Η YASA, κατασκευαστής ηλεκτρικών κινητήρων με έδρα το Oxfordshire, έσπασε πρόσφατα ένα ανεπίσημο παγκόσμιο ρεκόρ για την πυκνότητα ισχύος ενός ηλεκτρικού κινητήρα. Και τώρα, επιβεβαίωσε ότι ο εν λόγω κινητήρας αποτελεί μέρος ενός επαναστατικού συστήματος ηλεκτρικής μετάδοσης κίνησης εντός τροχού.
"Οι κινητήρες ενσωματωμένοι στους τροχούς αποτελούν τη μεγαλύτερη πρόκληση και ευκαιρία για τα ηλεκτρικά οχήματα, αλλά μέχρι τώρα η τεχνολογία ήταν πολύ βαριά, με περιορισμένη ροπή και ανεπαρκή ισχύ", δήλωσε ο Tim Woolmer, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της YASA.
"Αυτή η επαναστατική τεχνολογία είναι συμπαγής, ισχυρή και αρκετά ελαφριά ώστε να τοποθετηθεί μέσα στον τροχό ενός ηλεκτρικού οχήματος, και είναι ο πρώτος κινητήρας ενσωματωμένος στον τροχό, που επιτρέπει έως και 750 kW ανά τροχό. Σε συνδυασμό με έναν νέο μετατροπέα που αναπτύχθηκε από την YASA, το αποτέλεσμα είναι ένα πλήρως ενσωματωμένο πρωτότυπο σύστημα μετάδοσης κίνησης ηλεκτρικού οχήματος ενσωματωμένο στον τροχό, το οποίο θα φέρει μια ριζική αλλαγή στη μείωση του βάρους, την απόδοση και την αποτελεσματικότητα".
Τολμηρές δηλώσεις, αλλά ο αριθμός 750kW μεταφράζεται σε 1.005 ίππους, οπότε μιλάμε για σοβαρή απόδοση σε κάθε τροχό. Α, και αυτός κινητήρας ζυγίζει μόλις 12,7 κιλά!
Για να κατανοήσουμε το πλαίσιο, ο κινητήρας Dark Matter της Koenigsegg -που παρουσιάστηκε πριν από μερικά χρόνια- ζυγίζει 39 κιλά και αποδίδει 778 ίππους.
Η YASA αναφέρει ότι ο νέος κινητήρας θα συνδυαστεί με έναν διπλό μετατροπέα 15 κιλών (ο οποίος επίσης έχει σχεδιαστεί και αναπτυχθεί εσωτερικά) προκειμένου να συμπληρώσει το σύστημα μετάδοσης κίνησης εντός του τροχού. Ισχυρίζεται επίσης ότι αυτό μπορεί να "απελευθερώσει μια σειρά από επαναστατικά οφέλη για τα μελλοντικά ηλεκτρικά οχήματα".
Ένα από αυτά τα οφέλη θα μπορούσε να είναι αρκετά εντυπωσιακό, καθώς ο κινητήρας είναι επίσης σε θέση να κάνει τόσο μεγάλη αναγέννηση ενέργειας που θα μπορούσε ενδεχομένως να καταστήσει περιττή την ανάγκη για πίσω φρένα. Φανταστείτε αυτό σε ένα hypercar πάνω από 1.000 ίππους.
Η Yasa εκτιμά ότι οι σχεδιασμοί που χρησιμοποιούν αυτήν την τεχνολογία στους τροχούς θα μπορούσαν να εξοικονομήσουν περίπου 500 κιλά σε σύγκριση με τις τρέχουσες διαμορφώσεις των ηλεκτρικών οχημάτων, χωρίς να χρειάζονται π.χ. άξονες μετάδοσης.
Προφανώς, ένα πλήρως λειτουργικό πρωτότυπο σύστημα μετάδοσης κίνησης στους τροχούς βρίσκεται επί του παρόντος σε φάση ανάπτυξης και δοκιμών, και η Yasa εκτιμά ότι "δεν είναι μόνο για υπερ-ισχυρά hypercars, αλλά για όλες τις εφαρμογές ηλεκτρικών οχημάτων υψηλής απόδοσης".
Αξίζει να θυμηθούμε εδώ ότι η βρετανική εταιρεία είναι πλήρως θυγατρική της Mercedes-Benz από το 2021, αλλά προμηθεύει επίσης τους κινητήρες της στη Ferrari για το SF90 και στη Lamborghini για τα υβριδικά μοντέλα V12 Revuelto και V8 Temerario.