Tο αυτοκίνητο με τις πιο πολλές ζημιές στο 2025 και ο αντίλογος

Σε μια χρονιά που ορισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατάφεραν να συγκαταλέγονται στα πιο αξιόπιστα, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο ήταν το πιο "ζημιάρικο" στην έκθεση της TUV.

Μηχανικός αυτοκινήτου γυναίκα

Η νέα ετήσια έκθεση της TUV για το 2026 δεν καταγράφει μόνο τους μεγάλους νικητές της αξιοπιστίας, αλλά και τους απογοητευτικούς πρωταγωνιστές. Στην κορυφή αυτών μάλιστα βρίσκεται ένα μοντέλο με τεράστια εμπορική επιτυχία, αλλά με εξίσου μεγάλη απόκλιση από τα αναμενόμενα στη διάρκεια των πρώτων ετών χρήσης. Το Tesla Model Y, το best-seller των ηλεκτρικών στην Ευρώπη, κατέχει επισήμως τον τίτλο του αυτοκινήτου με τις περισσότερες σημαντικές βλάβες μεταξύ των ηλικιών 2–3 ετών.

Tesla Model Y

Σύμφωνα λοιπόν με την ετήσια έκθεση του γερμανικού οργανισμού το Tesla Model Y έχει καταγράψει 17,3% σημαντικές βλάβες στην πρώτη εμφάνιση στον περιοδικό τεχνικό έλεγχο με μοναδικό αστερίσκο τα πολλά χιλιόμετρα που αποτελούν και αυτά από μόνα τους κορυφαία επίδοση. Δηλαδή τα Tesla Model Y φτάνουν στο συνεργείο με μέσο όρο χιλιομέτρων πάνω από 50.000 km, ασυνήθιστα υψηλό για αυτοκίνητα με 2–3 έτη χρήσης.

Διαβάστε Επίσης

Γιατί το Model Y κατέληξε τελευταίο-Τα είδη των βλαβών

Η εικόνα που προκύπτει από την έκθεση είναι πως τα προβλήματα του Tesla Model Y δεν σχετίζονται με την ηλεκτρική του τεχνολογία, αλλά με βασικά μηχανικά μέρη και αναλώσιμα που επιβαρύνονται από το μεγάλο βάρος και το στυλ χρήσης.

Προβλήματα στα φρένα-ιδιαίτερα στους δίσκους

Το Model Y εμφανίζει αυξημένο ποσοστό σημαντικών βλαβών στα φρένα, ειδικά στους δίσκους. Το ίδιο μοτίβο εμφανίζει και το Tesla Model 3, που βρίσκεται επίσης στις τελευταίες θέσεις. Η συχνή χρήση ανάκτησης ενέργειας (regenerative braking) αφήνει τα συμβατικά φρένα να "κάθονται", κάτι που μακροπρόθεσμα οδηγεί σε σκουριά και μειωμένη απόδοση.

Tesla Model Y Performance

Αδύναμη εικόνα στην ανάρτηση – βάρος και καταπόνηση

Εξαιτίας του υψηλού βάρους της μπαταρίας, οι αναρτήσεις σε πολλά ηλεκτρικά επιβαρύνονται περισσότερο. Στο Model Y αυτό αποτυπώνεται έντονα: φθορά σε άξονες, μπαράκια και επιμέρους εξαρτήματα της ανάρτησης το φέρνουν στον πάτο της κατάταξης. Το ίδιο πρόβλημα αντιμετωπίζει και το Model 3, που έρχεται τρίτο από το τέλος.

Φώτα-η "αιώνια" αχίλλειος πτέρνα

Τα φωτιστικά σώματα παραμένουν η μεγαλύτερη πηγή βλαβών για όλες τις κατηγορίες αυτοκινήτων, ανεξάρτητα από καύσιμο. Τα Tesla δεν εξαιρούνται καθώς δυσλειτουργίες σε φώτα πορείας και στατικό φωτισμό εντοπίστηκαν συχνά και στα δύο μοντέλα.

Tesla Model Y Long Range AWD

Tα χιλιόμετρα είναι καθοριστικός παράγοντας

Η έκθεση σημειώνει πως τα δύο Tesla της κατάταξης, Model Y και Model 3, έχουν διανύσει πάνω από 50.000 km μέσα στα πρώτα 2–3 χρόνια, κάτι που είναι ιδιαίτερα σπάνιο για ηλεκτρικά της ίδιας ηλικίας. Αυτό δείχνει ότι κακοτεχνίες και πρόωρες φθορές δεν είναι το μόνο πρόβλημα. Oι ιδιοκτήτες των Tesla οδηγούν πολύ περισσότερο από τον μέσο όρο ενός οδηγού ηλεκτρικού οχήματος στη Γερμανία, γεγονός που λογικά αυξάνει τα ποσοστά βλαβών. Με άλλα λόγια, το Model Y μπορεί να είναι τελευταίο, αλλά είναι και ένα από τα πιο εντατικά χρησιμοποιημένα EV της αγοράς.

Ποιοι άλλοι βρέθηκαν χαμηλά στην λίστα

Παρότι τα Tesla τραβούν τα φώτα της δημοσιότητας, η έκθεση δείχνει ότι πολλά παραδοσιακά οικογενειακά μοντέλα, όπως το Ford Mondeo, δεν ανταποκρίνονται εξίσου καλά στη μακροχρόνια χρήση. Ενώ με 13% αυξημένες βλάβες εμφανίζεται στη λίστα και ένα άλλο επίσης δημοφιλές αυτοκίνητο το Dacia Spring.

O αντίλογος 

Γνωστός διαχειριστής φόρουμ ηλεκτροκίνησης αναφέρει τα εξής:

"Καταρχάς, μιλάμε μόνο για "βλάβες" που οδηγούν στο αυτοκίνητο να μην περάσει τον έλεγχο "ΚΤΕΟ". Άρα δεν είναι δοκιμή αξιοπιστίας. Βρίσκει βλάβες στα παρακάτω:

- Φώτα: τα αυτόματα φώτα στο 3/Υ καμιά φορά απορυθμίζονται (μάλλον bug στο σύστημα αυτόματης ρύθμισης της δέσμης). Η "επισκευή" γίνεται σε 1 λεπτό από το μενού. Κόστος μηδέν. Ανύπαρκτο πρόβλημα και ύποπτο το να το υπολογίζουν στην έρευνα τους.

- Φρένα: τα φρένα θέλουν έλεγχο και λίπανση (γίνεται με 50-100 ευρώ) σε χώρες που ρίχνουνε αλάτι στον δρόμο. Αν ο ιδιοκτήτης δεν το κάνει επειδή του είπανε οτι τα ηλεκτρικά δεν θέλουν σέρβις, δεν είναι "πρόβλημα αξιοπιστίας" της Tesla.

Ανάρτηση: αυτό είναι μάλλον το μόνο πραγματικό πρόβλημα, για το οποίο η Tesla έχει και ανεπίσημο recall και έχει επανασχεδιάσει το εξάρτημα με το πρόβλημα

Επίσης η όλη μελέτη δεν είναι διορθωμένη ως προς τα χιλιόμετρα. Τα ηλεκτρικά κάνουν περισσότερα χιλιόμετρα απο το μέσο όχημα, ειδικά τα Tesla που είναι πολλά ταξί.

Ύποπτη μεθοδολογία, από χώρα μανούλα στο μαγείρεμα των στατιστικών για πολιτικό lobbying, και απο οργανισμό που έχει ξεκάθαρο συμφέρον κατά των ηλεκτρικών. (το TUV είναι ο οργανισμός των μηχανικών)".

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network