Το σίριαλ της παρουσίασης του νέου Tesla Roadster συνεχίζεται, με τον Elon Musk να έχει επανειλημμένα υποσχεθεί την αποκάλυψή του εντός του 2025.
Στο μεταξύ, δύο πρώην μηχανικοί της Tesla, o Daniel Davy και o Mark Tapscott, δημιούργησαν σιωπηρά κάτι που ενδέχεται να "κλέψει" την παράσταση.
Η βρετανική startup Longbow Motors, παρουσίασε το μοντέλο Speedster, ένα ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο χωρίς οροφή και παρμπρίζ, που δεν εντυπωσιάζει τόσο με παρανοϊκή ισχύ όσο με το βάρος του.
Η φιλοσοφία της εταιρείας είναι η "απλότητα και το χαμηλό βάρος". Ενώ τα περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα σήμερα ξεπερνούν τα 1.800 κιλά, το Speedster έχει βάρος μόλις 895 κιλά, περίπου το μισό από τα περισσότερα σύγχρονα EV.
Το όχημα επιταχύνει από 0-100 km/h σε 3,5 δευτερόλεπτα, ενώ η εκτιμώμενη αυτονομία κατά WLTP είναι 443 χιλιόμετρα. Η τιμή εκκίνησης στην Αγγλία προσδιορίζεται σε περίπου 97.200 ευρώ.
Μετά το Speedster, θα ακολουθήσει μια παραδοσιακή έκδοση με οροφή, η οποία θα ονομάζεται Roadster και θα έχει τιμή εκκίνησης περίπου 74.300 ευρώ.
Το εντυπωσιακό είναι ότι η Longbow ολοκλήρωσε το πρώτο "Aesthetic Dynamic Demonstrator" μόλις σε έξι μήνες. Πρόκειται για πρωτότυπο που δεν είναι απλώς εκθεσιακό, αλλά λειτουργικό.
Το πλαίσιο είναι ειδικά σχεδιασμένο από αλουμίνιο και σύστημα μπαταριών module-to-chassis, για αυξημένη ακαμψία και ελαχιστοποίηση βάρους.
Η εταιρεία απαρτίζεται από βετεράνους της βρετανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως ο Mike Flewitt (πρώην CEO της McLaren) και ο Dan Balmer (πρώην διευθυντής της Lotus Europe), γεγονός που ενισχύει την αξιοπιστία του εγχειρήματος.
Το Speedster ενσωματώνει μια αισθητική "νεο-βρετανική": μινιμαλιστικό σχήμα, χαμηλή θέση και διχρωμία στο αμάξωμα, θυμίζοντας εν μέρει το BAC Mono.
Η έμφαση δόθηκε στην καθαρή οδηγική εμπειρία, στην ευελιξία και τη σύνδεση με τον δρόμο, παρά στην υπερβολική ισχύ και την πολυπλοκότητα.
Όλα αυτά ακούγονται εντυπωσιακά και τουλάχιστον σε θεωρητικό επίπεδο, το μοντέλο της Lngbow θα μπορούσε ακόμη και να επαναπροσδιορίσει την έννοια της ηλεκτρικής σπορ οδήγησης.
Το γεγονός είναι ότι οι κρατήσεις έχουν ήδη ξεκινήσει. Θα παραχθούν μόλις 150 μονάδες, από τις οποίες οι 25 στην ειδική έκδοση "Autograph Edition" (απαιτείται προκαταβολή 5.715 ευρώ) και οι υπόλοιπες 125 στην "Standard" (προκαταβολή 1.145 ευρώ).
Η προκαταβολή που ζητά η Longbow είναι αρκετά χαμηλότερη από εκείνη της Tesla για το Roadster, όμως το πιο σημαντικό είναι πως όσοι δεσμεύσουν τώρα ένα Speedster, είναι αρκετά πιθανό να μπορέσουν να βρεθούν στη θέση οδήγησής του πολύ νωρίτερα από εκείνους που περιμένουν το Roadster της Tesla.