
Η σύγχρονη αυτοκίνηση, είναι ένα πεδίο που όλοι οι κατασκευαστές καταθέτουν τις προτάσεις τους με μοντέλα ήπια υβριδικά, plug-in υβριδικά και κινητήρες εσωτερικής καύσης και στο τέλος, κερδίζει η ηλεκτροκίνηση. Το αφεντικό του Gordon Murray Group, Phillip Lee, θα μπορούσε να είχε κάνει την παραπάνω διατύπωση, παραφράζοντας την διάσημη πλέον φράση του Gary Lineker για το ποδόσφαιρο.
"Στο τέλος, όλοι θα καταλήξουμε με ηλεκτρικά μοντέλα"
Τα λόγια που χρησιμοποίησε ο Lee για να περιγράψει την κατάσταση ήταν βέβαια λίγο διαφορετικά, αλλά το νόημα παραμένει το ίδιο. "Στο τέλος, όλοι θα καταλήξουμε με ηλεκτρικά μοντέλα", δήλωσε στο ΤopGear.com, διευκρινίζοντας πως ανεξάρτητα από την επιθυμία του κάθε κατασκευαστή, η νομοθεσία είναι αυτή που θα υπαγορεύσει την κατεύθυνση της αυτοκίνησης.
"Στην GMA (Gordon Murray Automotive), αυτό είναι κάτι πάνω στο οποίο εργαζόμαστε και στρέφουμε την έρευνα και ανάπτυξη στο πλαίσιο της Gordon Murray Technologies, προκειμένου να εξερευνήσουμε διαφορετικούς τύπους συστημάτων κίνησης, μέχρι την υβριδοποίηση, την ηλεκτροκίνηση, το υδρογόνο, τα εναλλακτικά καύσιμα... εξετάζουμε τα πάντα προκειμένου να δούμε πού θα μας οδηγήσει ο σύγχρονος οδικός χάρτης", τονίζει ο Lee. Μάλιστα έχει ιδιαίτερη αξία το γεγονός πως οι δηλώσεις αυτές, έρχονται από στέλεχος μιας εταιρείας που διαθέτει στο portfolio της, έναν από τους πιο υψηλόστροφους ατμοσφαιρικούς κινητήρες V12 που έχουν κατασκευαστεί ποτέ.
Νωρίτερα φέτος το τεχνολογικό τμήμα του ομίλου αποκάλυψε δύο νέα ηλεκτρικά SUV, με τον ίδιο τον Murray να δηλώνει τότε ότι παρά την επιτυχία της GMA, η ανάπτυξη θα έρθει από το τμήμα Technology. "Ο κόσμος θα επανεξετάσει το τι είναι ικανά να πετύχουν τα ηλεκτρικά οχήματα και ανυπομονώ να επιβλέψω προσωπικά τα νέα συναρπαστικά project που θα προκύψουν", δήλωσε ο Murray. Ο Lee βέβαια από την πλευρά του, μοιράστηκε τον προβληματισμό των πελατών της Gordon Murray σχετικά με την οδηγική ικανοποίηση που μπορεί να προσφέρει ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο.
"Aπό πού θα προέλθει το συναίσθημα, πώς θα το νιώσω σε ένα αυτοκίνητο χωρίς φυσικό ήχο;"
Πολλοί πελάτες αναρωτιούνται "από πού θα προέλθει το συναίσθημα, πώς θα το νιώσω σε ένα αυτοκίνητο χωρίς φυσικό ήχο", κάτι που είναι απολύτως κατανοητό, δήλωσε ο Lee. "Υπάρχουν τρόποι να χρησιμοποιήσουμε τον V12, να πάμε σε υβριδικά ή να χρησιμοποιήσουμε καθαρότερα καύσιμα, αλλά το πρόβλημα με τα ηλεκτροκίνητα συστήματα κίνησης, είναι ότι αν πρόκειται για ένα grand tourer (GT) και θέλω να μπω μέσα και απλά να οδηγήσω, που θα ανεφοδιαστώ; Το ήθος της εταιρείας μας και αυτό που θέλουμε, είναι οι άνθρωποι να οδηγούν τα αυτοκίνητά μας. Θέλουμε να τα βλέπουμε έξω στο δρόμο και να τα απολαμβάνουν. Δεν είναι μουσειακά κομμάτια που απλά θα κάθονται εκεί".
Ο Lee συνέχισε λέγοντας πως "αν επιλέξεις έναν τύπο καυσίμου που διατηρεί το συναίσθημα, αλλά παρ' όλα αυτά έχεις περιορισμούς στη χρήση του, τελικά θα καταλήξεις σε αδιέξοδο. Πρέπει λοιπόν να το εξετάσουμε πολύ προσεκτικά αυτό". Το σημαντικότερο όμως σε κάθε περίπτωση, είναι η διαβεβαίωση από πλευράς Lee πως ότι κι αν φέρει το μέλλον στην Gordon Murray, θα είναι εστιασμένο στην υψηλή τεχνολογία, το περιορισμένο βάρος και την οδηγική ικανοποίηση. Το ευχόμαστε.