BMW i4: Σιωπηλά τάχιστη

Η ηλεκτρική γκάμα της BMW αποκτά ενδιαφέρον. H πρώτη αμιγώς ηλεκτρική Gran Coupé έρχεται σε δυο βερσιόν και συνδυάζει καθαρές σπορ στιγμές σε fast forward

BMW i4
BMW i4
BMW i4
BMW i4
BMW i4
BMW i4
BMW i4
BMW i4
BMW i4
BMW i4
BMW i4
BMW i4
BMW i4
BMW i4
BMW i4
BMW i4

BMW i4 - H πρώτη αμιγώς ηλεκτρική Gran Coupé της BMW φέρνει την ηλεκτροκίνηση στην καρδιά της φιλοσοφίας που διαχρονικά χαρακτηρίζει τη Βαυαρική φίρμα. Η τεχνολογική καινοτομία, ο δυναμισμός εικόνας και σπορ ουσίας και η πρακτικότητα τώρα αποκτούν το καθαρό προφίλ της ηλεκτροκίνησης στα σπλάχνα της. Οι BMW i4 eDrive40 και i4 M50, των 340 και 544 ίππων αντίστοιχα είναι ένας καλός λόγος να αφήσεις για λίγο στην άκρη τις θερμικές αντίστοιχες εκδόσεις της σειράς 4. Όσο υπερβολή και αν ακούγεται κάτι τέτοιο!

Κλασικά ασυμβίβαστη 

Σύμφωνα με την τρέχουσα δεύτερη φάση μετασχηματισμού του BMW Group εν όψει της ηλεκτροκίνησης, η ανάπτυξη της i4 βασίστηκε από την αρχή σε μία ευέλικτη αρχιτεκτονική της πλατφόρμας CLAR της BMW - πάνω στην οποία κτίζονται οι Σειρές 3 και 4, με στόχο ένα αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης. Φυσικά ο στόχος ήταν ξεκάθαρος και ως προς τον χαρακτήρα, που επουδενί δεν έπρεπε να θυσιάζει παραδοσιακές αξίες της BMW όπως η αμεσότητα με τον οδηγό και η προτεραιότητα στα δυναμικά χαρακτηριστικά. Επιπρόσθετα, η φιλοσοφία του ασυμβίβαστου μεταξύ σπορ χαρακτήρα και ταξιδιωτικής άνεσης πορεύονται αγκαζέ με οικονομικά οφέλη και καθαρό αποτύπωμα μετακίνησης, αλλά και υποσχέσεις αυτονομίας έως 590 km.

H πληθωρική φύση της Gran Coupe παραμένει ανεπηρέαστα κομψή και μυώδης με τα 4.783 mm μήκους και 1.852 mm πλάτους που καταλαμβάνει στο δρόμο. Μια εξαιρετική ισορροπία σπορ αμαξώματος που δεν απλώνεται σε ύψος πάνω από τα 1.448 mm, σχεδιασμένη στη λογική φαρδιά και πληθωρική. Χωρίς σχεδιαστικές υπερβολές, αλλά με ωφέλιμες "μαστοριές" όπως η σχεδόν κλειστή μάσκα, οι αναλόγου λογικής τροχοί 19'' και 20'' και τα σπορ στοιχεία του διαχύτη που καταφέρνουν να ρίξουν τον αεροδυναμικό της συντελεστή στο θεαματικό (Cd:) 0.24. Κατά τα άλλα παραμένει κλασική σειρά 4, με τις επιπλέον πόρτες για επιβάτες να αφήνουν στην απόληξη της οροφής το κουπέ προνόμιο και την 5η πόρτα να κρύβει επιμελώς την ύπαρξή της.

BMW i4

Η εξαιρετικά λεπτή (μόλις 110 mm) συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου προσφέρει συνολικό ενεργειακό περιεχόμενο 83.9 kWh, με το καθαρό να ορίζεται στα 80,7 kWh. Είναι φυσικά τοποθετημένη χαμηλά στο πάτωμα με το κέντρο βάρους να είναι έως και 53 mm χαμηλότερο από αυτό μιας επίκαιρης 3άρας sedan BMW.   

Η μονάδα Combined Charging Unit (CCU) της BMW i4 έχει σχεδιαστεί για να επιτρέπει εξαιρετικά ευέλικτη φόρτιση της μπαταρίας. Μπορεί να φορτίσει από το 10% μέχρι το 80% σε μόλις 31 λεπτά σε DC με ισχύ έως και 200 kW. Για παράδειγμα, σε ένα ταξίδι μικρής/μεσαίας απόστασης, χρησιμοποιώντας ένα σταθμό φόρτισης υψηλής ισχύος, η αυτονομία του αυτοκινήτου μπορεί να αυξηθεί κατά 164 km στην i4 drive40 και 140 km στην i4 M50 μέσα σε 10 λεπτά από στάθμη φόρτισης 10%. Τα μοντέλα BMW i4 στην Ευρώπη συνοδεύονται από BMW Charging Card, έναν ευέλικτο ταχυφορτιστή (Flexible Fast Charger) για φόρτιση έως 11 kW και ένα καλώδιο φόρτισης mode 3.

Σημαντικό είναι και το γεγονός ότι η ανάκτηση ενέργειας, μπορεί να ρυθμιστεί από τον οδηγό, από το μενού της οθόνης, είτε να προσαρμοστεί αυτόματα στις οδικές συνθήκες, όπως αυτές ανιχνεύονται από τα δεδομένα του συστήματος πλοήγησης και τους αισθητήρες των συστημάτων υποστήριξης του οδηγού. Στην ανάκτηση συμβάλει και η λειτουργία one-pedal, έντονα αισθητή με το λεβιέ αριστερά στη θέση Β (Brake).

BMW i4

Στο εσωτερικό, κυρίαρχο στοιχείο είναι ένα οδηγοκεντρικό cockpit με την digital οθόνη BMW Curved Display που εκτείνεται πίσω από το τιμόνι μέχρι τη μέση του ταμπλό. Αποτελείται ουσιαστικά από δύο οθόνες, μία για τα όργανα (12,3”) και μια για το infotainment (14,9”), οι οποίες συγχωνεύονται σε μια μονάδα πίσω από ένα κρύσταλλο κεκλιμένο προς τον οδηγό.

Παρoύσα και η νέα γενιά του συστήματος iDrive. Βασίζεται στο νέο BMW Operating System 8 και εκτός όλων των γνωστών σύγχρονων υπηρεσιών συνδεσιμότητας, περιλαμβάνει ακόμη και λεκτική επικοινωνία με τον αναβαθμισμένο ψηφιακό βοηθό BMW Intelligent Personal Assistant.

H πολυτέλεια και ευρυχωρία κυριαρχεί, ενώ παρόλο που ο ηλεκτροκινητήρας είναι τοποθετημένος πίσω, δεν επηρεάζει τον χώρο αποσκευών ο οποίος έχει μεγάλο όγκο 470 λίτρων - 1.290 lt με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος. Η μεγάλη πίσω πόρτα, τέλος, έχει στάνταρ αυτόματο μηχανισμό ανοίγματος και κλεισίματος.

Η BMW i4 προσφέρει κορυφαίες επιλογές εξατομίκευσης που αναδεικνύουν τον premium χαρακτήρα της, ενώ ο τομέας της ασφάλειας υποστηρίζεται από περίπου 40 λειτουργίες υποβοήθησης του οδηγού. Προειδοποίηση εμπρόσθιας σύγκρουσης, Speed Limit Info, Lane Departure Warning, Park Distance Control και Reversing Assist Camera είναι στάνταρ, ενώ προαιρετικά διατίθενται τα Parking Assistant με Reversing Assistant, και Parking Assistant Plus με Surround View και Remote 3D View.

Oδηγική απόλαυση μηδενικών ρύπων

Οι πρώτες εντυπώσεις ήρθαν με την i4 Μ50 και οι 544 ίπποι όσο σιωπηλά και αν εκδηλώνονται, δεν γίνεται να μην σε καθηλώσουν. Επίσης είναι ανθρωπίνως αδύνατο όταν ξέρεις ότι η γνωριμία θα είναι σύντομη, να αποφύγεις το τέντωμα του δεξιού σου ποδιού στο πρώτο άνοιγμα του δρόμου, για να διαπιστώσεις το αριθμητικό τους κατόρθωμα. Κάτι που έρχεται σαν σφυριά στα σωθικά, με ενεργοποιημένο το Sport Boost και τη ροπή να διαπρέπει με το καλημέρα στέλνοντας 795 Nm στα ταβάνια της απόδοσης. Νιώθεις το κεφάλι να βυθίζει το προσκέφαλο και το συνοδηγό σου εμβρόντητο απλά να το βουλώνει με γουρλωμένα μάτια. Ευτυχώς όσο εύκολα διακτινίζεται (για παράδειγμα: 0-100 km/h σε 3,9 sec) τόσο διαπρέπει και στην επιβράδυνση των 2.290 kg της, σχεδόν εξαφανίζοντάς τα. Την αίσθηση της εξαφάνισης του βάρους νιώθεις και όταν αποφασίζεις σε απαιτητικό στροφιλίκι να πάρεις το δυναμικό αντίκρισμα της i4 Μ50. Αμεσότητα χαρακτηριστική από ανάρτηση και τιμόνι και ένα πλαίσιο ακλόνητο για να εκτεθεί ακόμα και όταν προκλήθηκε σε αποσταθεροποίηση με τα ηλεκτρονικά στο off. Καμιά συνταρακτική μεταβολή δεν εμφανίστηκε, με την Μ50 να ανοίγει ελαφρώς την επιλεγμένη γραμμή που είχε ορίσει το χειρουργικό της τιμόνι. Άλλωστε και η "τετρακίνηση", προϊόν δύο ηλεκτροκινητήρων (έναν στον εμπρός άξονα και έναν στον πίσω) κάνει το θαύμα της.

BMW i4

Λίγο αργότερα στα αναπαυτικότερα καθίσματα της eDrive40, της "μικρής" των 340 πισωκίνητων ίππων με το μοναδικό ηλεκτροκινητήρα πίσω και των 430 Nm ροπής, όλα συμβαίνουν πιο γήινα. Η ανάρτηση είναι πιο ενδοτική, τα 0-100 km/h έρχονται σε 5,7 sec, η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά 35 km/h πιο κάτω από τα 225 km/h της M50 και φυσικά υπόσχεται μεγαλύτερη αυτονομία από την ισχυρότερη αδερφή, με υποσχέσεις για 590 συνολικά διανυθέντα km (521 km η M50). Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι υστερεί σε οδηγική συνέπεια ευχάριστης προσφοράς που την κάνει εύκολα ταχύτατη σε ευθείες και στροφές, ενώ ως πισωκίνητη θα νιώσεις δραστήρια την ουρά της, έως και αιφνιδιαστική με τα ηλεκτρονικά απενεργοποιημένα.

BMW i4

Σε κάθε περίπτωση, η σπορ οδηγική εμπειρία συνοδεύεται από τεχνητό ήχο κινητήρα εσωτερικής καύσης, με το BMW IconicSounds Electric να επιτρέπει την ενσωμάτωση νέων ήχων που δημιουργούνται από τον συνθέτη κινηματογραφικής μουσικής Hans Zimmer ειδικά για τη BMW. Περισσότερα όμως και για τα δυο αυτοκίνητα όταν φωλιάσουν στο γκαράζ του topgear.  

Η προτεινόμενη λιανική τιμή της νέας BMW i4 ξεκινά από τα € 54.850 για την έκδοση eDrive40 (η οποία λαμβάνει κρατική επιδότηση μέσω του προγράμματος "Κινούμαι Ηλεκτρικά"). Αντίστοιχα, η προτεινόμενη λιανική τιμή της έκδοσης Μ50 ξεκινά από τα 69.750€. Τιμές ανταγωνιστικότατες με τις θερμικές εκδόσεις της σειράς 4 και σεμιναριακές επιδόσεις που δελεάζουν ακόμα και τους δύσπιστους της ηλεκτροκίνησης. Η επόμενη μέρα είναι σερβιρισμένη σήμερα με κλασικές αξίες BMW και το μόνο που χρειάζεται είναι να ανήκεις στην κατηγορία των εν δυνάμει αγοραστών, για να το διαπιστώσεις άμεσα.

BMW i4

Φωτογραφίες: Γιώργος Καραγιωργάκης

Best of Network