Η Toyota εισέρχεται στη δεύτερη φάση της ηλεκτρικής στρατηγικής της με μια ανανεωμένη εκδοχή του bZ4X, του πρώτου της αμιγώς ηλεκτρικού SUV που έκανε το ντεμπούτο του στην αγορά το 2022.
Το bZ4X υπήρξε εμπορικά επιτυχημένο στην Ευρώπη, κατακτώντας τη 3η θέση στην κατηγορία του με πάνω από 150.000 πωλήσεις. Η ανανέωση, λοιπόν, δεν είναι απλώς μια αισθητική άσκηση, αλλά μια προσπάθεια να διατηρηθεί αυτή η θέση σε ένα περιβάλλον που αλλάζει ραγδαία.

Είναι γεγονός πως αν κρίνει κανείς από την εξωτερική σχεδίαση, το πιθανότερο είναι να θεωρήσει πως πρόκειται για μία ήπια ανανέωση, καθώς οι αλλαγές στην εμφάνιση είναι περιορισμένες.
Εστιάζονται στο ανασχεδιασμένο εμπρός μέρος που αποκτά πιο λεπτές μονάδες φωτισμού, ενωμένες με μια κεντρική φωτεινή μπάρα. Στα τόξα των τροχών εμφανίζεται ένα νέο μαύρο, γυαλιστερό φινίρισμα, ενώ οι νέες ζάντες διαμέτρου 18 και 20 ιντσών, προσθέτουν την απαραίτητη δόση δυναμισμού.
Η αεροδυναμική αναβαθμίστηκε, μειώνοντας τον συντελεστή Cd μέχρι και στο 0,27, από το 0,29 του προηγούμενου μοντέλου. Είναι μια προσπάθεια που δείχνει πως η Toyota αντιλαμβάνεται ότι, για να σταθεί ένα ηλεκτρικό SUV στην αγορά, δεν αρκεί η αποδοτικότητα, αλλά χρειάζεται και ένα οπτικό αφήγημα που να τραβάει την προσοχή.

Αναβαθμισμένο εσωτερικό
Η καμπίνα συνεχίζει την ίδια λογική εξορθολογισμού. Ο νέος, οριζόντιος πίνακας οργάνων δημιουργεί αίσθηση μεγαλύτερης ευρυχωρίας, ενώ η κεντρικά τοποθετημένη οθόνη των 14 ιντσών έρχεται πλέον στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις.
Η κονσόλα μετατρέπεται σε μια "ψηφιακή νησίδα" με δύο θέσεις ασύρματης φόρτισης smartphone, ενώ η Toyota αναφέρει πως το νέο σύστημα ελέγχου κλιματισμού απαιτεί 30% λιγότερη ισχύ, στοιχείο που σε πρακτικό επίπεδο σημαίνει περισσότερη αυτονομία υπό πραγματικές συνθήκες.

Προστίθεται επίσης πανοραμική οροφή και φωτισμός 64 αποχρώσεων, ενώ τα νέα υλικά από ανακυκλωμένα πλαστικά, προσδιορίζουν μια ήπια οικολογική κατεύθυνση, που βρίσκεται σε συνάρτηση με την τάση προς την κατεύθυνση της βιωσιμότητας.
Η εφαρμογή MyToyota από την άλλη πλευρά, έρχεται να ενισχύσει την ψηφιακή διάσταση του αυτοκινήτου, προσφέροντας λειτουργίες ειδικά διαμορφωμένες για ηλεκτρικά μοντέλα, όπως προγραμματισμό φόρτισης και έλεγχο εξ αποστάσεως.

Τα μεγάλα νέα
Αν όμως σε επίπεδο σχεδίασης έχουμε να κάνουμε με μια κάπως συγκρατημένη προσέγγιση από πλευράς Toyota, σε επίπεδο αναβάθμισης των μηχανικών μερών, οι αλλαγές είναι σαφώς πιο σημαντικές και μεγαλύτερης έκτασης.
Η Toyota προχωρά σε σημαντικές τεχνικές και μηχανολογικές αναβαθμίσεις για το bZ4X, εστιάζοντας σε αποδοτικότητα, οδηγική συμπεριφορά και αυξημένες επιλογές ηλεκτροκίνησης.

Το bZ4X εξοπλίζεται πλέον με νέα ηλεκτρικά συστήματα μετάδοσης (eAxles), τα οποία είναι ελαφρύτερα, πιο συμπαγή και κατασκευασμένα έτσι ώστε να μειώνουν τις εσωτερικές απώλειες ενέργειας. Η απόδοσή τους έχει αυξηθεί χάρη στη χρήση νέων ημιαγωγών από καρβίδιο του πυριτίου.
Ο εμπρός ηλεκτροκινητήρας έχει ισχύ 224 ίππων, καταγράφοντας μια αύξηση άνω του 11%, ενώ ο πίσω κινητήρας της έκδοσης AWD αποδίδει 119 ίππους, ανεβάζοντας τη συνολική ισχύ σε 343 ίππους και καθιστώντας την τετρακίνητη έκδοση ένα από τα ισχυρότερα μοντέλα της Toyota εκτός της σειράς GR.
Έμφαση στην παράμετρο off road
Επιπλέον, οι εκδόσεις με τετρακίνηση συνοδεύονται από βελτιωμένη κατανομή ροπής εμπρός-πίσω, καθώς και από προηγμένο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης. Κατά την παρουσίαση του μοντέλου, η Toyota επέμεινε στις εκτός δρόμου δυνατότητες του bZ4X, μη διαστάζοντας να το συγκρίνει ακόμη και με το εμβληματικό Land Cruiser.

Τα συστήματα X-Mode και Grip Control είναι αυτά που εγγυώνται πως το bZ4X θα ανταπεξέλθει στις off road εξορμήσεις, ενώ όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η Toyota, το μοντέλο της μπορεί να διασχίσει νερό βάθους έως 500 χλστ.
Επιπλέον, διαθέτει συστήματα υποβοήθησης όπως το Multi-Terrain Monitor με όψη κάτω από το όχημα και το Panoramic View Monitor για ακριβέστερους ελιγμούς.
Η αρχιτεκτονική eTNGA εξακολουθεί να αποτελεί τη βάση της κατασκευής, προσφέροντας υψηλή ακαμψία αμαξώματος, χαμηλό κέντρο βάρους και άμεση δυναμική απόκριση. Οι νέες μπαταρίες είναι κατά 170 χλστ. φαρδύτερες, ενώ έχουν προστεθεί αλουμινένιες ενισχύσεις για βελτιωμένη πλευρική προστασία σε περίπτωση πρόσκρουσης.

Φόρτιση και αυτονομία
Στον τομέα του συστήματος κίνησης, το bZ4X διατίθεται πλέον με δύο νέους τύπους μπαταριών και τρεις διαφορετικές εκδόσεις κίνησης. Οι χωρητικότητες είναι 57,7 kWh και 73,1 kWh, με την αυτονομία να κυμαίνεται από 444 έως 569 χιλιόμετρα ανάλογα με την έκδοση.
Η Toyota δηλώνει πως οι μπαταρίες διατηρούν το 70% της χωρητικότητάς τους για έως 10 χρόνια ή 1.000.000 χλμ., υπό τον όρο τακτικών ελέγχων υγείας μπαταρίας.

Το κεφάλαιο της φόρτισης αποτελεί μία από τις σημαντικότερες τεχνικές αναβαθμίσεις. Η νέα εκδοχή του bZ4X υποστηρίζει ταχεία φόρτιση DC 150 kW, απαιτώντας 28 λεπτά για το 10-80% της μπαταρίας.
Ακόμη πιο κρίσιμο είναι ότι οι χρόνοι φόρτισης παραμένουν σταθεροί σε εύρος θερμοκρασιών από –10 έως +25°C, κάτι που απαντά σε έναν από τους πιο συχνούς προβληματισμούς των κατόχων ηλεκτρικών μοντέλων, που είναι η απότομη πτώση επιδόσεων σε συνθήκες ψύχους.
Με αυτοματοποιημένη ή χειροκίνητη προθέρμανση της μπαταρίας, η Toyota στοχεύει στην βελτίωση της αξιοπιστίας, τομέας στον οποίο η φήμη της είναι ήδη πολύ ισχυρή.

Επιπλέον, οι εκδόσεις με πλουσιότερο εξοπλισμό διαθέτουν ενσωματωμένο φορτιστή AC 22 kW, που περιορίζει σημαντικά τους χρόνους φόρτισης σε δημόσια ή οικιακά δίκτυα. Για πολλούς, αυτή ίσως να αποδειχθεί η πιο πρακτική αναβάθμιση της νέας γενιάς.
Παράλληλα, έχουν γίνει επεμβάσεις στις αναρτήσεις, με νέες ρυθμίσεις ελατηρίων και αμορτισέρ να εξασφαλίζουν μεγαλύτερη άνεση στους πίσω επιβάτες, ενώ πιο άκαμπτες βάσεις στο τιμόνι, ενισχύουν την ακρίβεια στην οδήγηση.
Οδηγικές εντυπώσεις
Οι διαδρομές που επέλεξε η Toyota για την επαφή μας με το bZ4X, αποτελούσαν ένα μιξ από αστικό περιβάλλον, εθνική οδό, ορεινό οδικό δίκτυο και χωματόδρομο. Πρακτικά κάλυπταν οποιαδήποτε συνθήκη, δίνοντας τη δυνατότητα στο νέο της μοντέλο να ξεδιπλώσει τις αρετές του.

Πράγματι το bZ4X εντυπωσιάζει με τη στιβαρότητα του πλαισίου και το καλό σε αίσθηση τιμόνι του, διατηρώντας σε κάθε διαδρομή υψηλό επίπεδο άνεσης. Η διαχείριση της ενέργειας δείχνει να είναι επίσης ένα από τα δυνατά του σημεία, καθώς η μέση τιμή κατανάλωσης που είδαμε στο τέλος της διαδρομής με την έκδοση FWD ήταν στα επίπεδα των 15 kWh/100 km.

Όσο για την έκδοση AWD των 343 ίππων, πρόκειται για ένα μοντέλο που εκτός από τις αναμενόμενα πολύ υψηλές επιδόσεις, δείχνει πως μπορεί να καταφέρει αρκετά πράγματα και εκτός ασφάλτου. Χωρίς να μπαίνουμε στη λογική σύγκρισης με ένα μοντέλο όπως το Land Cruiser, το X-Mode κάνει τη δουλειά, βοηθούμενο και από την απόσταση 20 εκατοστών του αμαξώματος από το έδαφος.
Το ανανεωμένο bZ4X θα φτάσει πρώτα σε επιλεγμένες ευρωπαϊκές αγορές μέσα στον Δεκέμβριο, ενώ οι υπόλοιπες συμπεριλαμβανομένης της ελληνικής, θα ακολουθήσουν στις αρχές του 2026. Οι τιμές ξεκινούν από τις 40.400 ευρώ για την έκδοση FWD και το επίπεδο εξοπλισμού Style, ενώ η πλουσιότερη Style Plus κοστίζει 44.400 ευρώ. Τέλος, η κορυφαία έκδοση AWD Lounge θα ξεκινά από 48.400 ευρώ.

























