Το Model X υπήρξε πάντα ένα από τα πιο αγαπημένα οχήματα της Tesla, παρά τα χαμηλά επίπεδα πωλήσεων, που οφείλονται κυρίως στην υψηλή τιμή του. Ωστόσο, το μοντέλο αυτό έχει γίνει σήμα κατατεθέν της φίρμας, κυρίως λόγω και του ιδιαίτερου ανοίγματος των θυρών του.
Η πρόσφατη ανανέωση στο Model X μπορεί να ήταν περιορισμένη αναφορικά με την εξωτερική εμφάνιση, ωστόσο οι σημαντικότερες αλλαγές έγιναν κάτω από το αμάξωμα, όπως επιβεβαιώνει και ο Lars Moravy, υψηλόβαθμο στέλεχος της Tesla.
Σύμφωνα με συνέντευξή του, η νέα έκδοση για το 2026 είναι περίπου 180 κιλά ελαφρύτερη σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο.
Η μεγαλύτερη αλλαγή αφορά τον πίσω κινητήρα, που αντικαταστάθηκε από έναν μόνιμου μαγνήτη αντί για τον προηγούμενο επαγωγικό, ενώ ταυτόχρονα βελτιστοποιήθηκαν τα ημιαξόνια, με αποτέλεσμα να εξοικονομηθούν συνολικά περίπου 45 κιλά.
Η Tesla κατάφερε επίσης να εξοικονομήσει σχεδόν 36 κιλά από το εσωτερικό, χάρη στη χρήση λεπτότερων υλικών και τις νέες διαδικασίες κατασκευής.
Η στάνταρ διαρρύθμιση με ενιαίο κάθισμα για τους πίσω επιβάτες εξοικονόμησε επιπλέον 23 κιλά, ενώ ταυτόχρονα έκανε δυνατή την πλήρη αναδίπλωση των καθισμάτων, προσφέροντας μεγαλύτερη πρακτικότητα.
Επιπλέον, οι μηχανικοί της Tesla κέρδισαν άλλα 20 κιλά από την καλωδίωση υψηλής τάσης, βελτιστοποιώντας την από τον μετατροπέα DC/DC της υποδοχής φόρτισης και αντικαθιστώντας το χαλκό με αλουμίνιο.
Το σύστημα ψύξης απλοποιήθηκε και αυτό, ενώ στην έκδοση Plaid, σχεδιάστηκε σύμφωνα με τις απαιτήσεις της πίστας του Nurburgring, εξοικονομώντας περίπου 14 κιλά. Προφανώς, αυτό που εννοεί η Tesla είναι πως έχει βελτιστοποιήσει το σύστημα ψύξης, ώστε να αντέχει σε ακραίες συνθήκες υψηλής θερμοκρασίας και συνεχούς χρήσης, όπως σε έναν αγώνα.
Οι διάσημες μεγάλης κλίμακας χυτεύσεις (megacastings), που παράγονται εσωτερικά με μηχανές IDRA, αφαίρεσαν επιπλέον 9 κιλά και αύξησαν την στρεπτική ακαμψία κατά περίπου 10%. Αλλαγές στην ανάρτηση εξοικονόμησαν ακόμη 5 κιλά.
Παρά το γεγονός ότι πολλοί θα ήθελαν μια πιο ριζική ανανέωση στην εμφάνιση, οι αλλαγές στο βάρος αυξάνουν σημαντικά την αποδοτικότητα και την αυτονομία. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, η μείωση του βάρους κατά 90 κιλά σε ένα μοντέλο, αυξάνει την αυτονομία κατά 7 έως 15%.
Έτσι, η αυτονομία του Model X MY2026 αυξήθηκε κατά 7% σε σχέση με το 2025. Στην έκδοση All-Wheel Drive, η αυτονομία φτάνει τα 566 χλμ. από 529 χλμ, ενώ η έκδοση Plaid ανέβηκε στα 539 χλμ από 505 χλμ.
Με αυτές τις αλλαγές, η Tesla καταφέρνει να συνδυάσει τη χαρακτηριστική εμφάνιση του Model X, με αυξημένη αυτονομία, καλύτερη αποδοτικότητα και χαμηλότερο βάρος, ελπίζοντας πως οι βελτιώσεις θα αποτυπωθούν και στους πίνακες πωλήσεων.