Μπορεί η Maserati να βρίσκεται αντιμέτωπη με πτώση στις πωλήσεις της, αυτό όμως δεν σημαίνει πως εγκαταλείπει το πιο δημοφιλές SUV της, την Grecale.
Η ιταλική εταιρεία παρουσίασε μια σειρά αναβαθμίσεων για το μοντέλο του 2026, με το μεγαλύτερο ενδιαφέρον να επικεντρώνεται στην αμιγώς ηλεκτρική έκδοση Folgore, η οποία πλέον μπορεί να διανύσει σημαντικά μεγαλύτερη απόσταση με μία φόρτιση.

Η Grecale Folgore που παρουσιάστηκε το 2023, είναι εξοπλισμένη με δύο ηλεκτροκινητήρες συνολικής ισχύος 557 ίππων και μπαταρία 105 kWh, προσφέροντας αυτονομία 500 χλμ. (WLTP).
Νέο σύστημα AWD-Disconnect
Αν και τα βασικά τεχνικά χαρακτηριστικά του συστήματος κίνησης παραμένουν αμετάβλητα, η Maserati εισάγει ένα νέο σύστημα τετρακίνησης AWD-Disconnect, το οποίο αυξάνει την αυτονομία έως τα 580 χλμ.
Η αρχή λειτουργίας του είναι απλή. Όταν δεν είναι απαραίτητη η τετρακίνηση, η ισχύς μεταδίδεται μόνο στους πίσω τροχούς, μειώνοντας αισθητά την κατανάλωση ενέργειας και προσθέτοντας έως και 80 χλμ. επιπλέον ηλεκτρικής εμβέλειας.

Η μετάβαση από την τετρακίνηση στην πισω κίνηση γίνεται αυτόματα μέσα σε μόλις 500 χιλιοστά του δευτερολέπτου, αποσυνδέοντας φυσικά τον μπροστινό άξονα από τους τροχούς.
Σύμφωνα μάλιστα με τη Maserati, αυτή η λύση είναι πιο αποδοτική από την αποσύνδεση στο μοτέρ ή στο διαφορικό.

Το πότε θα ενεργοποιηθεί ή θα απενεργοποιηθεί η τετρακίνηση, καθορίζεται από ένα δίκτυο αισθητήρων και αλγορίθμων, που αναλύουν συνεχώς μεταβλητές όπως η απαιτούμενη ροπή, η θερμοκρασία φρένων, η κλίση του δρόμου, η ταχύτητα, η επιτάχυνση, η επιλογή προγράμματος οδήγησης, η εξωτερική θερμοκρασία και η ενεργοποίηση των δυναμικών συστημάτων του οχήματος.
Απόδοση και τεχνολογία
Η Folgore επιταχύνει από 0-100 km/h σε 4,1 δευτερόλεπτα, καθιστώντας τη δεύτερη ταχύτερη έκδοση της Grecale μετά τη V6 Trofeo (3,8 δευτ.). Η τελική της ταχύτητα, ωστόσο, είναι η χαμηλότερη της γκάμας, καθώς περιορίζεται στα 220 km/h.

Το ηλεκτρικό SUV διατηρεί τις λειτουργίες απομακρυσμένου ελέγχου κλιματισμού, προθέρμανσης μπαταρίας και EV Routing.
Το τελευταίο εμπλουτίζεται με τη νέα λειτουργία Dynamic Range Mapping, η οποία εμφανίζει οπτικά την αυτονομία του οχήματος με βάση το υπόλοιπο φορτίο της μπαταρίας, απευθείας στον ενσωματωμένο χάρτη πλοήγησης.








