Η Cupra, το σπορ παρακλάδι της Seat που φιλοδοξεί να φέρει περισσότερη ζωντάνια και χαρακτήρα στα μικρά αυτοκίνητα πόλης, προετοιμάζεται για την άφιξη του νέου της ηλεκτρικού μοντέλου, του Cupra Raval.
Το αυτοκίνητο αποκαλύπτεται ήδη αν και με αρκετή δόση καμουφλάζ και αναμένεται να παρουσιαστεί πλήρως περνώντας παράλληλα στην παραγωγή, στις αρχές του 2026.
Το όνομα Raval προέρχεται από τη διάσημη συνοικία της Βαρκελώνης, γνωστή για τη νυχτερινή ζωή, την έντονη κινητικότητα και τον "ακατέργαστο" αστικό χαρακτήρα της.
Η Cupra αξιοποιεί αυτό το συμβολισμό για να υποδηλώσει τον πιο ασυμβίβαστο και διασκεδαστικό χαρακτήρα του νέου μοντέλου, το οποίο φιλοδοξεί να είναι το πιο απολαυστικό στην οδήγηση ανάμεσα στα συγγενικά του μοντέλα.
Το Raval θα βασιστεί στη νέα πλατφόρμα MEB+, η οποία προορίζεται για προσιτά, μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα και διαφέρει από τη γνωστή MEB καθώς αφορά μοντέλα με κίνηση μπροστά.
Στην ίδια πλατφόρμα θα βασιστούν και τα Volkswagen ID. Polo και ID. Cross, όπως και το Skoda Epiq, ενώ όλα θα παράγονται στην ίδια μονάδα επί ισπανικού εδάφους. Με χαμηλότερο ύψος από το έδαφος και πιο σπορ ανάρτηση για το Raval, η Cupra υπόσχεται το πιο δυναμικό οδηγικό προφίλ της κατηγορίας.
Αν και δεν έχουν δοθεί ακόμη πλήρεις προδιαγραφές για την βασική έκδοση, γνωρίζουμε ότι η κορυφαία VZ θα αποδίδει 208 ή 223 ίππους, θα διαθέτει πιο σκληρή ανάρτηση και ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, με στόχο να ανταγωνιστεί απευθείας το Alpine A290.
Κύριος αντίπαλος του Raval θα είναι το Renault 5 E-Tech, που σήμερα κυριαρχεί στην ευρωπαϊκή αγορά μικρών ηλεκτρικών χάτσμπακ και συνδυάζει ρετρό αισθητική, σύγχρονη τεχνολογία και πολύ καλή οδική συμπεριφορά.
Σε αντίθεση με το Renault 5, η Cupra δεν επιδιώκει ρετρό αναφορές. Το Raval υιοθετεί μια μοντέρνα, αιχμηρή σχεδιαστική γραμμή, με τριγωνικούς προβολείς που του προσδίδουν επιθετική όψη και έντονες πτυχώσεις κατά μήκος των πλευρών, που καταλήγουν στα πίσω φώτα.
Με εκτιμώμενη αρχική τιμή περίπου 26.000 ευρώ, το Raval θα τοποθετηθεί ελαφρώς κάτω από το γαλλικό μοντέλο. Οι βασικές εκδόσεις θα εφοδιάζονται με μπαταρία LFP πέριξ των 40 kWh, ενώ οι εκδόσεις Long Range και η VΖ θα διαθέτουν μπαταρία 58 kWh NMC.
Η αυτονομία τους, σύμφωνα με τον κύκλο WLTP, θα φτάνει τα 450 χιλιόμετρα για την Long Range και τα 400 χιλιόμετρα για την VΖ.
Το Cupra Raval αναμένεται να αποτελέσει μια από τις πιο ενδιαφέρουσες αφίξεις στα μικρά ηλεκτρικά της επόμενης διετίας, συνδυάζοντας προσιτή τιμή, σύγχρονη αισθητική και τη σπορ ταυτότητα που χαρακτηρίζει την Cupra.