Bugatti: Επόμενος στόχος το απόλυτο ρεκόρ ταχύτητας

Η εξέλιξη ελαστικών που θα αντέχουν σε ταχύτητες 500 km/h και η εξεύρεση κατάλληλου χώρου διεξαγωγής της προσπάθειας θα είναι δύσκολη, αλλά αυτό φαίνεται να μην αποθαρρύνει το αφεντικό της Bugatti.

Την ημέρα που η Bugatti Mistral έφτανε τα 453 km/h για να γίνει το ταχύτερο roadster στον πλανήτη, το TopGear.com συναντούσε τον επικεφαλής της Bugatti, Mate Rimac, για να τον ρωτήσει για το τελευταίο παγκόσμιο ρεκόρ του και τι είναι αυτό που έχει σειρά.

TopGear.com: Συγχαρητήρια Mate, άλλη μια μέρα στο γραφείο για σένα, άλλο ένα ρεκόρ που καταρρίφθηκε. 453 km/h. Μπορείς να μας πεις λίγα λόγια για το πώς προέκυψε αυτό το εγχείρημα; Επειδή δεν περιμέναμε ότι η Mistral θα έκανε ρεκόρ.

Mate Rimac: Στην πραγματικότητα η ιδέα ήρθε από τον πελάτη (τον γιο του πελάτη) στο Φεστιβάλ Ταχύτητας του Goodwood. Πού αλλού; Είπε ότι είχαν ήδη την έκδοση παγκόσμιου ρεκόρ της Veyron και της Chiron, και θα ήταν υπέροχο να έχουμε μια έκδοση παγκόσμιου ρεκόρ της Mistral.

Τότε το σκεφτήκαμε και είπαμε "Ναι, γιατί όχι;". Έτσι, ακούσαμε πραγματικά τους πελάτες μας και είπαμε: "Γιατί να μην φτιάξουμε ένα μοναδικό αυτοκίνητο, αφού είναι τόσο σημαντικό για εσάς;". Και αυτό κάναμε.

TG: Πώς αντιμετωπίζετε τους πελάτες σας όταν μαθαίνουν ότι υπάρχει μόνο ένα τέτοιο αυτοκίνητο; Σίγουρα όλοι θα έρθουν και θα σας πουν "θέλω κι εγώ ένα". Πώς το διαχειρίζεστε αυτό;

MR: Έχουμε ειδικά προγράμματα για τους πελάτες μας, οπότε τα αυτοκίνητα γίνονται όλο και πιο εξατομικευμένα. Κάθε αυτοκίνητο είναι πραγματικά πολύ ιδιαίτερο. Αυτή τη στιγμή ενδεικτικά, το κόστος που αφορά την εξατομίκευση κάθε αυτοκινήτου μας, ανέρχεται σε μισό εκατομμύριο ευρώ. Έτσι, κάθε Mistral είναι ήδη πολύ εξατομικευμένη.

Όμως, με ορισμένους πελάτες, κάνουμε ένα ακόμη βήμα και φτιάχνουμε κάτι πραγματικά μοναδικό, όπως στη συγκεκριμένη περίπτωση, όπου πρόκειται για μια μοναδική παραγγελία.

TG: Είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να αποχαιρετήσετε τον κινητήρα W16. Είναι σαν να τον αποχαιρετούμε εδώ και καιρό, αλλά αυτό είναι ένα υπέροχο κύκνειο άσμα γι' αυτόν, αλλά ίσως θέλετε να κάνετε κι άλλα ρεκόρ. Τι ακολουθεί;

MR: Λοιπόν, αυτό είναι το 33ο ρεκόρ στο οποίο συμμετείχα στη ζωή μου. Έκανα πέντε παγκόσμια ρεκόρ με την BMW E30 πριν από 15-16 χρόνια. Και στη συνέχεια πέρυσι, η [Rimac] Nevera έκανε 27 παγκόσμια ρεκόρ. Αυτό είναι το πρώτο με την Bugatti. Αλλά πιστεύω ότι όλα έχουν να κάνουν με το να κυνηγάς τα όρια, να ανεβάζεις τον πήχη.

Αυτού του είδους τα αυτοκίνητα είναι φυσικά για ανθρώπους που μπορούν να τα αντέξουν οικονομικά. Σημαντικούς πελάτες. Αλλά νομίζω ότι είναι επίσης το μέσο για να εξερευνήσουμε τι είναι εφικτό. Έχουμε τους ανθρώπους της Michelin εδώ. Πιέζουμε την τεχνολογία των ελαστικών, τα όρια των ελαστικών πιο ψηλά. Τα ελαστικά σήμερα σε σύγκριση με 30 χρόνια πριν, είναι σε εντελώς διαφορετικό επίπεδο.

TG: Σας είδα να συζητάτε με τους κυρίους από τη Michelin και σκέφτηκα, τους ζητάτε ένα ελαστικό που μπορεί να αντέξει στα 500 km/h;

MR: Αυτή ακριβώς ήταν η συζήτησή μας. Κατάλαβα ότι οι τύποι που είναι εδώ, είναι στην πραγματικότητα υπεύθυνοι για αυτό το είδος ελαστικών υψηλών επιδόσεων και αγωνιστικών ελαστικών. Και είπα "Μπορείτε να το κάνετε αυτό; Πού είναι το όριο;"

Μία από τις ερωτήσεις ήταν: "Ποιο είναι το μέγιστο στατικό φορτίο σε μηδέν km/h στον μπροστινό και τον πίσω άξονα του ελαστικού Turian; Και ήταν σαν "Τι; Γιατί το ρωτάτε αυτό;" Κάποιοι από τους πολύ καταρτισμένους τεχνικά πελάτες, μπορεί να ξέρουν γιατί το ρωτάω αυτό.

Οπότε είναι τέτοιου είδους πράγματα. Και η επόμενη ερώτηση ήταν "Μπορούμε να βάλουμε το "πέντε” μπροστά από το ρεκόρ ταχύτητας;".

Ίσως να είναι αυτό που ακολουθεί. Για να δούμε...