Πότε ξεκινή η παραγωγή της νέας BMW i3

Στην BMW είναι ενθουσιασμένοι με την τεχνολογία Neue Klasse και το επόμενο αυτοκίνητο αυτής της σειράς θα είναι το BMW i3 το οποίο δεν θα είναι όμως σαν το παλιό.

BMW Neue Klasse

Η BMW επαναφέρει το όνομα i3, και αυτό είναι επίσημο πλέον. Αυτή τη φορά για το επόμενο ηλεκτρικό sedan της νέας γενιάς Neue Klasse. Όπως επιβεβαίωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Oliver Zipse, κατά την παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων τριμήνου, η παραγωγή του μοντέλου θα ξεκινήσει στο Μόναχο το δεύτερο εξάμηνο του 2026, με επεκτάσεις σε επιπλέον εργοστάσια λίγο αργότερα.

BMW Neue Klasse

"Με την όγδοη γενιά της Σειράς 3, φέρνουμε τη Neue Klasse και τα τεχνολογικά της clusters στον πυρήνα της μάρκας BMW", δήλωσε χαρακτηριστικά ο Zipse, επιβεβαιώνοντας πως το εσωτερικά γνωστό ως NA0 project θα είναι το πρώτο sedan της νέας εποχής. Το μοντέλο αποτελεί ουσιαστικά την εξέλιξη παραγωγής του Vision Neue Klasse Concept που παρουσιάστηκε το 2023 στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Μονάχου (IAA).

Διαβάστε Επίσης

Η BMW έχει ήδη δείξει την πρόθεσή της να μεταφέρει απευθείας τη σχεδιαστική γλώσσα των concept μοντέλων στην παραγωγή, με το νέο iX3 να αποτελεί το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα. Το SUV, που παράγεται ήδη στο εργοστάσιο του Debrecen στην Ουγγαρία από τον Σεπτέμβριο, άνοιξε τον δρόμο για την επόμενη φάση της ηλεκτρικής στρατηγικής της μάρκας.

Sedan με DNA Neue Klasse

Το επερχόμενο i3 θα έχει χαμηλό προφίλ και διαστάσεις παρόμοιες με εκείνες της Σειράς 3, όμως θα χρησιμοποιεί ελαφρώς διαφορετικά μηχανικά και ηλεκτρικά συστήματα από το iX3. Ειδικότερα, ενώ τα SUV της Neue Klasse χρησιμοποιούν στρογγυλές κυψέλες μπαταρίας ύψους 120 χιλιοστών, το i3 θα διαθέτει πιο "πλακέ" κυψέλες ύψους 95 χιλιοστών, με ίδιο διάμετρο 46 χιλιοστών. Το σύστημα μετάδοσης θα είναι κοινό και αρθρωτό, όμως η ισχύς του sedan δεν αναμένεται να φτάνει τα επίπεδα του iX3 λόγω διαφορετικής διαμόρφωσης της μπαταρίας.

Ισχυρή ζήτηση για το iX3

Ο Zipse εξέφρασε την ικανοποίησή του για την ανταπόκριση του κοινού στο iX3: "Οι παραγγελίες ξεπέρασαν κάθε προσδοκία. Στην Ευρώπη ήδη εκτείνονται αρκετούς μήνες μέσα στο 2026", είπε, χαρακτηρίζοντας την έναρξη των πωλήσεων "εξαιρετικά θετική".

BMW iX3 50 xDrive

Παράλληλα, ο επικεφαλής της BMW αποκάλυψε ότι η τεχνολογία της Neue Klasse δεν θα περιοριστεί στα νέα ηλεκτρικά μοντέλα. Ορισμένα επιμέρους συστήματα θα μεταφερθούν και στην υπάρχουσα πλατφόρμα CLAR, που φιλοξενεί μοντέλα όπως η Σειρά 7 και το X5. Από το 2026, η BMW θα ενσωματώσει σταδιακά τεχνολογίες της Neue Klasse –όπως την έκτη γενιά ηλεκτροκινητήρων– και σε αυτά τα μοντέλα.

Η μεγάλη τεχνική διαφορά μεταξύ των δύο πλατφορμών αφορά την ηλεκτρική αρχιτεκτονική: η Neue Klasse βασίζεται σε σύστημα 800 Volt, ενώ η CLAR εξακολουθεί να λειτουργεί στα 400 Volt. Η εταιρεία είτε θα αναβαθμίσει την υπάρχουσα πλατφόρμα είτε θα προσαρμόσει τα νέα συστήματα, ενώ ήδη εξετάζονται κοινές λύσεις σε επίπεδο συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης και διαχείρισης ενέργειας.

BMW Vision Neue Klasse X

40 νέα μοντέλα έως το 2027

Ο Zipse ανακοίνωσε ότι έως το 2027 η BMW θα έχει παρουσιάσει "40 νέα μοντέλα και ανανεώσεις με τεχνολογία και σχεδίαση Neue Klasse". "Η νέα αυτή γενιά της BMW θα ενισχύσει εντυπωσιακά τη γκάμα μας, με τεχνολογίες προσαρμοσμένες στις ανάγκες κάθε αγοράς", τόνισε.

Ειδική αναφορά έκανε και στην Κίνα, όπου τα νέα μοντέλα θα σχεδιάζονται σε συνεργασία με τοπικές ομάδες μηχανικών και συνεργάτες όπως οι Alibaba Banma, DeepSeek και Momenta. Η αρχιτεκτονική Neue Klasse δίνει τη δυνατότητα ενσωμάτωσης τοπικών τεχνολογικών λύσεων, ώστε οι Κινέζοι καταναλωτές να απολαμβάνουν τις υπηρεσίες και εφαρμογές που χρησιμοποιούν ήδη.

Neue Klasse Gen6

Ήδη από το 2024, η BMW έχει προετοιμάσει τις εγκαταστάσεις της στην Κίνα για τη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης, μέσω της κοινοπραξίας BMW Brilliance Automotive (BBA) που παράγει το ηλεκτρικό i3 eDrive 35L – ένα sedan βασισμένο στην υπάρχουσα Σειρά 3. Το νέο i3 Neue Klasse όμως θα αποτελέσει ένα τεχνολογικό άλμα προς τα εμπρός, αντιπροσωπεύοντας την πιο προχωρημένη μορφή της ηλεκτρικής φιλοσοφίας της BMW.

Η παραγωγή του μοντέλου, πέρα από το Μόναχο, θα πραγματοποιείται και στο εργοστάσιο της εταιρείας στο San Luis Potosí του Μεξικού, ενισχύοντας τον παγκόσμιο χαρακτήρα του project.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network