H Hyundai θέλει τα ηλεκτρικά της να φορτίζουν σε τρία λεπτά-πώς θα το πετύχει

Οι νέες τεχνολογίες φόρτισης που εξελίσσει η Hyundai υπόσχονται σημαντική μείωση της διάρκειας φόρτισης, ώστε τα EV να ανταγωνίζονται άμεσα τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Όταν αγοράζει κανείς ένα ηλεκτρικό μοντέλο της Hyundai, γνωρίζει ήδη ότι αποκτά ένα από τα ταχύτερα ηλεκτρικά στον τομέα της φόρτισης. Τα Hyundai Ioniq 5 και τα αντίστοιχα Kia, χρησιμοποιούν αρχιτεκτονική 800V, επιτυγχάνοντας σε κατάλληλο φορτιστή να φτάσουν από 10%-80% σε λιγότερο από 20 λεπτά.

Ωστόσο, για τη Hyundai αυτό δεν είναι αρκετό. Με τα σημερινά της μοντέλα να φτάνουν έως περίπου 225 kW, την ώρα που στην αγορά εμφανίζονται λύσεις των 400 kW και οι Κινέζοι ανταγωνιστές στοχεύουν σε ακόμη μεγαλύτερα νούμερα, ο πήχης ανεβαίνει.

Ο Tyrone Johnson, επικεφαλής του νέου ευρωπαϊκού κέντρου ανάπτυξης της Hyundai, σε δηλώσεις του ανέφερε πως η περαιτέρω επιτάχυνση της φόρτισης, θα είναι κρίσιμη για να πείσει η εταιρεία περισσότερους οδηγούς να εγκαταλείψουν τα συμβατικά αυτοκίνητα.

"Οι πελάτες περιμένουν ότι θα φορτίζουν το αυτοκίνητό τους σε τρία λεπτά, όπως βάζουν βενζίνη σε έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης", τόνισε ο Johnson.

"Ίσως αυτό να είναι περισσότερο θέμα αντίληψης παρά πραγματικότητας, αλλά ο κόσμος ανησυχεί για την αυτονομία και το ενδεχόμενο να χρειαστεί ξαφνικά να ταξιδέψει 300 χιλιόμετρα. Ο στόχος είναι να φτάσουμε την ταχύτητα ενός ICE αυτοκινήτου".

Σήμερα, ένα Ioniq 5 χρειάζεται περίπου 20 λεπτά για φόρτιση 10%-80% σε φορτιστή 350 kW, χρόνος που συχνά μπορεί να πέσει και χαμηλότερα. Η πλειονότητα των EV παραμένει στο εύρος 20-30 λεπτών, ενώ ορισμένα το ξεπερνούν. Όμως ο ανταγωνισμός εντείνεται.

Η νέα ηλεκτρική Porsche Cayenne, για παράδειγμα, διαθέτει μέγιστη ισχύ φόρτισης 400 kW, με την εταιρεία να υπόσχεται φόρτιση 10%-80% σε μόλις 16 λεπτά. Παρά τη μεγάλη διαφορά τιμής, η Hyundai δεν μπορεί να αγνοήσει τέτοιες εξελίξεις.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα, η κορεατική εταιρεία πραγματοποιεί ήδη εργαστηριακές δοκιμές φόρτισης στα 400 kW. Παράλληλα, αναζητά τρόπους να αυξήσει την αυτονομία χωρίς να αυξήσει τον όγκο των μπαταριών, κάτι που θα επιβράδυνε τη φόρτιση και θα προσέθετε βάρος.

Αν ο στόχος πράγματι είναι η πλήρης φόρτιση μέσα σε περίπου τρία λεπτά, τότε η Hyundai έχει μπροστά της μεγάλο δρόμο. Στην Κίνα, η BYD έχει ήδη παρουσιάσει πεντάλεπτη ταχεία φόρτιση, αν και μόνο με εξειδικευμένους φορτιστές 1.000 kW (1 MW) και κατάλληλα EV.

Επίσης, το ανανεωμένο Zeekr 001 μπορεί να δεχτεί πάνω από 1,3 MW, φτάνοντας από 10% σε 80% σε κάτω από επτά λεπτά.

Το συμπέρασμα; Ο κόσμος των ηλεκτρικών εξελίσσεται ραγδαία και όσα κυκλοφορούν σήμερα στους δρόμους αποτελούν μόνο την αρχή. Οι επόμενες γενιές EV υπόσχονται επιδόσεις που μέχρι πρόσφατα φαίνονταν αδιανόητες και η Hyundai δεν σκοπεύει να μείνει πίσω.