Ο Οκτώβριος του 2025 αποδείχθηκε μήνας–σταθμός για την παγκόσμια αγορά ηλεκτροκίνησης. Παρά την εντύπωση ότι "το μέγεθος πάντα κερδίζει", η πραγματικότητα ήταν ακριβώς η αντίθετη καθώς οι πωλήσεις των plug-in οχημάτων αυξήθηκαν κατά 10% σε σχέση με τον περσινό Οκτώβριο, ξεπερνώντας τα 1,9 εκατομμύρια ταξινομήσεις, και στην κορυφή βρέθηκε ένα μικροσκοπικό κινεζικό αυτοκίνητο. Το Wulling Mini EV.
Το Wuling Mini EV, είναι ένα μοντέλο που κινείται ανάμεσα στην μικροκινητικότητα και την κανονική αυτοκίνηση. Τον Οκτώβριο κατέγραψε ρεκόρ 61.515 πωλήσεων, εκτοπίζοντας το Tesla Model Y από την πρώτη θέση. Πρόκειται για μία από τις πιο ηχηρές ανατροπές των τελευταίων ετών, αποτυπώνοντας τη στροφή του κοινού προς μικρά, προσιτά EV – ιδιαίτερα αυτά που προέρχονται από την Κίνα.
Tesla: Πτώση σε Model Y και Model 3 – Σε λήθαργο η αμερικανική αγορά
Η Tesla βίωσε έναν από τους πιο δύσκολους μήνες της τριετίας.
Το Model Y υποχώρησε στις 53.320 πωλήσεις, σημειώνοντας πτώση 37% σε σχέση με πέρσι. Ακόμη πιο εντυπωσιακά αρνητικό ήταν το αποτέλεσμα του Model 3, που βρέθηκε μόλις στη 14η θέση παγκοσμίως με 19.961 μονάδες (-25%), καταγράφοντας τον χειρότερο μήνα του από το 2022.
Η μεγάλη αιτία; Η αμερικανική αγορά εμφάνισε αυτό που οι αναλυτές αποκαλούν "hangover effect" και οι ταξινομήσεις EV στις ΗΠΑ έπεσαν σχεδόν 50% τον Οκτώβριο.
Αντίστοιχα, στην Κίνα η ανάπτυξη επιβραδύνθηκε (+7%), ενώ η Ευρώπη (+38%) και ο υπόλοιπος κόσμος (+35%) κράτησαν την παγκόσμια ζήτηση ψηλά. Ξεχώρισαν η Τουρκία (+157%) και η Ινδονησία (+101%), δύο αγορές που ανεβαίνουν ραγδαία.
Ρωγμές στην αγορά: BEV ανεβαίνουν, PHEV πέφτουν – εκτός Κίνας το αντίθετο
Ο Οκτώβριος αποκάλυψε και μια έντονη διαφοροποίηση:
• Τα αμιγώς ηλεκτρικά (BEV) συνέχισαν να αυξάνουν μερίδιο.
• Τα plug-in υβριδικά (PHEV) έπεσαν παγκοσμίως κατά 5%, εξαιτίας κυρίως της Κίνας που κατέγραψε πτώση 11%.
Ενδιαφέρον έχει ότι εκτός Κίνας, τα PHEV θα είχαν άνοδο 19%, δείχνοντας πως η υβριδική τεχνολογία χάνει έδαφος στο μεγαλύτερο της "σπίτι", αλλά εξακολουθεί να έχει σημαντικό ρόλο διεθνώς. Συνολικά, τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα έφτασαν το 19% του παγκόσμιου μεριδίου τον Οκτώβριο – ή 28% αν συνυπολογιστούν και τα PHEV.
Πηγή: Cleantechnica - Jose Pontes