Έτσι σκοπεύει η Peugeot να νικήσει τον μεγάλο ανταγωνισμό

Πώς θα διαφοροποιηθεί η Peugeot από τους νεοσύστατους κατασκευαστές; Μέσω της κληρονομιάς, της καινοτομίας, του σχεδιασμού και του γαλλικού στυλ, μας λέει ο διευθύνων σύμβουλος, Alain Favey.

Η Peugeot είχε ήδη διανύσει οκτώ δεκαετίες ιστορίας, πριν καν κατασκευάσει το πρώτο της αυτοκίνητο, κάτι που συνέβη πριν από 135 χρόνια. Αν κάνεις την πράξη, μιλάμε για ιστορία 215 χρόνων. Τι είναι όμως αυτό που τη διαφοροποιεί από πιο "νέους" κατασκευαστές, όπως η Hyundai ή από εντελώς νεοεισερχόμενους όπως η BYD;

Πρόκειται για ένα ερώτημα που απασχολεί πολλές παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες καλούνται να τοποθετηθούν ξεκάθαρα μέσα σε μια ταχέως μεταβαλλόμενη αγορά. Ο διευθύνων σύμβουλος της Peugeot, Alain Favey, το βλέπει απλό: η εταιρεία πρέπει να τολμήσει περισσότερο.

"Υπάρχουν πολλοί ανταγωνιστές, αλλά βλέπω μια θάλασσα από κοινοτοπία. Η Peugeot έχει κληρονομιά, καινοτομία, σχεδιασμό, γαλλικό στιλ. Θέλουμε μια διαφορετική θέση, όχι να γίνουμε πιο συνηθισμένοι από το συνηθισμένο. Και πρέπει να επιταχύνουμε", τονίζει.

Η σημασία του E-208 GTI

Μία από τις πρώτες του αποφάσεις όταν ανέλαβε, ήταν να δώσει το πράσινο φως για μια έκδοση GTI του ηλεκτρικού E-208. "Δεν μπορούσα να πιστέψω ότι δεν χρησιμοποιούσαμε αυτή την κληρονομιά. Έπρεπε να γίνει", λέει.

Γιατί ηλεκτρική; "Είναι η πραγματικότητα της αγοράς σήμερα. Και προσφέρει την απόδοση που χρειάζεται". Όπως επισημαίνει, ένα βενζινοκίνητο GTI θα επιβαρυνόταν με δυσβάσταχτους φόρους στη Γαλλία. "Είμαστε σοβαροί ως προς την οδηγική απόλαυση".

Η αξία της ιστορίας και του DNA

Η Peugeot ιδρύθηκε και παραμένει εγκατεστημένη στην Ανατολική Γαλλία, με μέλη της οικογένειας να εξακολουθούν να συμμετέχουν στη διοίκηση. "Είναι μια σοβαρή, εργατική περιοχή", σημειώνει.

Ωστόσο, όπως τονίζει, η εταιρεία δεν στερείται χαρακτήρα. "Έχουμε γαλλικό ταμπεραμέντο, high-tech αισθητική. Είμαστε γνωστοί για τις οδηγικές μας εμπειρίες. Είμαστε future-proof και χτισμένοι για να διαρκούμε. Είμαστε ένα από τα τελευταία πραγματικά μεγάλα ευρωπαϊκά brands. Η ιστορία και το DNA μας έχουν τεράστια αξία".

Ο Favey έχει τη δική του οπτική, έχοντας περάσει από ανώτερες θέσεις σε Porsche και Bentley, αλλά και στη Citroen, όπου διηύθυνε τις δραστηριότητες στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Παρά τα θετικά της μάρκας, διακρίνει και μια πρόκληση: "Δεν λειτουργούμε στο μέγιστο των δυνατοτήτων μας". Μόλις 5% των πωλήσεων στην Ευρώπη αφορά σήμερα την Peugeot, όταν πριν την πανδημία το μερίδιο ήταν 7%.

Αλλαγή προσέγγισης στο κοινό

Πολλοί παραδοσιακοί κατασκευαστές έχουν πληγεί από την άνοδο εταιρειών όπως η BYD και η Hyundai. Ποια είναι η στρατηγική του; "Αυξήσαμε τις τιμές πολύ γρήγορα μετά την πανδημία. Πήγαμε καλά στις εταιρικές πωλήσεις, αλλά χάσαμε στις λιανικές. Θα αλλάξουμε τον τόνο και το ύφος των διαφημίσεών μας, σε πιο ζεστό, πιο δυναμικό, πιο ανθρώπινο".

Βέβαια, ένα brand αυτοκινήτων δεν αλλάζει μόνο με διαφημίσεις. Κι εκείνος το γνωρίζει καλά. "Στο τέλος, όλα κρίνονται από το προϊόν. Πρέπει να παραδίδουμε ποιότητα. Και καινοτομία, αυτός είναι ο λόγος που υπάρχουμε. Δεν πρόκειται να γίνουμε συντηρητικοί".

Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και το νέο σύστημα διεύθυνσης by-wire Hypersquare, το οποίο, όπως λέει, αποτελεί "τέλεια εφαρμογή" της φιλοσοφίας της εταιρείας. "Είναι το μέλλον των συστημάτων διεύθυνσης για εμάς. Σταδιακά θα το δούμε σε όλη τη γκάμα. Το συγκρίνω με την επανάσταση του Quattro".

Αναφέρεται στην τετρακίνηση της Audi, η οποία αύξησε την απήχησή της ακόμη κι όταν άλλοι κατασκευαστές την υιοθέτησαν. "Είναι ένα παράδειγμα του ρόλου της Peugeot στο μέλλον της αυτοκίνησης".