
Τα καλά νέα είναι ότι η Lamborghini προτίθεται να τοποθετεί θερμικούς κινητήρες στα μοντέλα της, για όσο "αντέξει", ήτοι, όσο θα της επιτρέπουν οι διατάξεις περί εκπομπών ρύπων. Τα κακά νέα είναι ότι θα συνδυάζονται με ηλεκτροκινητήρες.
Μισό λεπτό όμως: έχει νόημα εν έτει 2022 να κάνουμε τη γραφική συζήτηση περί ηλεκτροκίνησης, τελευταίων κάστρων που πέφτουν, μικρών γαλατικών -θερμικών- χωριών που αντιστέκονται στην -ηλεκτρική- Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία και απονενοημένων οδηγικών συγκινήσεων; Δικαιούμαστε να συζητάμε γι' αυτά την εποχή της κοινοπραξίας Porsche-Rimac; Τολμάμε να αμφισβητήσουμε την απηνή αναλογία 2/3, για τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα επί του συνόλου των πωλήσεων (2021), στη Νορβηγία;
Επειδή ό,τι κι αν λέμε, ευχόμαστε ή/και απευχόμαστε, ο γενναίος νέος κόσμος είναι ήδη εδώ και καλά θα κάνουμε να το συνειδητοποιήσουμε, όπως άλλωστε μας παραινεί έμμεσα αλλά με σαφήνεια και ο Stephan Winkelmann. Ο γερμανός με παρουσιαστικό -βολικό για την περίπτωση- ιταλού ευγενούς, πρόεδρος και CEO της Lamborghini, μας λέει ότι τα μοντέλα της εταιρίας πρέπει να είναι κοινωνικά αποδεκτά και αυτά που έρχονται θα είναι PHEV και ηλεκτρικά ιδία βουλήσει, πριν καν το επιβάλλει η νομοθεσία.

"Οι πελάτες μας γνωρίζουν τον κόσμο στον οποίο ζούμε", λέει στο TopGear.com και στον πολύπειρο Paul Horrell. "Πρέπει να τους επιδοκιμάζουν όταν οδηγούν τα αυτοκίνητά τους" Και συνεχίζει: "Το χειρότερο πράγμα είναι να αγαπάς εσύ τo αυτοκίνητο σου, αλλά κανένας άλλος. Είναι πιο σημαντικό το τι λένε οι μη αγοραστές, από το τι λένε οι ίδιοι οι πελάτες".
Και κάπως έτσι, μέχρι το 2025, η γκάμα της Lamborghini θα αποτελείται από δύο plug-in υβριδικά supercars και δύο αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, ένα εκ των οποίων θα αντικαταστήσει την Urus.
"Βρισκόμαστε σε ένα κομβικό σημείο, κοιτάζοντας τόσο το παρελθόν μας, όσο και το μέλλον. Η τελευταία έκδοση της Aventador, Ultimae, (που παράχθηκε σε 600 μονάδες), πουλήθηκε εν ριπή οφθαλμού. Πρέπει να πω ότι μας εξέπληξε". Ήταν το τέλος της ανόθευτης, ατμοσφαιρικά τροφοδοτούμενης, μη ηλεκτροκίνητης εποχής, συμπληρώνουμε εμείς.
Δεν είναι, λοιπόν, ριψοκίνδυνο να αλλάξει η συνταγή; Πώς θα εισάγει η Lamborghini τους πιστούς της αγοραστές στη νέα εποχή, τη στιγμή που ο αντικαταστάτης της Aventador θα είναι ένα V12 PHEV μοντέλο; "Το πρώτο που πρέπει να κάνουμε είναι την "υβριδοποίηση” επιτυχημένη", είπε. "Και αυτό θα γίνει όταν τα αυτοκίνητά μας, είναι όπως "πρέπει” να είναι. Άλλοι κατασκευαστές είναι ήδη στην αγορά και συγκεντρώνουν παραγγελίες με τέτοια μοντέλα. Οι πελάτες μας το έχουν ήδη συνειδητοποιήσει αυτό. Η νέα γενιά είναι πρόθυμη να μας εμπιστευτεί μόνο αν είμαστε περιβαλλοντικά βιώσιμοι. Μεγάλωσαν με την ηλεκτροκίνηση ως δεδομένο. Αυτοί δε που είναι ήδη πελάτες, μάς ακολουθούν επειδή αγαπούν τη μάρκα και πιστεύουν ότι κάνουμε το σωστό.

"Και το προαπαιτούμενο, είναι τα νέα αυτοκίνητα να έχουν καλύτερες επιδόσεις από ό,τι τώρα. Πρέπει να κρατήσουμε αυτή την υπόσχεση". Δηλαδή η Aventador δεν είναι αρκετά γρήγορη; "Η απόδοση", αντιτείνει, "εξακολουθεί να είναι το ζητούμενο. "Αλλά η απόδοση με διάφορους τρόπους. Όχι μόνο την επιτάχυνση. Για εμάς το υβριδικό έχει να κάνει με αυτού του είδους την απόδοση. Αλλά επίσης θα μειώσουμε τις εκπομπές ρύπων".
Η Lamborghini σκοπεύει μέσω αυτής της τεχνολογίας PHEV, να διατηρήσει τους θερμικούς κινητήρες στα supercars της για όσο το δυνατόν μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. "Σήμερα ένα αμιγώς ηλεκτρικό hypercar δεν είναι αποδεκτό. Το ξέρουμε από τα νούμερα των πωλήσεων. Πέντε, έξι, δέκα χρόνια αργότερα, ποιος ξέρει;"
O χρόνος που θα "επιβιώσει" η εσωτερική καύση στις Lamborghini εξαρτάται, λέει, από τους νομοθέτες, τους πελάτες και την τεχνολογία. Επίσης, αναρωτιέται αν θα είναι διαθέσιμο συνθετικό καύσιμο, και αν αυτό θα επιτρέπεται να αποκαλείται "καύσιμο μηδενικού CO2".
Πάντως, "Είναι βέβαιο ότι το μοντέλο 'No4' θα είναι πλήρως ηλεκτρικό, όπως άλλωστε και η Urus που θα ακολουθήσει". Λέει ότι αυτά, είναι αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν οι άνθρωποι καθημερινά, ευέλικτα και, τελικά, διανύουν περισσότερα χιλιόμετρα από τα supercars.
Σε ποιο στάδιο βρίσκεται το "τέταρτο μοντέλο"; "Έχουμε ξεκαθαρίσει αυτό που λείπει από τη γκάμα της Lamborghini, ένα μοντέλο που ανήκει στην κληρονομιά μας: το πολυτελές GT. Tο αμάξωμά του πρέπει να είναι σχεδιαστικά καινοτόμο και εξετάζουμε την πιθανότητα να έχει αυξημένη απόσταση από το έδαφος. Έχουμε ήδη τα πρώτα μοντέλα".
Mια από τις αγαπημένες μας Lambo, είναι η Espada. Αλλά οι πωλήσεις GT δεν μειώνονται; "Είναι μια μικρή αλλά σταθερή κατηγορία. Η Bentley πουλάει πολλά αυτοκίνητα".
Τολμώ να πω ότι ο σχεδιασμός θα γίνει πιο σημαντικός στην ηλεκτρική εποχή. Οι επιδόσεις και η οδήγηση κινδυνεύουν τα εμπορευματοποιηθούν, οι κινητήρες γίνονται πανομοιότυποι.
"Ελπίζω πως όχι. Νομίζω ότι η εξατομίκευση της πλατφόρμας είναι ένα από τα βασικά στοιχεία πάνω στα οποία πρέπει να δουλέψουμε. Τον τελευταίο καιρό έχουμε οδηγήσει πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, το ένα μετά το άλλο. Οι άνθρωποι λένε ότι όταν έχεις οδηγήσει ένα, τα έχεις οδηγήσει όλα. Κατά τη γνώμη μου υπάρχουν πολλές διαφορές". Εννοείτε ότι μια Porsche Taycan δεν είναι ένα Tesla; "Ακριβώς. Και μια Mercedes είναι διαφορετική από την Jaguar".
Ποιο είναι λοιπόν το συναίσθημα σε μια Lamborghini; "Η επιτάχυνση, η πλευρική επιτάχυνση, τα δυναμικά χαρακτηριστικά, το φρενάρισμα και η ανάρτηση, η οδηγική απόδοση στις στροφές. Αποκλείουμε τον ψεύτικο ήχο, αλλά όχι τον ήχο. Εξετάζουμε το πώς μπορούμε να τον επεξεργαστούμε".