντί όσο και εν κινήσει, όταν οι συνθήκες δεν απαιτούν τη μέγιστη απόδοση.
Το αποτέλεσμα είναι μειωμένη κατανάλωση, καλύτερη θερμική διαχείριση και, κυρίως, μια πιο πολιτισμένη συμπεριφορά στις χαμηλές ταχύτητες, εκεί που παλαιότερα οι V4 κινητήρες έδειχναν τα όρια της τεχνολογίας τους.
Το παραδοσιακό δεσμοδρομικό σύστημα έχει εγκαταλειφθεί και αντί αυτού έχουν υιοθετεί ελατήρια για το κλείσιμο των βαλβίδων – μια επιλογή που αυξάνει την αξιοπιστία και επεκτείνει τα διαστήματα συντήρησης.
Είναι εντυπωσιακό το γεγονός ότι οι περιοδικοί έλεγχοι σέρβις σε αυτό τον κινητήρα γίνονται κάθε 60.000 χλμ.! Από την άλλη, το κιβώτιο είναι εξοπλισμένο με το σύστημα Ducati Quick Shift (DQS). Στην πράξη, η λειτουργία του χαρακτηρίζεται από ομαλότητα, ενώ ο συμπλέκτης με προοδευτικό μηχανισμό υποβοήθησης απαιτεί ελάχιστη δύναμη από τον αναβάτη.
Όμως, η πραγματική μαγεία της Multistrada V4 Rally δεν κρύβεται μόνο στον κινητήρα. Είναι ολόκληρο το οικοσύστημα τεχνολογίας που την κάνει να ξεχωρίζει. Η Ducati εξόπλισε αυτό το μοντέλο με ό,τι πιο προηγμένο διαθέτει σήμερα στις προθήκες της.
Το σύστημα ραντάρ εμπρός και πίσω φέρνει λειτουργίες όπως το Adaptive Cruise Control και το Blind Spot Detection στον κόσμο της μοτοσυκλέτας, κάτι που μέχρι πρότινος ήταν προνόμιο των αυτοκινήτων.
Η μοτοσικλέτα "βλέπει" τι συμβαίνει μπροστά και πίσω σου, κρατά απόσταση με ακρίβεια, σε προειδοποιεί για οχήματα που πλησιάζουν από σημεία που δεν μπορείς να δεις. Είναι σχεδόν σαν να έχεις ένα δεύτερο ζευγάρι μάτια στον δρόμο.
Αλλά και τα υπόλοιπα συστήματα, από το cornering ABS και το traction control μέχρι τη ρυθμιζόμενη ημιενεργή ανάρτηση Ducati Skyhook Suspension Evolution, λειτουργούν τόσο αβίαστα, που σχεδόν ξεχνάς ότι βρίσκεσαι πάνω σε μια μοτοσικλέτα με απόβαρο 270 κιλά.
Η Rally διαφέρει οπτικά και ουσιαστικά από τις υπόλοιπες εκδόσεις Multistrada. Νέος μεγαλύτερος ανεμοθώρακας, ενισχυμένη προστασία στο κάτω μέρος, μεταλλικά μαρσπιέ και προετοιμασία για σκληρές βαλίτσες.
Είναι κατασκευασμένη για να ανταποκρίνεται καλύτερα σε χωματόδρομους, σκόνη και φορτίο. Δεν είναι "ντυμένη" για το χώμα, είναι εξελιγμένη για εκεί – τουλάχιστον όσο της το επιτρέπουν τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης με τα οποία εφοδιάζεται.
Άλλο ένα στοιχείο που κάνει τη Multistrada V4 Rally πραγματικά ξεχωριστή είναι οι νεωτερισμοί που φέρνει στην κατηγορία. Το ανασχεδιασμένο ρεζερβουάρ των 30 λίτρων από αλουμίνιο δίνει αυτονομία που ξεπερνά τα 600 χλμ.
Οι αναρτήσεις έχουν αυξημένη διαδρομή δίνοντας ακόμα μεγαλύτερη ικανότητα σε εκτός δρόμου διαδρομές, χωρίς να θυσιάζουν την οδική συμπεριφορά στην άσφαλτο. Η εργονομία έχει βελτιωθεί αισθητά.
Η σέλα είναι πιο άνετη, ο συνεπιβάτης έχει καλύτερη στήριξη, ενώ μικρές αλλά ουσιαστικές λεπτομέρειες, όπως η αναθεωρημένη ζελατίνα με ηλεκτρική ρύθμιση, κάνουν τις μεγάλες αποστάσεις λιγότερο κουραστικές και περισσότερο απολαυστικές.
Όλες αυτές οι τεχνολογικές καινοτομίες δε θα είχαν αξία αν δε συνοδεύονταν από ανάλογη οδηγική εμπειρία. Στον αυτοκινητόδρομο η Multistrada προσφέρει εντυπωσιακή σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες, ενώ σε επαρχιακούς δρόμους με στροφές το σχετικά μικρό μεταξόνιο και η εξαιρετική ισορροπία του πλαισίου τονίζουν τον σπορ χαρακτήρα της.
Ακόμα και εκτός δρόμου η Multistrada ανταποκρίθηκε με ευκολία, χάρη στην απόσταση από το έδαφος, τις ηλεκτρονικές αναρτήσεις και την εργονομία που επιτρέπει και όρθια οδήγηση. Όπως αναφέραμε, μοναδικός περιορισμός για off road χρήση παραμένουν τα ελαστικά, που προορίζονται κυρίως για άσφαλτο.
Η διάθεση της έκδοσης Rally στην ελληνική αγορά επικεντρώνεται σε έξι εκδόσεις και δύο εξωτερικούς χρωματισμούς (κόκκινο και μαύρο). Η τιμή εκκίνησης προσδιορίζεται στα 31.500 ευρώ, ενώ για την πλήρως εξοπλισμένη έκδοση ανεβαίνει στα 35.400 ευρώ.