Αυτό θα είναι το πρώτο SDV της VW-το φτιάχνει με την Rivian

Η VW βρήκε στην φρεσκάδα της Rivian το συστατικό που χρειαζόταν ώστε να ασχοληθεί με μεγαλύτερο ενδιαφέρον με τα Software Defined Vehicles και να εκσυγχρονιστεί πλήρως.

Η συνεργασία της Volkswagen με τη Rivian, φαίνεται πως θα έχει ευρύτερες προεκτάσεις απ’ ό,τι αρχικά φαινόταν. Παρότι η κοινή τους τεχνολογία αναπτύσσεται με γνώμονα τα ηλεκτρικά μοντέλα και συγκεκριμένα τα νέας γενιάς SDV αυτοκίνητα, η VW αφήνει πλέον ανοιχτό το ενδεχόμενο να αξιοποιηθεί μελλοντικά και σε αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης.

Η γερμανική εταιρεία επενδύει πολλά στη συνεργασία με τη Rivian, ελπίζοντας να επιταχύνει την ανάπτυξη μιας κλιμακούμενης, νέας γενιάς πλατφόρμας οχημάτων, που θα της επιτρέψει να μειώσει το χάσμα με την Tesla αλλά και τους ταχύτατα ανερχόμενους Κινέζους κατασκευαστές.

Όπως δήλωσε ο Carsten Helbing, συν-διευθύνων σύμβουλος της κοινοπραξίας RV Tech, "πρόκειται για μια εξαιρετικά ικανή αρχιτεκτονική, η οποία δυνητικά θα μπορούσε να υποστηρίξει και κινητήρες εσωτερικής καύσης. Ωστόσο, η εστίασή μας παραμένει καθαρά στα ηλεκτρικά οχήματα, και οτιδήποτε άλλο θα εξεταστεί σε επόμενο στάδιο". Ο ίδιος τόνισε πως η νέα αρχιτεκτονική μπορεί να υποστηρίξει πολλαπλές διαμορφώσεις συστήματος κίνησης, αν και αυτό απαιτεί επιπλέον ανάπτυξη τόσο σε επίπεδο εξαρτημάτων όσο και πλατφόρμας.

Το πρώτο μοντέλο του Ομίλου Volkswagen που θα ενσωματώσει το σύστημα θα είναι η έκδοση παραγωγής του VW ID Every1, το οποίο αναμένεται να λανσαριστεί το 2027 ως ID1, ένα ηλεκτρικό μικρό αυτοκίνητο προσιτής τιμής. Οι δοκιμές σε χειμερινές συνθήκες θα ξεκινήσουν πριν το τέλος του 2025, περιλαμβάνοντας επίσης ένα μοντέλο της Audi και ένα της Scout. Οι έλεγχοι αυτοί θα αξιολογήσουν την αξιοπιστία και τη ροή δεδομένων του συστήματος "ζωνικής αρχιτεκτονικής" σε ακραίες θερμοκρασίες – ένα κρίσιμο βήμα πριν τη μαζική παραγωγή.

Η τεχνολογία που αναπτύσσεται από την RV Tech θα αποτελέσει τη βάση για τη νέα Scalable Systems Platform (SSP) της Volkswagen, η οποία θα διαδεχθεί την τρέχουσα MEB. Η SSP προορίζεται να χρησιμοποιηθεί σε έως και 30 εκατομμύρια οχήματα του Ομίλου, από διαφορετικές μάρκες και κατηγορίες τιμής, έως το τέλος της δεκαετίας.

Αντίστοιχα, η Rivian θα ενσωματώσει την τεχνολογία στα μελλοντικά της R2, R3 και R3X, ενώ ταυτόχρονα θα αναβαθμίσει και τα υπάρχοντα μοντέλα της με νέα λογισμικά χαρακτηριστικά που προκύπτουν από τη συνεργασία.

Η κοινή ομάδα ανάπτυξης των δύο εταιρειών αριθμεί πλέον περισσότερους από 1.500 μηχανικούς, με κέντρα σε ΗΠΑ, Καναδά, Σουηδία, Σερβία και ένα νέο γραφείο στο Βερολίνο, το οποίο θα ενισχύσει τη συνεργασία με τις ευρωπαϊκές μάρκες του Ομίλου VW.

Η RV Tech αναπτύσσει μια κεντρικοποιημένη αρχιτεκτονική οχήματος που βασίζεται σε μονάδες υψηλής υπολογιστικής ισχύος ικανές να ελέγχουν όλες τις βασικές λειτουργίες – από τη διαχείριση ισχύος έως τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης και το infotainment. Το σύστημα θα επιτρέπει αναβαθμίσεις λογισμικού εξ αποστάσεως (over-the-air), εξασφαλίζοντας συνεχή βελτίωση χωρίς επίσκεψη σε συνεργείο.

Με την επένδυση ύψους 5,8 δισ. ευρώ στη Rivian, ο γερμανικός όμιλος στοχεύει να ενισχύσει αποφασιστικά τις δυνατότητές του στον τομέα του λογισμικού και να δημιουργήσει μια ενιαία τεχνολογική βάση για όλες τις μάρκες του. "Η κοινοπραξία αναπτύσσει με ταχύτητα την αρχιτεκτονική για τα μελλοντικά μας "software-defined vehicles”", δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου VW, Oliver Blume. "Κάθε βήμα προς τους φιλόδοξους στόχους μας εκτελείται με αποφασιστικότητα και απόλυτη εστίαση".

Από την πλευρά του, ο ιδρυτής και CEO της Rivian, RJ Scaringe, σημείωσε: "Είμαστε απίστευτα ενθουσιασμένοι για την παρουσίαση του R2 το πρώτο εξάμηνο του επόμενου έτους, που θα αναδείξει τις σημαντικές προόδους που έχει φέρει η συνεργασία μας".